کد خبر : 1804163 | 23 دی 1400 ساعت 17:43 | 21.9K بازدید | 2 دیدگاه

از کیفیت این بازی راضی نبودم؛

قلعه‌نویی: زندگی من مار و پله است!

امیر قلعه نویی می‌گوید که او با آوردن کی‌روش استنلی به فوتبال ایران خدمت گرفته است.

قلعه‌نویی: زندگی من مار و پله است!

به گزارش ورزش سه، امیر قلعه‌نویی سرمربی گل گهر پس از تساوی بدون گل مقابل ذوب آهن در نشست خبری گفت: می‌خواهم یادی کنم از یک سال خوبی که اینجا بودم. در نیم فصل اول شرایط خوب نبود اما درس معرفت و اخلاقی را در این باشگاه یاد گرفتم و در نیم فصل دوم پای کادر ایستادند و تیم نتایج خوبی گرفت. من هر وقت با ذوب آهن بازی می‌کنم یاد اخلاق مداری و معرفت این باشگاه می‌افتم. گویا اخلاق و معرفت با این باشگاه نهادینه شده و باید تشکر می‌کردم. همچنین از میزبانی آنها تشکر می‌کنیم که دیروز زمین تمرین در اختیار ما گذاشتند.

 

او با اشاره به کیفیت پایین زمین ادامه داد: این زمین شرایط خوبی برای مسابقه نداشت. با شناختی که از مهدی تارتار دارم تیم های ایشان بازی مالکانه می‌کنند و اینجا برای تیم آقای تارتار دردسر درست می‌کند. مثل اینکه رو آسفالت چمن ریختند و سبز شده. نمی‌شد فوتبال بازی کرد.

 

سرمربی گل گهر در خصوص بازی توضیح داد: در شروع بازی شانس آوردیم گل نخوردیم ولی در طول بازی موقعیت های خوبی داشتیم که نتوانستیم استفاده کنیم ولی ما واقعا ۷-۸ یارمان را نداشتیم. یک آنفولانزای شدید تیم ما افتاده و دو بازیکنی هم که در نیمه به زمین فرستاد و دیدیم شادابی ندارند و مجبور شدیم برای اینکه بدتر نشوند دوباره تعویض‌شان کنیم. ما هم از این شرایط رنج می‌بردیم و مشکل داشتیم. از بازیکنان نهایت تشکر را دارم که با اینکه بعضی بازیکنان نبودند اما مهره های جایگزین واقعا دویدند و برنامه های ما را خوب انجام دادند اما در زدن ضربه های آخر بی دقت بودیم. غیر از شروع بازی که یک موقعیت به آنها دادیم دیگر موقعیت آنچنانی جز اواخر بازی که توپ را بالا زدند نداشتند اما ما اگر دقت می‌کردیم از دقیقه ۲۰ تا پایان نیمه اول دو سه موقعیت خوب داشتیم که پورعلی و برزای خوب استفاده نکردند.

 

او ادامه داد: بازی، بازی خوبی نبود. شاید شرایط زمین باعث این شده بود و اگر بازی جای دیگری بود و زمین شرایط بهتری داشت کیفیت بازی بهتر می‌شد. من از بازی راضی نیستم یکی بخاطر شرایط زمین و یکی هم بخاطر شرایطی که ما داشتیم.

 

قلعه‌نویی که سابقه سرمربیگری در ذوب آهن را دارد در ارزیابی از وضعیت این تیم بیان کرد: ذوب آهن یک تیم با ریشه است و نایب قهرمانی آسیا را دارد و قهرمانی سوپرجام و جام حذفی را دارد و دو سه نایب قهرمانی لیگ را دارد و تاریخ افتخارات زیادی دارد و با امکاناتی که دارد به نظر من جایگاه بالاتری دارد. آقای تارتار هم که هر جا می‌رود با تغییرات و اعتمادی که به جوان ها دارد یک فوتبال خوب ارائه می‌دهد و شرایط تیم را آماده می‌کند. امیدوارم ذوب آهن به جایگاهش برگردد. سالی که ما بودیم در نیم فصل اوب مسائلی بود که نمی‌خواهم باز کنم ولی در نیم فصل دوم ما فوتبال خوبی را بازی کردیم و اگر ذوب آهن همان روند را ادامه می‌داد شاید شرایط خیلی بهتری پیدا می‌کرد. با اختلاف صدرنشین نیم فصل‌ دوم شدیم اما مسائلی بود که جدا شدیم اما همیشه ذوب آهن را جزو خانواده خودم می‌دانم و خاطرات خوبی دارم چون در نیم فصل اول نتایج خوبی نگرفتیم اما کادر مدیریتی و هیات مدیره نهایت حمایت را کردند که در نیم فصل دوم توانستیم یک شرایط خوبی را به وجود بیاوریم. به این خاطر همیشه ذوب آهن دوست دارم و به نیکی از آن یاد می‌کنم. الان هم شاید نفرات عوض شدند ولی مرام و معرفت در این باشگاه نهادینه است و امیدوارم ذوب آهن به جایگاهی که حقش است برسد که احتمالا با بودن آقای تارتار و مدیریت خواهد رسید.

