کد خبر : 1807113 | 07 بهمن 1400 ساعت 22:15 | 59.7K بازدید | 16 دیدگاه

بدون اردو ،بدون تمرین

ایرانی که برای بازی تیمی ،تمرین نمی خواهد

بازی تیم ملی برابر عراق ،فوتبالی تاکتیکی و پر از برنامه بود.اتفاقی مهم برای تیمی که نه اردو داشت و نه تمرین مناسب

ایرانی که برای بازی تیمی ،تمرین نمی خواهد

به گزارش "ورزش سه "، خبرهای ناخوشایند از اول هفته و نرسیدن ستاره‌ها به تمرینات تیم ملی‌ استرس زیادی ‌به طرفداران ایران وارد کرد.


از دست دادن سردار آزمون‌، احمد نورالهی‌،‌ احسان حاج‌صفی و سیدمجید حسینی به دلیل بیماری کرونا و دیر رسیدن علیرضا جهانبخش‌، کریم انصاری‌فرد، علیرضا بیرانوند، امیر عابدزاده  و مهدی طارمی به اردو و هم‌چنین از دست دادن دو جوان اول تیم ملی مهدی قایدی و الهیار صیاد منش و نداشتن تمرینات مناسب قبل از آغاز بازی با عراق، دلهره و اضطراب را به اردوی تیم ملی و مردم آورده بود.


شرایط به‌قدری سخت شده بود که خیلی‌ها فکر صعود برابر عراق را از سر بیرون کرده بودند و پیروزی برابر عراق را در تهران سخت و دشوار ارزیابی می‌کردند.


ولی داستان تیم اسکوچیچ که در طول هفته یک کلمه حرف نزد و به بازی با عراق فکر می‌کرد؛ متفاوت بود.

 

 

 

1686248


ایران برابر عراق یکی از بهترین بازی‌های چند سال گذشته را ارایه کرد تا سال ۲۰۲۲میلادی را پر شکوه آغاز کند. کارهای ترکیبی متعدد که از خط دفاع و حتی دروازه آغاز می‌شد موقعیت‌های متعددی برای ملی‌پوشان کشورمان که کمتر در کنار هم کار تاکتیکی در طول هفته انجام دادند‌، ایجاد می‌کرد‌.


شاید اگر روز خوب دروازه‌بان عراق نبود‌، این تیم شکست سنگین‌تری از دیدار رفت را تجربه می‌کرد و ایران روز خوبش را پرگل به پایان می‌برد.


این مهم‌ترین پیشرفت فوتبال ایران در این سال‌هاست. دیگر نیازی به تعطیلی رقابت‌های باشگاهی نیست و ملی‌پوشان مانند تیم‌های ملی بزرگ خارجی ۷۲ساعت زمان برای هماهنگی ذهنی نیاز دارند و اردوهای بلند مدت به ذهن هیچ‌کس خطور نمی‌کند.


ذهن متمرکز و آمادگی بالای بدنی به‌همراه تفکر حرفه‌ای مهم‌ترین دستاورد نسلی است که خیلی از آنها دومین و حتی سومین جام جهانی پیاپی خود را تجربه خواهند کرد.

دیدگاه‌ها