کد خبر : 1803607 | 21 دی 1400 ساعت 08:29 | 30.8K بازدید | 49 دیدگاه

پوپولیسم ، دروغگویی و نزولخواری

مناظره شبانه: صدری عصبانی و اولیایی صدیق!

دو مدیر فوتبال ایران در نیمه شب دوشنبه نزدیک به نیم ساعت و در مهلتهای سه دقیقه‌ای همدیگر را به دروغ متهم کردند.

مناظره شبانه: صدری عصبانی و اولیایی صدیق!

به گزارش ورزش سه، پس از آغاز گفت و گوی مدیرعامل پرسپولیس به محمدحسین میثاقی با سوژه انتشار اسناد برگشت خوردن مدارک دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از سوی ای اف سی (منتشره در ورزش سه) ، مجید صدری با زیر سئوال بردن این مدارک از میثاقی درخواست کرد کاظم اولیایی را بعنوان مقصر این حذف روی خط بیاورد. 


در ابتدا  اولیایی مایل به صحبت نبود اما با اصرار میثاقی مهمان تلفنی فوتبال برتر شد و با توپ پر ضمن تایید مدارک ناگهان شروع به تاختن به مدیرعامل پرسپولیس کرد.


این آغاز مجادله ای طولانی بود که در نهایت هم به نتیجه خاصی نرسید؛درحالیکه اولیایی تایید کرد مهلت سه ماهه مورد اشاره کمیته استیناف به دوباشگاه استقلال و پرسپولیس از اساس نادرست بوده و آنها از همان ابتدا از دور مسابقات حذف شده بودند.


متن این جدل شبانه را بخوانید:


صدری: سلام عرض می‌کنم خدمت شما و هوداران، در خدمت شما هستیم. مدارکی که خارج شده، هیچ کدام چیزهایی نیست که ای اف سی اعلام کرده باشد و این چیزهایی است که در یکی دو سایت پخش شد و جالب است ما برای همه این‌ها جواب داریم. اتفاقا ما عین 17 موردی که در مهلت پنج روز برای ما مدارک خواستند را خدمت همه نوشتیم و معرفی کردیم. مثلا اعلام کردند این مدارک جعلی و فتوشاپ است، این را چه زمانی به ما اعلام نکردید؟

 

میثاقی: این مدارک را چه کسی بیرون داده و تائید کرده؟

 

صدری: اتفاقا ما از پلیس فتا خواهش کردیم که منبع درج خبر را به دست بیاورد. چون اینهایی که منتشر شده به نظر ما وجاهت قانونی ندارد و چیزهایی نیست که کنفدراسیون ما را به خاطر آن رد کرده باشد. ما ضربه اصلی را در رد دو تیم از داخل خوردیم. کسانی که مصاحبه کردند و... چه کسی این آمار را دارد؟ کمیته بدوی دارد دیگر... چرا امروز پخش کردند؟ امروزی که همه می‌خواهند مشکل حل شود. یک نفر تا حالا ما را صدا زده که در کمیته بدوی این مشکل را بگوید؟ وقتی می‌توانیم یک حکمی بزنیم، چرا باید جعلی کنیم؟ بله گفتند قرارداد فارسی بوده، هر سال فارسی می‌رفته. حتی به ما گفتند یک قرارداد را ترجمه کنید و ما این کار را کردیم. می‌گویند مهر نداشته، کجا کنفدراسیون آسیا در ایمیل این را گفتند؟ در نامه کنفدراسیون که بالای 500 صفحه است، کجا نوشتند که جعل کردند و فتوشاپ کردند؟ یکی را بگویند.  چرا کسی به این مسائل رسیدگی نمی‌کند؟

 

میثاقی: رک و رو راست بگویید، دلیل اصلی حذف چه بوده؟

 

