کد خبر : 1799472 | 29 آذر 1400 ساعت 22:18 | 57.1K بازدید | 8 دیدگاه

وی ای آر را بهانه کردید و میگویید اشتباهات ادامه دارند؛

حمله تند مدیرعامل تراکتور به سخندان و کامرانی‌فر

مدیرعامل تراکتور با اظهاراتی تند خطاب به دبیرکل فدراسیون و دپارتمان داوری، اعلام کرد که این تیم از قضاوت داوران به شدت متضرر شده است.

حمله تند مدیرعامل تراکتور به سخندان و کامرانی‌فر

به گزارش "ورزش سه"، تیم تراکتور در حالی مقابل مس رفسنجان شکست خورد که بازیکنان و اعضای تیم تراکتور به شدت به داور بازی اعتراض داشتند و حالا ساعاتی پس از پایان این مسابقه نیز مدیریت باشگاه با ارسال نامه‌ای به کمیته داوران نسبت به قضاوت امیر عرب براقی اعتراض خود را نشان دادند.

 

میرمعصوم سهرابی مدیرعامل باشگاه تراکتور در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اعتراض‌ باشگاه سرخپوشان تبریزی عنوان کرده که در هفته‌های اخیر اشتباهات داوری باعث شدند تا این تیم نتایج مطلوبی نگیرد به جای رتبه چهارم پنجم، در جایگاه کنونی باشد و حالا با سوت خود مانع از صعود تیم به مرحله بعدی جام حذفی شدند.

اعتراض اصلی تراکتوری‌ها در بازی این هفته، به گرفتن آفساید موقعیت تک به تک پیمان بابایی و همچنین صحنه مشکوک به پنالتی است؛ هرچند که آنها اعتقاد دارند یک موقعیتشان هم به خاطر سوت داور به نشانه پایان نیمه، از دست رفته است.

 

صحبت‌های سهرابی در گفتگو با خبرنگار ما را می‌خوانید:

 

* با قضاوت ها به اعتبار لیگ برتر صدمه می‌زنید

من بیش از ۲۵ سال است که در فوتبال ایران مسئولیت داشته‌ام ولی هیچوقت وضع داوری کشور را به این شدت بد و ضعیف ندیده‌ام. با این وضع داوری اعتبار لیگ برتر حرفه ایمان را زیر سوال می‌بریم. مگر فوتبال محلات است که شب بازی داور یا کمک داور عوض کنند؟ وقتی در سایت فدراسیون یک داور برای بازی انتخاب می‌شود، به جای اینکه دلیل ارائه شود، شب قبل از بازی داور عوض می‌شود.

در بازی با آلومینیوم اراک داور ما احمد محمدی بود و و جایشان با آقای اشکان خورشیدی عوض شد و داور چهارم هم آقای هم آقای حقیقی به جای یاسر همرنگ. بعد از آن بازی هم آقای علیرضا طاهرخانی را به جای آقای علی احمدی عوض می‌کنند. در فوتبال محلات هم این کار را انجام نمی‌دهد. این وضعیت به اعتبار لیگ صدمه می‌زند. یکی از شاخصه های اعتبار لیگ، داوری آن است.

 

* هواداران ما چه گناهی دارد؟

آقای کامرانی فر یکی از داورهای خوب کشور ماست و الان هم بعنوان دبیرکل فوتبال کشور ما فعالیت دارند. وقتی آقای سخندان را بعنوان رییس دپارتمان داوری انتخاب می‌کنند انتظار می‌رود که ایشان را مجاب کنند که حداقل در محل کارشان حضور فیزیکی داشته باشند. ایشان به جای اینکه در جهت توسعه داوران و بازآموزی و پیشرفت و توسعه داوران قدم بردارد، ما می‌بینیم هر روز داوری بدتر از روز قبلش است و بعد از آن مصاحبه می‌کند که احتمالا ضعف و اشتباهات داوری ادامه پیدا کند. این حرف خوبی نیست.

بجای اینکه ایشان در جهت توسعه و تقویت داوری و کلاس های بازآموزی ارتقا ببخشد مصاحبه می‌کند که داوری ها احتمالا دوباره اشتباه داشته باشند. اگر جایگاه ایشان را هن با خوب بودن یا ضعیف بودن داورها می‌دادند، آقای آقای کامرانی فر یا کمیته داوران به ایشان امتیاز می‌داد، می‌توانستند چنین جایگاهی داشته باشند؟ تیم من با اشتباهات داوری به جای اینکه در رتبه چهارم یا پنجم باشد، در رتبه نهم قرار دارد و امروز هم حذف شدیم. گناه هواداران ما و گناه من چیست؟

