کد خبر : 1807380 | 09 بهمن 1400 ساعت 11:00 | 27K بازدید | 25 دیدگاه

قهرمان روز: دراگان اسکوچیچ(عکس)

یک وب سایت کروات در گزارشی نوشت سرمربی اهل کرواسی، تیم ملی ایران را بدون شکست به جام جهانی رساند.

قهرمان روز: دراگان اسکوچیچ(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، صعود مقتدرانه تیم ملی فوتبال ایران به رقابت های جام جهانی 2022 قطر، هنوز هم بازتاب زیادی در رسانه های دنیا دارد. وب سایت telesport در کشور کرواسی نیز در مطلبی به ستایش از دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال پرداخته و او را به عنوان قهرمان روز معرفی کرده است.

 

در گزارشی که این رسانه منتشر کرده، آمده است:

باران می بارید، دمای هوا کاهش یافت، باد می وزید، اما نهایتا در تهران، همه چیز گرم بود. پس از پیروزی یک بر صفر ایران در ال کلاسیکوی این بخش از جهان (غرب آسیا)، این جشن با سوت داور در ورزشگاه آزادی آغاز شد و به خیابان‌های شهر نیز کشیده شد؛ ایران در جام جهانی است.

1686812

 

چیزی که مسلم است، این است که صعود ایران به جام جهانی در فاصله 3 بازی تا پایان مرحله مقدماتی جام جهانی به دست آمده است. این تیم از چهار بازی آخر خود تنها به سه امتیاز نیاز داشت و در همان بازی اول آن را به دست آورد. ایران تیم برتر میدان بود (57 درصد مالکیت توپ، 21 شوت به دروازه عراق و 10 ضربه درون چارچوب) و تک گل بازی را مهدی طارمی ستاره پورتو در ابتدای نیمه دوم به ثمر رساند. برای ایران این ششمین صعود و همچنین سومین حضور متوالی در جام جهانی خواهد بود.

 

قهرمان امروز ما، دراگان اسکوچیچ است. کسی که در دو نوبت مربی ریه‌کا شد و در سال 2006 قهرمان جام کرواسی شد، اما او پس از آن به مدت سال ها در خاورمیانه کار کرده است. او در فوریه 2020 تیم ملی ایران را از مارک ویلموتس تحویل گرفت و از آن زمان تاکنون در هیچ بازی‌ای شکست نخورده است. تنها توقف او، تساوی خانگی مقابل کره جنوبی (1-1) در اکتبر سال گذشته بود و او 13 برد را به ثبت رسانده است.

 

اسکوچیچ با تبریک به بازیکنانش بابت بازی عالی، درباره لحظه شخصی تر این پیروزی نیز اظهار داشت: من از ابتدا به کارم ایمان داشتم. خیلی ها من را دست کم گرفتند و به من احترام نمی گذاشتند، بنابراین خیلی خوشحالم چون خودم را ثابت کردم.

دیدگاه‌ها