صدری: اگر کمیته بدوی علیه ما حکم نمی‌داد صددرصد حذف نمی‌شدیم. وقتی آقای اولیایی بدون اینکه به ما هشدار بدهد، مصاحبه می‌کند و می‌گوید دو تیم رد هستند، معلوم است که ای اف سی هم تصمیم دیگری می‌گیرد. شما مدارک را دیدید دیگر. ما را یک میلیارد جریمه کردند و سه ماه وقت دادند. سه ماه وقت ما که تمام نشده. در موضوع مالکیت آقای سجادی زحمت کشیدند و آمد برای مالکیت تدبیر اندیشیدند. آقای اولیایی آمد گفت این صوری است، شما خودتان را بگذارید جای ای اف سی؛ چه تصمیمی می‌گیرید؟ اصلا ایشان به عنوان چه عضوی مصاحبه می‌کند؟

 

میثاقی: به نظر شما چرا این کار را کردند؟

 

صدری: از خودشان سوال کنید، مثل همان چیزی که خودم توضیح دادم و گفتم همه مدیران بیایند درباره عملکردشان صحبت کنند، از ایشان هم سوال کنید که چرا قبل از اطلاع به دو باشگاه، آمدید مصاحبه کردید؟ چرا یک نامه به ما ندادید؟ جالب است بدانید ما بالای 98% مدارکمان تائید شده، برید در سایت ببینید.

 

1681664

 

میثاقی: دو درصد چه بوده؟

 

صدری: مسئله مالکیت که نامه اش را فرستادیم.

 

میثاقی: سال پیش هم بوده و 120 هزار دلار جریمه شدیم.

 

صدری: من که نباید می‌رفتم حل کنم. ما عین مدارکی که خواستند را دادیم و همه جا تائیدیه هست. این که مُهر نداشته و فتوشاپ بوده، فرار رو به جلو است. دستگاه‌های نظارتی بیایند ببینید؛ عین چند سالی که مدارک بارگذاری شده. هر مسئولی بیاید ببیند. ما مشکلات سه گانه (مالکیت، حسابرسی، مالیات) را مثل سال پیش انجام دادیم و حتی این فرصت 5 روزه را هم با حقوقی فدراسیون هماهنگ کردیم. من الان 10 روز فرصت برای استیناف خواهی داریم، ما به هواداران قول دادیم و تا پای جان هم می‌ایستیم. همین انتشار مدارک سیگنال برای ای اف سی نیست؟ 

 

میثاقی: صددرصد در این برهه حساس...

 

صدری: تمام مصاحبه‌ دوستان ضبط می‌شود و می‌رود ای اف سی. جالب است خودشان هم این را می‌گویند.

 

میثاقی: از دوستان می‌خواهم آقای اولیایی را بیاورند روی خط جواب آقای صدری را بدهند.

 

میثاقی: امیدی که وزیر دادند درست است؟

 

صدری: من خودم تا این لحظه حتی به حذف از آسیا فکر نکردم. من این را یک چیز بعید می‌دانم اما دوستان این کار را می‌کنند. ما چرا از ای اف سی ایراد می‌گیریم؟ خودمان این کار را می‌کنیم. من اگر دستم می‌رسید به اینها نشان خیانت می‌دادم نه لیاقت. باید بیایند جواب بدهند. خب امسال هم ای اف سی را می‌پیچاندند، چه تکلیفی داشتند امسال که این کار را کردند؟ 

 

میثاقی: می‌گویند شما حذف شده بودید و این فرصت سه ماهه استیناف الکی بود.

 

صدری: اینکه مقصرش من نیستم و دوستانی که به ما فرصت دادند بگویند. وقتی شما به مقام بالاتر مراجعه می‌کنید (استیناف) می‌گوید این کار را بکن، نمی‌ری؟ ما بر اساس صحبت دوستان به هواداران وعده دادم. آقای کمیته بدوی، شما قبل از اینکه اعلام کنی ما رد هستیم، اگر دلت برای فوتبال ایران می‌سوزد، یک نامه نه، یک اس ام اس به ما می‌دهید و می‌گفتید بیایید توضیح بدهید. من یک بار با آقای اولیایی صحبت نکردم و این چه کمیته بدوی است؟

 

میثاقی: آقای اولیایی یک نامه فرستادند که می‌گویند ما نامه زدیم. تاریخش 21 مرداد 1400...

 

صدری: ما بعد از این تاریخ مدارک را بردیم.

