کد خبر : 1804807 | 27 دی 1400 ساعت 00:46 | 78.2K بازدید | 85 دیدگاه

چه بازیکنانی برای کدام پستها

مهمترین زمستان این شش سال برای پرسپولیس!

شاید در شش سال اخیر هیچگاه فرصت نقل و انتقالات نیم‌فصل تا این حد برای پرسپولیس مهم و تعیین‌کننده نبوده است.

مهمترین زمستان این شش سال برای پرسپولیس!

به گزارش ورزش سه، می‌توان حدس زد که با آغاز فرصت نقل و انتقالات نیم‌فصل، قرمزهای پایتخت بیش از هر تیم دیگری در لیگ به دنبال تقویت خود و جذب بازیکن باشند. خریدهای تابستانی یحیی گل‌محمدی آنچنان که تصور می‌شد چندان به کمک قرمزها نیامد و در آخرین بازی این تیم در لیگ، خبری از حضور هیچکدام از این خریدهای ابتدای فصل در ترکیب پرسپولیس نبود.

 

از بین بازیکنانی که یحیی گل‌محمدی در ابتدای فصل جذب کرد تنها علی نعمتی در مقطعی از فصل توانست حضوری مداوم در ترکیب اصلی داشته باشد و رضا اسدی به عنوان نامدارترین بازیکن جذب شده نیز به تدریج از ترکیب اصلی خارج شد. شکست نقل و انتقالاتی پرسپولیس در ابتدای فصل در حالی عیان‌تر می‌شود که رقیب این تیم یعنی استقلال با حضور ثابت بازیکنانی همچون جعفر سلمانی، زبیر نیک‌نفس، یامگا، ژستد و حسین‌زاده در ترکیب اصلی، با تغییری تقریبا پنجاه درصدی در ترکیب خود نسبت به فصل قبل مواجه بوده و ثمره‌ی خریدهای موفقش را نیز گرفته است. سپاهان نیز اگرچه بازیکنان زیادی را در ابتدای فصل جذب نکرد اما تقریبا هر چهار بازیکن جذب شده در ترکیب اصلی این تیم قرار گرفته‌اند.

 

 

 

1675882

 

 

بنابراین طبیعی است که قرمزها برای جبران خریدهای ناموفق ابتدای فصل و بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی خود برای مدت زمان تقریبا زیادی، نیم‌فصل را برای تقویت تیم خود مغتنم بشمارد. روند نوسانی در عملکرد برخی از بازیکنان مهم و تاثیرگذار پرسپولیس باعث شده تا مربیان پرسپولیس حتی در برخی از پست‌هایی که فصل قبل نیازی به جذب بازیکن دیده نمی‌دیدند، به صرافت جذب بازیکن جانشین بیفتند. 

 

حامد لک در دروازه پرسپولیس آن اطمینان فصل پیش را نشان نداده و در هفته‌های اخیر خبرهایی در مورد فعالیت پرسپولیس برای جذب دروازه بان‌های مطرح منتشر شده ؛اگرچه گل محمدی با زیرکی همه شایعات را تکذیب کرده اما قرمزها اقلا باید جای رادو یک گلر خوب به تیم خود اضافه کنند. 

 

پرسپولیس در دو پست دفاع کناری راست و چپ هم احتیاج به تقویت دارد  و به همین دلیل هم مذاکره با رامین رضاییان در دستور کار قرار گرفته و شاید هم وحید امیری به دفاع چپ منتقل شود اگر وینگر خوبی به تور پرسپولیس بخورد.

 

 

 

1682960

 

 

هر چند مهاجمان پرسپولیس در مقایسه با سایر مهاجمان لیگ، آمار بدی در گلزنی از خود به جا نگذاشته اند، اما حتی اگر قرمزها آل‌کثیر را هم به دلیل مصدومیت از دست نمی‌دادند اما حضور یک مهاجم همه‌کاره که تمام نیاز‌های یحیی را هم در هوا و هم در زمین و هم در جنگندگی برطرف کند در ترکیب این تیم ضروری جلوه می‌کند. مهاجمی شبیه شهریار مغانلو که از دست دادن او برای پرسپولیس گران آمد.

 

افت کیفی برخی بازیکنان تاثیرگذار نیز در نیم فصل اول باعث شده تا تردیدهایی در مورد کارایی آنها در ادامه فصل بوجود آید. بازیکنانی که اگر آنها در به کیفیت فصل پیش خود نزدیک هم شده بودند پرسپولیس در فصلی که سطح لیگ به خوبی فصول قبل نبوده کار بسیار ساده‌تری برای تکرار قهرمانی‌های خود داشتند. اما آیا در بین گزینه‌های داخلی یافتن بازیکنی که بتواند از یک ترابی، یا عالیشاه آماده بهتر باشد امکان‌پذیر است؟ بعید هم هست که با توجه به تجارب تلخ اخیر پرسپولیس از بازیکنان خارجی، یحیی گل محمدی بخواهد بدون سخت‌گیری‌های لازم به سراغ جذب بازیکن برود و چه بسا عطای آن را با نگاهی به وضعیت مالی باشگاه به لقایش ببخشد.

 

 

 

 

 

در فصلی که پرسپولیس از حضور در آسیا محروم است  با احتساب دو بازیکن تاجیکی و با خرید یک مهاجم خارجی پرسپولیس و البته رامین ( و شاید یک گلر) می‌تواند تا حد زیادی به بهبود کیفی و یورش خود به قهرمانی ششم  امیدوار شود؛البته اگر رضاییان مثل سال گذشته ناگهان به یک تیم دیگر خارجی نرود. 

 

حجت شفیعی

دیدگاه‌ها