کد خبر : 1805927 | 02 بهمن 1400 ساعت 13:16 | 8.8K بازدید | 3 دیدگاه

نکونام تیمش را آسیایی می‌کند؛

آخرین بازی فولاد پیش از رستاخیز نیم‌فصل

باشگاه فولاد که به دلیل بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی به مدت 2 سال از جذب بازیکن محروم بود، لیست خرید پرترافیکی را در دست تهیه دارد.

آخرین بازی فولاد پیش از رستاخیز نیم‌فصل

به گزارش "ورزش سه"، بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی و عدم جذب بازیکن به مدت 2 سال باعث شده تا فولاد به تیمی تشنه در بازار نقل و انتقالات زمستانی فوتبال ایران تبدیل شود. جواد نکونام به عنوان سرمربی یکی از دو نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا، سعی دارد تا تیم پرمهره و قدرتمندی را تشکیل دهد تا ضمن حضور پرقدرت در نیم فصل دوم، در بالاترین سطح از رقابت های فوتبالی قاره کهن نیز نتایج خوبی کسب کرده و موفق به صعود از گروهش شود.

 

همگروهی با تیم های الغرافه قطر و شباب الاهلی امارات و تقابل با چهره های نام آشنایی همچون استراماچونی، عزت اللهی، قایدی و احمد نورالهی سبب شده تا فولاد با دست پر وارد کارزار نقل و انتقالاتی شده و سعی در جذب بازیکنان مدنظر جواد نکونام داشته باشد. لیست بلند بالایی که سرمربی اهوازی ها در اختیار حمیدرضا گرشاسبی و مدیران تیم داده و آنها قرار است از فردا برای جذب این بازیکنان با باشگاه های آنها وارد مذاکره شوند.

 

نخستین هدف نکونام در بازار زمستانی، تقویت دروازه این تیم است. سه گزینه مطرح و بزرگ مدنظر سرمربی فولاد است و حتی مذاکرات با آنها نیز صورت گرفته است. علیرضا بیرانوند و پیام نیازمند دو گلر ملی پوش بوآویشتا و پورتیموننزه پرتغال به همراه رشید مظاهری سنگربان استقلال گزینه اهوازی ها برای قرار گرفتن در قفس توری این تیم است.

 

1684674

 

با توجه به حضور علی بیرو و نیازمند در لیگ پرتغال، کمی بعید به نظر می رسد آنها قصدی برای بازگشت به فوتبال ایران داشته باشند. بیرانوند امیدوار است با درخشش در جام جهانی جایگاه شماره یک بوآویشتا را به دست بیاورد و یا حداقل اینکه راهی تیم دیگری در اروپا شود و نیازمند نیز علاقه ای ندارد که زمان حضور او در قاره سبز تنها 6 ماه باشد. به همین دلیل تمرکز فولادی ها روی جذب سنگربان استقلال بوده است.

 

رشید مظاهری یکی از مهمترین اهداف زمستانی فولاد است اما برای این انتقال، پیچیدگی های خیلی زیادی وجود دارد و باید دید در روزهای آینده چانه زنی ها به کجا خواهد رسید و آیا این انتقال منجر به معاوضه بزرگ نیم فصل مظاهری – حردانی خواهد شد یا خیر؟ فرهاد مجیدی همچون ابتدای فصل، به دنبال جذب صالح حردانی است و آبی ها حاضرند این دو بازیکن را با یکدیگر معاوضه کنند اما حقیقت ماجرا این است که برخلاف گمانه زنی های رسانه ای، هنوز هیچ مذاکره جدی‌ای برای این معاوضه صورت نگرفته و احتمال دارد دو طرف در روزهای آینده برای این انتقال، به شکل جدی دست به کار شوند.

 

جدا از دروازه، نکونام در پی تقویت تیمش در سایر پست ها نیز بوده و دو بازیکن دیگر از استقلال را نیز مدنظر قرار داده است. آرش رضاوند و ارسلان مطهری که در دیدارهای گذشته جایی در ترکیب اصلی آبی ها نداشته اند، در لیست سرمربی فولاد قرار دارند و باید دید اهوازی ها از چه راهی برای به دست آوردن رضایت مدیران استقلال استفاده خواهند کرد و آیا فرهاد مجیدی با جدایی این دو بازیکن مطرح خود موافقت خواهد کرد یا خیر.

علاوه بر این، سرمربی فولاد نام 3 پرسپولیسی را نیز در لیست خود قرار داده است. مهدی شیری، سعید آقایی و رضا اسدی 3 بازیکنی هستند که مدیران فولاد برای جذب آنها اقدام کرده و نامه رسمی را نیز در این خصوص برای سرخپوشان تهرانی ارسال کرده اند. در طرف مقابل نیز یحیی گل محمدی به دنبال جذب لوسیانو پریرا بوده و همین مسئله می تواند باعث توافق دو تیم در انتقال این بازیکنان شود اما تا بدین لحظه هیچ مذاکره ای برای معاوضه این بازیکنان صورت نگرفته و همه چیز به بعد از بازی امروز موکول شده است.

 

1684676

 

در صورت جدایی لوسیانو پریرا، نکونام نام یک مهاجم خارجی را نیز به لیست خود اضافه می کند تا بدین صورت خط حمله تیمش را تقویت کرده و جای خالی شیمبا را پر کند. علاوه بر این، چند نام شاخص نیز مدنظر فولاد قرار دارد. رامین رضاییان که این روزها اخبار زیادی پیرامون بازگشت او به پرسپولیس شنیده می شود به همراه محمد محبی بازیکن سانتاکلارای پرتغال دیگر بازیکنانی هستند که در لیست نکونام حضور دارند.

طبق ادعای رسانه ها، استقلال و سپاهان به شدت پیگیر وضعیت محمد محبی بوده و رامین رضاییان نیز به صورت غیرمستقیم از علاقه اش برای بازگشت به پرسپولیس خبر داده است. بدین ترتیب فولاد کارسختی با 3 تیم بزرگ فوتبال ایران برای جذب این نفرات دارد. علاوه بر این، اکبر ایمانی و ابوالفضل رزاق‌پور دو بازیکن تراکتور هم از جمله افراد مدنظر سرمربی فولاد بوده که این باشگاه برای جذب آنها با همتایان خود در تبریز نیز وارد مذاکره شده اند.

 

به هر شکل مرور لیست زمستانی فولاد نشان می دهد که جواد نکونام قصد دارد یک تیم قدرتمند و کاملا مطرح را برای نیم فصل دوم ببندد. تمرکز سرمربی جوان فولاد روی لیگ قهرمانان آسیا نیز هست و او قصد دارد با جذب این نفرات مطرح، یک تیم پر مهره را روانه آسیا کند و موفق به دریافت مجوز صعود به مرحله یک هشتم نهایی این پیکارها شود. به هر شکل باید دید مدیران فولاد تا چه اندازه موفق به برآورده کردن خواسته های نکونام خواهند شد و چه تعداد از این لیست بلند بالا راهی این تیم اهوازی می شوند.

دیدگاه‌ها