 

میثاقی: آقای اولیایی پشت خط هستند. نظر شما درباره صحبتهای آقای صدری؟


اولیایی: ببینید، طرف من شما و بینندگان خوب هستند. کسی که ساختار فدراسیون و کمیته را نمی‌شناسد و کسی که توقع دارد کمیته با آنها توقع دارد و کسی که نمی‌داند همه گزارش‌ها را سهیل مهدی از دپارتمان به ما می‌دهد و ما بر اساس آن تصمیم می‌گیریم. تمام جلسات ما فیلمبرداری شده و سپاهان، فولاد، استقلال و پرسپولیس آمدند و صحبت کردند. همه ما می‌دانیم سالهای سال این باشگاه‌ها مشکل دارند و چون آقا می‌خواهد حکم مدیرعاملی بگیرد، ما باید نادیده بگیریم و برویم جریمه شویم؟ دور قبل ما را به همین خاطر 120 هزار دلار جریمه کردند. ما مثل این پلیس +10 هستیم، مدارک را نظارت می‌کنیم و می‌فرستیم جای دیگر. حق مکاتبه نداریم و آقای سهیل مهدی به عنوان دپارتمان این را انتقال دادند. آقای صدری با بنده چه کار دارد؟ من یکی از 5 عضو کمیته هستم. آقای آل اسحاق مسئول حقوقی، دکتر نیرلو مسئول مالی هستند و گزارش را به آقای مهدی دادند و ایشان به باشگاه انتقال دادند. یا آقایان از باشگاه بی اطلاع هستند یا نماینده شان انتقال نداده است. هوادار پرسپولیس خودش متوجه است و اینکه برویم هوادار را حواله بدهیم گذشته و باید منطق حاکم باشد. بیایید یک نظرسنجی بکنیم و ببینیم اینکه تیم ما می‌رفت و با آبروریزی برمی‌گشت بهتر بود یا اینکه بنده بر اساس گزارشات و مدارک که من آنها را تائید می‌کنم، این گزارشات را نماینده حقوقی و مالی به من دادند و پرسیدند نظرت مثبت است یا منفی؟ من با افتخار گفتم منفی است. چرا سر مردم کلاه بگذاریم و تا کی دروغ بگذاریم؟ حیثیت نظام جمهوری اسلامی ارزش ندارد و فقط میز شما ارزش دارد؟ فقط شما بشینید روی صندلی و من حیثیت نظام را نبینم؟ مگر می‌شود من دروغ بگویم. مگر می‌شود من برای خواسته خودم یا میل آقایان دروغ بگویم؟ 

 

صدری: پس چرا پارسال گفتید؟

 

اولیایی: چرا دروغ می‌گویید. من پارسال عضو کمیته بدوی نبودم. من قصد جواب دادن نداشتم اما شما حق به جانب دروغ گفتی و مردم را فریب دادی.

 

صدری: نه شما دروغ گفتید. اول اینکه بنده آویزان مدیرعاملی پرسپولیس نیستم و تا جایی که اینجا ایستادم با جان و دل هستم. ما مثل بعضی‌ها دنبال این نیستیم باشگاه را پیمان مدیریتی تحویل بگیرم. شما احترامت واجب است و ما انتظار بیشتری داریم. شما می‌گویید کاره نیستم پس چرا مصاحبه می‌کنید؟ می‌گذاشتید آقای سهیل مهدی مصاحبه کند و چه کسی به شما اجازه داده؟ شما مگر کمیته بدوی نیستی در طول سال چند جلسه برگزار کردی؟ که ما را دعوت کنی و بگویی این ایرادات شماست. اگر بیشتر از تعداد بند انگشتان باشد، صورت جلسه اش را بیاورید. چرا می‌خواهید هوادار را علیه مملکت بشورانید. به چه چیزی می‌خواهید برسید؟ دنبال باشگاه هستید من استعفا می‌دهم و می‌روم شما بنشین جای من. به چه چیزی می‌خواهی برسی آقای اولیایی، بیچاره کردید فوتبال را. بیچاره آقای عزیزی خادم که گفت بیایید من برگه سفید امضا می‌دهم اما شما رفتی امضا کردی و گفتی مردود شدند هر دو باشگاه. 70 سالتان است و واقعا نمی‌دانم چی از این فوتبال می‌خواهید؟ بگذارید تیم و هوادار ما نفس بکشد، چقدر ما باید بدبختی بکشیم؟

 

اولیایی: خب این ادبیات را که من نمی‌توانم مثل ایشان هواداری جواب بدهم.