شب قبل از بازی با آلومینیوم کمک داور عوض می‌کنید و امروز این مساله در هواداران و مسئولین و مالک شبهه ایجاد می‌کند. امروز همان کمک داور موقعیت صد در صد گل ما را آفساید اعلام می‌کند. داور بازی بجای اینکه در دقیقه ۸۸ پنالتی صد در صد را بگیرد، خطا را خارج از محوطه اعلام می‌کند. داور یک دقیقه وقت اضافه اعلام کرده و در ثانیه ۳۰ موقعیت برای بازیکنان ما ایجاد می‌شود و داور سریع سوت پایان را می‌زند. این مسائل شبهه برانگیز است‌. ما مقابل هوادارانمان قرار می‌گیریم. هواداران از ما انتظار دارند.

 

* وی ای آر تبدیل به بهانه شده است

کمیته محترم انضباطی می‌گویند بر علیه داوران مصاحبه نکنید. بازیکن، مربی، سرپرست، مدیرعامل اگر مصاحبه کنند توسط کمیته انضباطی و کمیته اخلاق جریمه می‌شوند. داورانی که با این وضعیت داوری که حداقل شش امتیاز تیم ما را در لیگ و برد بازی امروز را گرفتند، چه جریمه ای شدند؟ چه توضیحی دارند؟

بهانه ما VAR شده. بعضی مسائل به VAR مربوط است. وقتی خطا را می‌گیری ولی بیرون می‌کشی VAR لازم ندارد. یک دقیقه وقت اضافه VAR نیاز ندارد. ما فقط این مساله را بهانه کرده‌ایم که ضعف داوری را توجیه کنیم‌. چندین بار از اعضای هیات مدیره ما با آقای کامرانی فر تماس گرفته‌اند. در بازی با مس رفسنجان ایشان قرار بود بیایند. قبل از این بازی پیام دادیم که وضع داوری اینطور است‌. متاسفانه هیچ ترتیب اثری داده نمی‌شود.

 

واقعا ما می‌خواهیم هم تیم های پرطرفدار شهرستانی و هوادارانشان را سرد کنیم و هم سرمایه گذاران را از سرمایه گذاری در بخش های خصوصی را دلسرد کنیم. با نتیجه تیم تراکتور چند هزار نفر در استانمان خوشحال می‌شوند. ما نمی‌خواهیم به نفع ما بگیرند؛ می‌گوییم درست بگیرند.

 

* برای سرپوش روی ضعف داوری اجازه ورود هواداران را نمی‌دهند

ما با مس رفسنجان در لیگ بازی داشتیم و پنالتی مشکوک گرفته شد و بازیکن حریف باید اخراج می‌شد که نشد. در بازی با آلومینیوم اراک گل صد در صد ما آفساید گرفته می‌شود و پنالتی ما گرفته نمی‌شود‌. الان همه تیم ها به هم نزدیک هستند. یک تیم با دو موقعیت می‌برد یا می‌بازد. ما نمی‌دانیم چه کار کنیم. اگر امروز هواداران ما در استادیوم بودند داور چنین جراتی داشت؟ ما برای اینکه روی ضعف داوری سرپوش بگذاریم به هواداران هم اجازه حضور در استادیوم را نمی‌دهیم که هر کاری دلشان می‌خواهد انجام بدهند‌.

ما نمی‌توانیم بیانیه بدهیم، نمی‌توانیم مصاحبه کنیم، اجازه نمی‌دهیم بازیکنان صحبت کنند. آقای کامرانی فر که رفیقشان را برای کمیته داوران انتخاب کردند، حداقل آنجا حضور مفیدی داشته باشند. ما که ایشان را پیدا نمی‌کنیم که مطالبمان را بگوییم. نا که مطالب را می‌گوییم حداقل به این مطالب توجه کنند، به چیدمان داوری دقت کنند. من شش هفته لست در این باشگاه مسئولیت گرفته‌ام و سه هفته ضعف داوری وجود داشته، دو هفته شما داور عوض کردید. هضم این مسائل خیلی سخت است.

 

* مستنداتمان را به فدراسیون ارسال می‌کنیم

گناه هواداران ما چیست؟ تمام زحماتی که بازیکنان و کادرفنی و هیات مدیره می‌کشند با یک تصمیم اشتباه بر باد می‌رود. ما خسته شده‌ایم. از جام حذفی شدیم و از لیگ برتر هم شش امتیاز ضرر کردیم و الان در رتبه نهم هستیم. حتما ما فیلم بازی و مستندات را به فدراسیون ارسال می‌کنیم و انشاالله ترتیب اثر داده شود.

 

دیدگاه‌ها