کد خبر : 1802945 | 18 دی 1400 ساعت 11:33 | 29.6K بازدید | 19 دیدگاه

یک روز عادی با اخبار شوکه کننده فوتبال

فاصله باور نکردنی بودن، متعجب یا خشمگین شدن و البته خندیدن پس از شنیدن اتفاقات یک روز فوتبالی در کشورمان بسیار کوتاه است. در واقع تنوع و نادر بودن اخبار این حوزه، مجال متوقف ماندن نمی دهد.

یک روز عادی با اخبار شوکه کننده فوتبال 

به گزارش ورزش سه ، فوتبالی که باشی، روز تعطیل هم اخبار مستطیل سبز، چشم هایت را باز می کنند. گاهی خبرها ازین شانه به آن شانه ات می کنند و یا باعث می شوند چشم هایت را بمالی البته اخباری هم هستند که درجا هوشیار و بیدارت می کنند. مثل اعلان رسمی حذف سرخابی های پایتخت از لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲، به دلیل عدم اخذ مجوز حرفه ای.


اولین سوالاتی که به ذهن فوتبالدوستان ایرانی می آید احتمالا این است که مگر اسم بالاترین سطح رقابت های باشگاهی کشور، لیگ حرفه ای نیست؟ مگر استقلال و پرسپولیس، نماد و ویترین فوتبال باشگاهی در ایران نیستند؟ مگر فدراسیون فوتبال ایران، زیر مجموعه AFC نیست؟ پس چنین چیزی چطور ممکن است؟ چطور تا همین پارسال، این دو حرفه ای بودند و حالا به یکباره مجوزشان لغو شده است؟


یعنی به همین راحتی می شود تلاش مجموعه ای را برباد داد و آب از آب تکان نخورد؟ خون دل خوردن مربیان، عرق ریختن بازیکنان، حرص و جوش خوردن هواداران... خب اگر رقابت های بین المللی و تنه به تنه شدن با رقبای قاره ای نبود که چه نیازی به این همه بزک دوزک مسابقات داخلی! 


تلخ تر آنکه دو تیم باسابقه و پرافتخار کشور، چند دهه پیش، از معدود باشگاه های دارای ساختار و امکانات حتی در سطح قاره محسوب می شدند که توانایی دعوت از تیم ها و ستاره های بزرگ دنیای فوتبال را نیز داشتند. یعنی در طول این سال ها پیشرفتی در عرصه باشگاه داری نشده، که تا این حد پسرفت داشته باشیم. آن هم با این حقارت و خجالتی که نه تنها دو تیم بزرگ پایتخت از حضور در رقابت های آسیایی منع می شوند بلکه ممکن است این دو تیم به علت ارائه اسناد مخدوش، به فریبکاری متهم شوند و در آینده جریمه های سنگین تری نیز متحمل گردند.

 

1680675


البته تا بیائیم اعمال فشار و لابی گری از جانب الهلال عربستان را علت العلل این فاجعه عَلَم کنیم، از رقابت های باشگاهی کشورمان خبر می رسد که نساجی مازندران، در شهر مشهد، میزبان ذوب آهن اصفهان خواهد بود! یعنی تیمی با قدمت نساجی در همه این سال ها نه تنها نتوانسته یک ورزشگاه رزرو برای روزهای مبادا برای خود بسازد(!)، بلکه از داشتن همان یک استادیوم استاندارد که بدیهی ترین ملزومات بحساب می آید نیز محروم است. 
اگر می خواهید تاسف بخورید یا خشمگین شوید باید شما را به صبر دعوت کرد چرا که هنوز هستند اخبار جدیدتری که شما را تا حدود زیادی گیج کنند! مثلا اینکه ورزشگاه پیر قائمشهر، آنطور که در خبرها داشتیم، سه سال پیش یکبار بصورت خیلی گسترده مورد بازسازی قرار گرفته است! یا اینکه شمالی ها در حالی مشهد را به عنوان میزبان رقابت با ذوب آهن انتخاب کرده اند که نماینده فوتبال خراسان به دلایل مشخص و نامشخص بسیاری قادر نیست در ورزشگاه امام رضا پذیرای رقبایش باشد و از سر ناچاری و بی پولی، به ورزشگاه ثامن تبعید شده است.


اما همه این هایی که تا الان گفته و شنیده شده، در مقابل خبر آخر شب، قطره ای است درون دریا... وقتی اساسنامه فدراسیون فوتبال هنوز در کش و قوس تصویب و سایر مراحل اداری است و فوتبال کشورمان بارها از تاخیر و تعلل نادیده گرفتن استانداردهای بین المللی و خوش خیالی های متوهمانه، ضربات جبران ناپذیری خورده، خودبخود ترس به جانمان می اندازد که نکند این هشدار فیفا مبنی بر تعلیق، یک شر جدید و کابوسی به مراتب بزرگتر از قبلی ها شود.


در این آشفته بازار، مسابقات بیست و یکمین دوره لیگ برتر فوتبال کشورمان با سرعت بالا پیگیری می شود تا به فاصله هر چند روز با جدیدترین دستاوردها و اخبار سرگرم کننده اش، پوششی سفید و چشمگیر چون برف بر روی کوه مشکلات و معضلات باشد و تا جای ممکن آنها را بپوشاند. غافل از آنکه دانه های زیبای برف ممکن است همچون ریزش بهمن، ویران کننده شوند.
مهدی بشکنی

دیدگاه‌ها