 

صدری: شما آن بلا را سر پاس آوردی.

 

اولیایی: صحبت نکن، گوش بده. من صحبت کردم چون سخنگوی کمیته ام. وظیفه داشتم بگویم. بنده سخنگوی رسمی کمیته استیناف با رای رییس کمیته هستم و افتخار می‌کنم حقایق را به ملت ایران گفتم. دروغ نگفتم و دروغ نمی‌توانم بگویم. آقای سهیل مهدی جلسات را صورت جلسه دارد، شما مطلع نیستی به ما چه مربوط است؟ دپارتمان ساعتها جلسه گذاشته، سه نفر از نیروی خودتان... صورت جلسات سه طرفه بین نماینده باشگاه، اعضای کمیته و اعضای کنفدراسیون فوتبال آسیا که به صورت مجازی بود، کاملا موجود است. شما از کارمندان خودتان بی اطلاع هستید، به ما چه؟ مسئول اموربین الملل، مالی و حقوقی می‌آمد و همه باشگاه‌ها آمدند و صحبت کردند. مبنای قضاوت بنده، گزارشات آقای سهیل مهدی و دپارتمان است و این ساختار بر فدراسیون حاکم است. ما دروغ بگوییم برای چه؟ ما دروغ بگوییم که بدهکار کالدرون نبودیم و مالک مشترک نیستیم. گلگهر چند روز از پرداختش گذشت و اجازه ندادند. آقای گل‌محمدی همین الان می‌گوید و قسم می‌دهد تو رو به خدا طلب شهرخودرو را بدهید.

 

صدری: شما وکیل شهرخودرواید؟

 

اولیایی: نه بنده عضو کمیته بدوی ام.

 

صدری: شما گفتید من نباید صحبت کنم و الان می‌گویید سخنگو ام. آقای علی پروین که خداوکیلی خدا حفظش کند، ضرب المثلی قشنگی دارد که می‌گوید حرف زدن بلد نیستی حرف نزدن که بلدی. 

 

اولیایی: من سخنگو هستم.

 

1681663

 

صدری: شما چه کاره ای که بگویی این دو تیم رد هستند؟ آقای مصطفوی کلی به ما کمک کرد وای به حال سخنگو که می‌خواهد این بلا را سر ما بیاورد.


اولیایی: شما باید جواب دروغهایی که گفتی را بدهی. شما که به دروغ گفتی مجوز حرفه‌ای را گرفتم... 

 

صدری: آقای عزیزی خادم، عباسی و... در باشگاه بودند و گفتند مشکل حل شد و هم بنده و هم آقای آجورلو مصاحبه کردیم.

 

اولیایی: آقای عباسی کِی این حرف را زد، دروغ باید اندازه داشته باشد. اصلا نمی‌دانند کمیته‌ها چه چیزی است. دانش شما همین قدر است که از افراد اسم می‌برند. آقای عباسی رییس کمیته بدوی هستند و جلسات را می‌نویسند و ما امضا می‌کنیم. بازهم می‌گویم اگر 10 سال دیگر هم با این شرایط باشد، بنده به عنوان عضو کمیته بدوی حتما رای منفی دارم. چرا باید به تمام دنیا دروغ بگویم و شرکت آلمانی بیاید دروغ ما را در بیاورد؟ من به عنوان سخنگو صحبت کردم...

 

صدری: شما که گفتی وظیفه ندارم.

