کد خبر : 1805284 | 28 دی 1400 ساعت 20:40 | 64.2K بازدید | 68 دیدگاه

استقلال 200 میلیاردی باید از پیکان 20 میلیاردی قوی‌تر باشد

پاسخ دقیقی به طاهری؛ علم پزشکی را زیر سوال نبرید!

مدیر تیم فوتبال پیکان گفت: هیچ تقابلی با باشگاه استقلال و اعضای آن نداریم اما می‌خواهیم در خصوص مسائل مربوط به کرونایی‌شدن استقلال شفاف‌سازی شود.

پاسخ دقیقی به طاهری؛ علم پزشکی را زیر سوال نبرید!

به گزارش ورزش سه، سعید دقیقی در گفت‌و‌گو با فارس، درباره اظهارات اخیر بیژن طاهری، سرپرست استقلال اظهار داشت: آقای طاهری مربی و استاد من بوده‌ و همیشه احترامش را نگه داشتم. به شخصه او را انسانی شریف و با صداقت می‌دانستم اما امروز که واقعیت ها را پنهان می‌کند، از طاهری ناراحت می‌شوم.

 

وی ادامه داد: طاهری گفته که ساعت 12:30 دوشنبه در ورزشگاه آرارات بودند و از طرف دیگر در جلسه هماهنگی بازی گفته بودند بازیکنان‌شان مبتلا به کرونا شده‌اند. این جلسه هماهنگی ساعت 11:15 شروع شد و بیشتر از یکساعت طول کشید. در تمام این مدت درباره مسائل مربوط به بازی صحبت کردیم و هیچ صحبتی درباره کرونایی های استقلال به میان نیامد. این را نماینده فدراسیون فوتبال آقای پورهادی و سایر حاضران می‌توانند شهادت بدهند. 

 

مدیر تیم فوتبال پیکان تصریح کرد: جالب اینکه مهم ترین موضوع جلسه هماهنگی درباره تعداد تماشاگران بود و حتی فرمانده میدان (یگان ویژه) هم نمی‌دانست که ممکن است بازی به تعویق بیفتد. بحث ما در این ماجرا اصلا این نیست که چه تیمی بهترین تیم ایران است و چه تیمی از مواجهه با چه تیم دیگری می‌ترسد. مگر کسی شک دارد که استقلال تیم بزرگی است؟‌ طبیعی است که موفقیت استقلال و پرسپولیس به عنوان دو تیم بزرگ فوتبال باعث رشد و پیشرفت تیم ملی ما می‌شود و افتخارات این دو تیم برای همه ما جنبه ملی دارد. اتفاقا از موفقیت های این باشگاه در عرصه‌های بین‌المللی خوشحال هم می‌شویم. موضوع ما چیزهای دیگری است که دوست داریم برای‌مان شفاف شود.

 

دقیقی افزود:‌ درباره آمار کرونایی‌ها در کشور از ساعت 14 یکشنبه تا ساعت 14 دوشنبه صحبت کردم زیرا اگر کسی علم ریاضی بلد باشد، نمی‌تواند قبول کند در یک تیم که حدودا 35 بازیکن در اختیار دارد، 18 نفر همزمان کرونایی شوند. یک معادله ساده است که نیاز به کمی تامل و مطالعه دارد. آمار منتشر شده از کل کرونایی های کشور می‌گفت 2200 نفر در طول 24 ساعت مبتلا شدند و وقتی اعلام کردند 18 نفر از استقلال کرونا گرفتند، این به منزله نزدیک به یک درصد از کل آمار کشور است! 

 

مدیر تیم فوتبال پیکان در ادامه تاکید کرد:‌ متخصصین وزارت بهداشت و آنهایی که پزشکی می‌دانند می‌گویند تزریق دو دوز واکسن 70 تا 90 درصد برای هر فرد ایمنی ایجاد می‌کند. این یعنی در هر جامعه‌ کوچکی فقط 10 تا 30 درصد احتمال ابتلا به ویروس وجود دارد. تعداد مبتلاهای اعلام شده استقلال اما 400 تا 500 درصد برابر افرادی است که احتمال ابتلای‌شان وجود داشته است. گفته‌های مسئولان استقلال علم ریاضیات و علم پزشکی را هم زیر سوال می‌برد و اینطور برداشت می‌شود که آنها می‌خواهند بگویند تزریق واکسن هیچ تاثیری در پایین‌آمدن آمار نداشته که ما می‌دانیم اینگونه نیست.

 

دقیقی در ادامه خاطرنشان کرد:‌ بازهم می‌گویم که دوستان ما در باشگاه استقلال بسیار عزیز هستند. نهایت احترام را برای آقای آجورلو، فرهاد مجیدی و سایر عزیزان قائل هستم. حتی مدتی کوتاه در تیم ملی با سرمربی استقلال همبازی بودم. ما فقط خواهان شفافیت در این خصوص هستیم و اینکه مسائلی برای خودمان روشن شود. از کمیته پزشکی سازمان لیگ و مرکز ایفمارک می‌خواهیم مسائل را شفاف کنند. 

 

وی افزود: برای استقلال آرزوی موفقیت می‌کنیم و دنبال این هم نیستیم که بگوییم استقلال قوی‌تر از پیکان نیست. اتفاقا استقلال با بودجه 200 میلیارد تومانی برای جذب بازیکن باید از پیکانی که 20 میلیارد تومان هزینه قراردادهایش است قوی‌تر باشد. استقلال با این پشتوانه مردمی و حمایت و بودجه‌ای که دریافت می‌کند باید از پیکان قدرتمندتر باشد.

 

مدیر تیم فوتبال پیکان توضیح  داد: اصلا نمی‌خواهیم در تقابل با باشگاه استقلال قرار بگیریم. دوستان خیلی خوبی در  این باشگاه دارم؛ وریا غفوری، سیاوش یزدانی و ... از عزیزان من هستند. فقط انتظار داریم در لیگی که شعار آن شفافیت، صداقت، برابری و عدالت است به همه تیم ها در بحث قانونی یکسان نگاه شود. وقتی ما در باشگاه پیکان با بودجه اندک و محدودیت های موجود به دنبال سازندگی هستیم، دوست داریم در مسائل اینچنینی به ما و استقلال و هر تیم دیگری به یک چشم نگاه شود.

دیدگاه‌ها