کد خبر : 1801797 | 12 دی 1400 ساعت 11:40 | 13.4K بازدید | 3 دیدگاه

بعد از 8 سال وزارت ورزش یاد مجوز کتبی افتاد

تابلوی عجیب ورود ممنوع برای بانوان بدنساز!

در حالی که از سال 92 فعالیت بانوان در فدراسیون بدنسازی آغاز شده، وزارت ورزش اخیرا در نامه ای خواستار توقف فعالیت این قشر شده است.

تابلوی عجیب ورود ممنوع برای بانوان بدنساز!

به گزارش "ورزش سه"، اخیرا نامه ای از سوی وزارت ورزش به ادارات کل ورزش استان ها ارسال شده و در آن هر گونه فعالیت بانوان در رشته های زیر مجموعه فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شده است. 


دلیل این اقدام از سوی وزارت ورزش، نداشتن مجوز کتبی عنوان شده، اما عجیب است که از سال 92 بانوان در همه فعالیت های آموزشی در فدراسیون بدنسازی حاضر هستند و بعد از 8 سال این وزارتخانه اعلام کرده مجوز کتبی در این خصوص در وزارت ورزش وجود ندارد!


البته می توان با یک سرچ ساده متوجه شد که رشته مچ اندازی از سال 95 و پاورلیفتینگ از سال 99 با اعلام مسئولان وقت فدراسیون بدنسازی در بخش بانوان هم مجوز فعالیت گرفتند.


با توجه به اینکه فدراسیون بدنسازی رویدادهای مربوط به بانوان را در ماههای آینده پیش بینی کرده، باید دید فعالیت بانوان در این فدراسیون چه سرنوشتی پیدا می کند. جالب اینکه این فدراسیون حتی در اسفندماه میزبان مسابقات فیتنس چلنج قهرمانی آسیا در بخش بانوان شده، اما حالا مجوز فعالیت های داخلی هم از آن ها سلب شده است!

 

عجیب تر از همه اینکه تیم ملی مچ اندازی بانوان مردادماه امسال با مجوز شورای برون مرزی وزارت ورزش به مسابقات آسیایی قزاقستان اعزام شد و با کسب چندین مدال طلا، نقره و برنز به عنوان سومی قاره کهن رسید، اما حالا بانوان این رشته حتی مجوز فعالیت در داخل را هم ندارند.

دیدگاه‌ها