 

اولیایی: من رسما سخنگو هستم و تمام گزارشاتی که نشان دادید مکتوبش در دپارتمان بوده و آقای مهدی کارش را خوب انجام داده. نامه ها موجود است و رسید هست. آقایان اهمیت نمی‌دادند. فکر می‌کردند مدیریت یعنی شعار و تحریک هوادار علیه افراد. ماسمالیسیون که نیست. 120 هزار دلار دو سال پیش آمدند فدراسیون فوتبال را جریمه تعلیقی کردند و گفتند اگر دروغ دیگری بگویید، جریمه بیشتر خواهد بود. یک نظرسنجی در برنامه بگذارید و از همه هواداران بخواهید که رفع اشکال کنیم و سالم و صادق برویم قهرمان برایتان ارزش دارد یا بگوییم چون ما مدیر هستیم سرپوش بگذاریم؟ کنفدراسیون فوتبال آسیا مدارک را می‌بیند و اگر بگوییم اشکالی نیست...

 

صدری: من ملاحظه سن ایشان را می‌کنم، کسی که 70 سال دارد باید ادبش بیشتر باشد و من از طرف ایشان از خودم عذرخواهی می‌کنم. ایشان که می‌گوید دروغگو، مگر خودشان مصاحبه نکرد و گفت ما سه ماه وقت دادیم؟ پس ما دروغگو نیستیم و شما دروغگو هستید. شما بگویید چند دفعه ما را صدا زدید ما نیامدیم؟ آقای مصطفوی خیلی بهتر از ایشان صحبت می‌کند و انقدر قحط الرجال است که ایشان بشود؟

 

اولیایی: جهل الرجال است که جاهلان بنشینند جای رجال.

 

صدری: نکته دیگری که وجود دارد که ما در سایت هرچه فرستادیم تائیدیه گرفتیم. ایشان به نظرم نه تخصص و نه سواد دارد. من که مدرکم مشخص است، آقای اولیایی بگوید چه مدرکی دارد. شما مدیرعامل استقلال بودی، چرا مالیات را ندادی و بدبختی اش را الان ما و آقای آجورلو بکشیم. چرا امسال که دولت عوض شده، شما فکر می‌کنی فوتبال باید درست شود. چرا پارسال پیارسال این حس را نکردی؟ شما که سالهاست در فوتبالی، امسال خواب نما شدی؟ که دروغ نگویی و راست بگویی؟ شاید پارسال پیمان مدیریت می‌شد اما امسال نمی‌شود؟

 

میثاقی: درباره سه ماه فرصت که به باشگاه صحبت کنید.

 

اولیایی: در مورد اینکه بارگذاری کردند، ایشان نمی‌داند سیستم چیست. ایشان بارگذاری کرد و به غلط بارگذاری کرد و دپارتمان هم گزارش مکتوبش وجود دارد. زمانی که بنده مدیرعامل استقلال بودم، موسسه فرهنگی بودیم و مالیات اعمال نمی‌شد. این چه ارتباطی دارد... الان فوتبال حرفه‌ای ما امثال مدیران متخصص مثل ایشان که بسیار متخصص هستند، زیر بعضی قرارداد بازیکنان و مربیان پذیرفتند مالیاتشان را بدهند اما حالا نمی‌پذیرند که مالیات بدهند.

 

میثاقی: درباره آن سه ماه فرصت چه.

 

اولیایی: خوب است از مردم خرج نکنیم. شرایط اینطور است که باید به الزامات کنفدراسیون جواب بدهیم و این جوابها درست نبوده. کمیته بدوی فرصت سه ماه نداد و حکم را داد و کشید کنار. در جلسه‌ای که آقای مصطفوی به عنوان رییس کمیته استیناف حضور داشته، به آیین نامه سال گذشته استناد کرد و به من به عنوان سخنگو گفتند اعلام کن. فردا رفتیم دیدیم این برای آیین نامه سال پیش بوده. 

 

صدری: ایشان که متخصص فوتبال است، می‌رفت بررسی می‌کرد و می‌دید اشتباه است، می‌گفت.

 

اولیایی: شما به دروغ گفتی مجوز گرفتی، چه کسی به شما مجوز داد؟

 

صدری: آقای اولیایی یک بار استقلال را برد دسته سه، فکر کرد پرسپولیس را هم می‌تواند ببرد.

 

صدری: آقای وزیر رفت مالکیت را درست کرد، چرا آقای اولیایی گفت این صوری است؟

 

میثاقی: آن هم واقعا تابلو بود.

