کد خبر : 1806775 | 06 بهمن 1400 ساعت 12:35 | 168.7K بازدید | 74 دیدگاه

سردار منتظر پرواز به ایران؛

شکایت از زنیت به‌خاطر گروگان‌گیری آزمون

فدراسیون فوتبال ایران قصد شکایت از باشگاه زنیت به‌خاطر جلوگیری از سفر سردار آزمون به تهران را دارد.

شکایت از زنیت به‌خاطر گروگان‌گیری آزمون

به گزارش "ورزش سه"،  در شرایطی که تیم ملی ایران به‌عنوان صدرنشین گروه در دیداری حساس که می‌تواند منجر به صعود زودهنگام شاگردان دراگان اسکوچیچ شود، فردا باید به مصاف عراق برود، شرایط برخی بازیکنان با پیچیدگی خاصی همراه شده است.

 

احسان حاج‌صفی، مجید حسینی، سردار آزمون و احمد نوراللهی در همان بدو استارت اردو برای این جدال، با خبر مربوط به مثبت شدن تست کرونا همراه شدند تا خیلی زود دراگان اسکوچیچ نفرات جایگزین آنها را به اردو فرا بخواند.

 

اکنون در فاصله ٢۴ ساعت تا این دیدار که در صورت برتری شاگردان دراگان اسکوچیچ مقابل عراق، صعود تیم ملی به جام جهانی قطعی خواهد شد، گفته می‌شود سومین تست کرونای سردار آزمون با پاسخ منفی همراه بوده است تا این بازیکن مشکلی برای پایان دادن به قرنطینه، حضور در تهران و همراهی تیم ملی نداشته باشد.

 

1685803

 

با این حال اکنون یک مانع جدید پیش پای سردار آزمون شکل گرفته است؛ باشگاه زنیت که بابت جدایی سردار آزمون و عقد قراردادش به‌صورت بازیکن آزاد هم‌چنان عصبانی به نظر می‌رسد، مجوز خروج از قرنطینه را به مهاجم ملی‌پوش ایرانی نداده است. این باشگاه مدعی است که آزمون علی‌رغم منفی شدن تست کرونایش با توجه به مصدومیت جزیی‌اش باید از این سفر اجتناب کرده و دوران نقاهت خود را پشت سر بگذارد.

 

مجتبی خورشیدی سرپرست تیم ملی نیز روز گذشته در گفت‌وگویی که در توضیح شرایط ملی‌پوشان داشته به این نکته اشاره کرده بود که باشگاه زنیت روسیه مخالفت خود را با جدایی این بازیکن و حضور در اردوی تیم ملی به‌واسطه مصدومیتی که دارد، اعلام کرده است. جالب اینکه سردار مشتاق سفر به تهران و حضور در جشن صعود تیم ملی است که تاثیر زیادی در آن داشته اما زنیت روی موضع خود پافشاری می‌کند.

 

در شرایطی‌که دیدار دو تیم ایران و عراق جزو بازی‌های رسمی محسوب می‌شود و باشگاه‌ها نمی‌توانند مانع از همراهی بازیکنان خود در تیم ملی‌ها شوند، باید دید مواضع زنیت در نهایت در این زمینه چه خواهد بود. باشگاه روسی اکنون در اردوی تعطیلات نیم فصل در دبی امارات حضور دارد و این مسئله البته تا حد زیادی می‌تواند امیدواری برای حضور زودهنگام سردار آزمون در اردوی تیم ملی را افزایش دهد.
 

شریفی، سخنگوی فدراسیون در خصوص عدم اجازه خروج سردار آزمون توسط باشگاه زنیت این‌طور توضیح داده است تا به این شکل آخرین وضعیت درخواست برای همراهی مهاجم ایرانی در اردوی تیم ملی را تشریح کند: متاسفانه با وجود تلاش بسیار زیاد مجموعه فدراسیون و تیم ملی اما باشگاه زنیت همکاری لازم را انجام نداده که در نوع خود عجیب و قابل پیگیری است. در حال حاضر آزمون در دبی است و مکاتبات لازم را با فیفا انجام دادیم و خواهان حضور هرچه سریع‌تر آزمون در ایران هستیم.

دیدگاه‌ها