کد خبر : 1802781 | 17 دی 1400 ساعت 13:52 | 38K بازدید | 59 دیدگاه

با حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان

سعودی اسپورت: AFC و اهدای قهرمانی آسیا به الهلال!

وب سایت سعودی اسپورت مدعی شد با حذف استقلال و پرسپولیس و احتمال غیبت تیم های السد و الدحیل، قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا 2022 نیز به الهلال می رسد.

به گزارش"ورزش سه"، حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا حسابی به مذاق عربستانی ها خوش آمده است. پس از آنکه کاربران و هواداران الهلال و الشباب در فضای مجازی حسابی از این موضوع استقبال کرده و مدعی شدند که تیم های مورد علاقه آنها می تواند در لیگ قهرمانان آسیا 2022 به راحتی راهی دیدار فینال شود، اکنون یک وب سایت عربستانی پا را فراتر گذاشته و الهلال را قهرمان نسخه بعدی این پیکارها می داند.

 

وب سایت سعودی اسپورت با تیتر "شگفتی بزرگ؛ یک تصمیم رسمی، عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا 2022 را به الهلال اهدا کرد"  در این رابطه نوشته است: کنفدراسیون فوتبال آسیا با تصمیم رسمی و جدید خود، تیم فوتبال الهلال را به حفظ عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا نزدیک کرد. الهلال با پیروزی دو بر صفر برابر پوهانگ استیلرز کره جنوبی در ورزشگاه بین المللی ملک فهد ریاض، قهرمان لیگ قهرمانان آسیا در سال 2021 شد.

 

1680486

 

کنفدراسیون فوتبال آسیا در بیانیه‌ای رسمی از حذف تیم‌های استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا 2022 خبر داد. AFC با اشاره به محرومیت دو تیم ایرانی از مسابقات قهرمانی قاره اشاره کرد و نوشت این امر پس از آن رخ داده است که این دو تیم موفق به دریافت "مجوز آسیایی" نشدند.

 

استقلال و پرسپولیس به همین دلیل به تیم الاتحاد عربستان پیوستند که به همین دلیل از لیگ قهرمانان آسیا 2022 کنار گذاشته شد. النصر پس از کسب مقام ششمی در فصل گذشته لیگ حرفه ای عربستان و ناکامی در کسب عنوان قهرمانی جام پادشاهی 2021، در دوره بعدی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا حضور نخواهد داشت.

 

در همین زمینه، احتمال عدم حضور غول های قطری السد و الدحیل با تصمیم وزیران کشور قطر در لیگ قهرمانان آسیا 2022 بسیار زیاد است. چرا که وزارت ورزش قطر از باشگاه‌ها خواست تا پس از پایان فصل لیگ ستارگان در ماه آوریل، بازیکنان خود را در اختیار تیم ملی قرار دهند تا برای جام جهانی 2022 که به میزبانی این کشور برگزار می‌شود، آماده شوند.

 

از آنجایی که اکثر ستارگان تیم ملی قطر از تیم های السد و الدحیل هستند، دو تیم درخواست رسمی به کنفدراسیون فوتبال آسیا دادند تا بدون اعمال جریمه، از حضور در دوره بعدی لیگ قهرمانان اروپا معاف شوند و این تیم ها اکنون در انتظار تصمیم رسمی و نهایی کنفدراسیون فوتبال آسیا هستند.

 

در صورت تایید درخواست این دو تیم قطری، مهمترین و قوی ترین باشگاه های غرب آسیا که با الهلال رقابت می کنند، در لیگ قهرمانان 2022 غایب خواهند بود که این تیم ها شامل: استقلال، پرسپولیس، الاتحاد، النصر، السد و الدحیل می شوند.


بنابراین، الهلال در مسیر راحتی قرار خواهد گرفت تا یکبار دیگر به دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد و برای سومین بار در 4 سال گذشته عنوان قهرمانی این پیکارها را به دست بیاورد.

 

دیدگاه‌ها