 

صدری: اصلا آن هم تابلو، حرف شما درست. چه ضرورتی دارد در این آتش بدمیم؟ برای چه ایشان به عنوان سخنگو باید این حرف را می‌زد؟

 

اولیایی: یعنی فکر می‌کنید کنفدراسیون فوتبال آسیا... مگر سال 84 استقلال را ندادند رفاه؟ مگر ما باید هر دروغی که در کشور اتفاق می‌افتد تائید کنیم؟

 

1681666

 

صدری: ما نگفتیم شما تائید کنید، فقط سکوت کنید.

 

اولیایی: من مسئولیت دارم. آقای صدری نمی‌گذارد من حرفم را بزنم. همه اعضای کمیته، 36 صفحه تعهد کتبی دادیم که دروغ نگوییم، عین واقعیت را بگوییم، طرفدار تیمی نباشیم، آقای مصطفوی، آقای عباسی تعهد دادند. آقای عباسی رییس کمیته بدوی است. من مجددا بگویم. کمیته بدوی به استناد گزارشات دپارتمان، دقیقا رای درست داده و از رای دفاع می‌کنیم. کمیته استیناف دعوت کردند و آقای صدری رفته پیش رییس فدراسیون و آقای مصطفوی آنجا بوده. کمیته استیناف برداشتش از آیین نامه این بوده که می‌تواند فرصت بدهد و 3 ماه فرصت داده. بعد از آن هم کنفدراسیون فوتبال آسیا به حرمت استیناف، 5 روز فرصت داد و گفت شما که فرصت می‌خواهید در همین مدت جواب ما را بدهید.

 

میثاقی: الان شانسی وجود دارد یا خیر؟ چون امروز آقای وزیر مصاحبه کردند و گفتند که شانس بازگشت وجود دارد.

 

اولیایی: آقای وزیر حتما فرمایشی که داشتند، به استناد ارتباطات است و من در این ارتباطات نیستم. حتما ایشان ارتباطاتی داشتند و این اجازه را به او دادند که اعلام کنند. اما واقعیت این است که تا وقتی این مشکل حل نشود... شما گفتید این مشکل ما نیست و مشکل کل کشورهای آسیایی است. اصرار فیفا و کنفدراسیون این است که باشگاه‌ها مرحله به مرحله خودشان را به استاندارد نزدیک کنند. پس حداقل بیاییم به جای محکوم کردن دیگری، چهار تا از این مشکلات را حل می‎‌کردیم. حداقل می‌آمدیم طلب شهرخودرو را بدهیم. الان حکم کمیته انضباطی 2.5 سال است صادر شده. یکی از موارد این است که باشگاه بدهی نداشته باشد، چه کسی می‌تواند بگوید پرسپولیس بدهکاری ندارد؟ گل‌گهر یک بدهی 24 هزار دلاری داشت و با فاصله چند روز پرداختی کرد و چون تاریخ‌ها مطابقت نداشت، قبول نکردند. الان که صحبت می‌کنیم پرسپولیس 2.5 سال است به شهرخودرو بدهکار است. 

 

صدری: مگر این بدهی قطعی شده؟

 

اولیایی: بله کمیته انضباطی و استیناف صادر کرده.

 

صدری: شما که ادعای دیانت دارید، آقای انصاری‌فرد یک قراردادی بسته، روزی 10 میلیون تومان ضرر و زیان. یعنی 4.5 میلیارد ما شده 17 میلیارد تومان، یعنی ما دست هرچه نزول خور است از پشت بستیم. برای چه باید من این پول را بدهم؟ من به آقای حیدرپور هم گفتم 4.5 میلیارد می‌خواهید بیایید من فردا بدهم.

 

میثاقی: وضعیت باشگاه استقلال هم همینطوری مثل پرسپولیس بود؟

 

اولیایی: من یک بار هم عرض کردم خدمتتان، یک بار آقایان با مردم صادق باشند. سوالاتی که کنفدراسیون کرده، سوالاتی که ما کردیم و جواب‌هایی که آقایان دادند را منتشر کنند. فقط در دست باشگاه است و در اختیار ما هم نیست.