 

سرمربی گل گهر در خصوص نیم فصل اول مسابقات عنوان کرد: بازی ها خیلی فشرده بود و این شاید هنوز در فوتبال ایران جا نیفتاده باشد چون با توجه به رفت و آمد ها و شرایط زمین و شرایط تمرین و نوع زندگی بازیکنان هنوز برای فوتبال ما زود است که هر چهار پنج روز بازی کنند و برای همین کیفیت بازی ها پایین آمده است.

 

او همچنین درباره شرایط گل گهر در نیم فصل هم بیان کرد: تیم ما شرایط خاصی داشت و بعد از اتفاقی که افتاد از نظر روحی و روانی به هم ریختیم. نباید با ما این کار را می‌کردند. در تاریخ این کار را نکرده را نکرده بودند. ما اصلا کاری نکرده بودیم. در دو ماهی که ما در عالم برزخ هستیم چه کسی می‌خواهد جواب بدهد؟ ما و خانواده بزرگ سیرجان و شخص خودمان و بازیکنان. جواب این ظلمی که به ما شده چه کسی می‌دهد؟ بعد از رای من به بچه ها نگاه می‌کردم انگار آدم های دیگری بودند. حرف می‌زدیم انگار در یک عالم دیگر هستند. خیلی به ما سخت گذشت. نکنید، به خدا خوب نیست. زندگی دار مکافات است و من فکر می‌کنم اگر به غیر از من شخص دیگری بود این رای را نمی‌دادند چون ما همه مراحل قانونی را انجام دادیم و استعلام را گرفتیم و نامه نگاری کردیم اما اینکه چرا این اتفاق افتاد هنوز برای من قابل هضم نیست که ۴۲ سال است در فوتبالم و قهرمانی آسیا را دیدم و شرایط بد فوتبال هم دیدم چه برسد برای بازیکنان. چرا با این تیم این کار را کردند؟ 

 

قلعه‌نویی تاکید کرد: کسانی که این کار را کردند در خلوت خودشان با خدای خودشان فکر کنند. اگر تیم دیگری بود این کار را می‌کردید؟ به خدا اگر می‌کردید! ما زجر می‌کشیم. بازیکنان ما هنوز می‌گویند چه می‌شود. آقای افشین عبداللهیان حرف خیلی خوبی زد. تکلیف را مشخص کنید. بیشترین ضربه را می‌خوردیم. از عالم برزخ بیرون بیاییم. ما در زمین حقمان را گرفتیم. من یک سوال از کسانی که رای دادند دارم. بازیکنی که با ۳۰۰۰ دلار آمده خدمت به فوتبال است یا باید بایکن ۶۰۰ هزار دلاری بگیریم که یک ماه دور زمین بدود و بعد برود فیفا و CAS شکایت کند و این مسائل برای استقلال و پرسپولیس به وجود بیاید.

 

او در پایان با تاکید بر مظلوم واقع شدن تیمش گفت: روزی که من کی‌روش استنلی را آوردم با ۱۰۰ هزار دلار بود. آیا به فوتبال مملکت خدمت نکردم؟ آقای کی‌روش استنلی آقای گل نشد؟ این خوب است یا بازیکنی بیاوریم که دو سال بازی نکرده و ۶۰۰ هزار یورو بدهیم و برود پولش را بگیرد و به ریشمان هم بخندد. آقایانی که رای دادید اینکه امیر قلعه‌نویی به فوتبال خدمت کرده و بازیکنی آورده که دو سال بعد یک میلیون دلار قیمت دارد. ما با ماهی ۳۰۰۰ دلار آوردیم. اینجا و سپاهان ببینید ما چه بازیکنانی آوردیم. نکنید. اگر مساله قلعه‌نویی بود کاش خود من را محروم می‌کردید. با این حکم روح و روان تیم ما و یک شهرستان مظلوم کویری با مردم خونگرم را نابود کردید. بچه های ما خیلی مردند، خیلی مردند که با این شرایط می‌دوند. زندگی من ورزشی من مار و پله شده است.

دیدگاه‌ها