 

صدری: من چند نکته دارم. اول اینکه با تمام نکاتی که آقای اولیایی فرمودند، هر موقعی که اطلاعات را وارد سایت می‌کنید، وقتی تیک سبز به ما می‌دهد یعنی مدارک و اطلاعات تائید شده. حرف ما این است که اگر مدارک ما تائید شده، تیک سبز هم دارد. آقای اولیایی یک نامه به ما نشان بدهید که گفتید این منفی است و بیایید درست کنید، در مهلت مقرر. در مهلت مقرر به ما اعلام نکردید.

 

میثاقی: مرداد 1400 به باشگاه‌ها اعلام کردند که بدهی ها را پرداخت کنید.

 

صدری: بدهی ها را رفتیم با آقای سهیل مهدی حل و فصل کردیم؛ بعضی را پول دادیم و بعضی را مهلت خواستیم. زمان آقای سمیعی بود. طلب شهرخودرو را ما پایش وایستادیم، من با آقای حیدرپور صحبت کردیم و قرار شد قرار حضوری بگذاریم. من نمی‌دانستم آقای اولیایی علاوه بر سخنگویی، وکیل مدافع شهرخودرو هم شده، شاید این پست را جدید گرفته. من چهار و نیم میلیارد را می‌دهم اما تا روزی که هستم، ضرر و زیان نخواهم داد. آقای اولیایی چند سال است در کمیته بدوی بوده؟ دو سال؟ ایشان چرا این احساس تکلیف را پارسال نکردند؟ چرا امسال که دولت تغییر کرده، ایشان احساس تکلیف کرده که بشود "اولیایی صدیق" و نباید دروغ بگوید؟ ایشان مگر سخنگو نیست، وقتی فهمید سه ماه نمی‌شود چرا نیامد اعلام کند که این دروغ است؟ پس ما دروغ نگفتیم و شما باید شدید دروغ بگوییم. شما می‌خواهید ما را مقابل هوادار قرار دهید، هوادار ما باهوش است و می‌داند چه کسی خیانت می‌کند. مجید صدری می‌آید و می‌رود، شما هستید و یک ذره به فکر فوتبال باشدی. ما تمام ضربه‌‍ای که خوردیم از امثال آقای اولیایی خوردیم. آقای وزیر گفته اینطوری، شما وزیر جمهوری اسلامی را متهم به دروغگویی می‌کنید؟ مطمئن باشید با این وضعیت تیم ملی ما هم تعلیق خواهد شد، اینها نمی‌خواهند فوتبال راه بیفتد. از هواداران هم عذرخواهی می‌کنیم که صدایمان بالا رفت اما خوب است هواداران ما بفهمند که با چه کسانی سروکله می‌زنیم.


اولیایی: ببینید حرف‌های پوپولیستی دیگر در این جامعه ارزش ندارد، خط کشی سیاسی هم اندازه ایشان نیست که خط کشی راه بیاندازد. اولیایی قبل و بعد انقلاب خریدار است و مردم به این حرف می‌خندد. اطلاعیه ای که ایشان برای پیروزی دریافت مجوز حرفه‌ای صادر شد را ببینید. ما پارسال نشست خبری داشتیم و همه حرف‌ها را زدیم. ایشان می‌گوید من بدهکار هستم و نمی‌دهم، یکی از اصولی که باید کنترل کنیم که حتما انجام شده باشد، این است که بدهکاری نداشته باشند. اینطوری باشگاه حرفه‌ای نمی‌شود، روش اداره باشگاه حرفه‌ای اینطور نیست. ایشان می‌خواهد خودش را پیش هوادارانش تبرئه کند، منم حرفی ندارم، تبرئه شود. ببینید تیک سند پس از بارگذاری با تائید یکی نیست (میثاقی: بله تیک دریافت است).

 

میثاقی: می‌گویند چرا پارسال اوکی دادید؟

 

اولیایی: شما می‌دانید ما پارسال اوکی ندادیم و رد کردیم. وزیر وقت رفتند کنفدراسیون فوتبال آسیا با مسائل فدراسیون تعهد کتبی می‌دهیم که ظرف یک سال مشکل را حل می‌کنیم. آنوقت شرکت آلمانی نبود و کنفدراسیون پذیرفت و ما را 120 هزار دلار جریمه کرد.

دیدگاه‌ها