کد خبر : 1809011 | 17 بهمن 1400 ساعت 10:19 | 17.8K بازدید | 10 دیدگاه

دریافت 9 گل در یک روز برای مربیان سابق سرخابی‌ها

شکست‌های سنگین استرا و کالدرون، دور از تهران!

آندره‌آ استراماچونی و گابریل کالدرون سرمربیان سابق استقلال و پرسپولیس در یک روز و در دو لیگ حوزه خلیج فارس، متحمل شکست‌های سنگینی شدند.

شکست‌های سنگین استرا و کالدرون، دور از تهران!

به گزارش "ورزش سه"، لیگ نوزدهم با حضور دو سرمربی خارجی بر روی نیمکت‌های استقلال و پرسپولیس آغاز شد. جایی که آبی‌ها پس از جدایی وینفرد شفر، تصمیم گرفتند تا از آلمان به روی ایتالیا سوئیچ کرده و آندره‌آ استراماچونی سرمربی سابق اینترمیلان را به‌عنوان سرمربی جدید خود انتخاب کنند. 

 

در سمت مقابل نیز پرسپولیس پس از خاطرات شیرین قهرمانی‌های متعدد با برانکو، این‌بار روی به یک گزینه آرژانتینی آورده و گابریل کالدرون را برای نیمکت خود برگزیدند ولی همان‌طور که همگی در جریان سرگذشت این دو مربی روی نیمکت‌های سرخابی‌ها هستیم، این دو سرمربی در میانه راه استقلال و پرسپولیس را ترک کرده و به کشور خود بازگشتند.

 

1689038

 

با این حال، در تابستان امسال استراماچونی تصمیم گرفت تا پس از مدتی خانه‌نشینی به فوتبال بازگردد و برای این کار الغرافه قطر را انتخاب کرد و کالدرون نیز چند روز پیش به‌عنوان سرمربی جدید تیم خورفکان امارات معرفی شد تا دو چهره نام آشنا در ایران، یک بار دیگر در فوتبال آسیا و کشورهای منطقه حضور یابند.

 

1689043

 

اما نکته جالب و عجیب در مورد این دو سرمربی، شکست‌های سنگین آنها در یک روز بود. استراماچونی که باید در لیگ قهرمانان آسیا نیز به مصاف فولاد برود، تاکنون 17 بار در لیگ ستارگان و 8 مرتبه نیز در جام ستارگان هدایت الغرافه را برعهده داشته اما کالدرون روز گذشته نخستین تجربه حضور ‌روی نیمکت خورفکان را با تلخی پشت سر گذاشت.

 

استراماچونی که با حضور ثابت سعید عزت اللهی، تیمش به مصاف السد قدرتمند رفته بود، با نتیجه سنگین 5 بر یک تن به شکست داد. این شکست در شرایطی رقم خورد که السد از دقیقه 14 و زمانی‌که بازی با یک گل به سود این تیم در جریان بود، با اخراج اکرم عفیف 10 نفره به بازی ادامه داد و شاگردان استراماچونی از فرصت بزرگ در اختیار داشتن یک یار بیشتر، استفاده‌ای نکردند.

 

1689034

 

استراماچونی در پایان این دیدار گفت: در بازی‌ای شکست خوردیم که در آن اشتباهات زیادی داشتیم، اما به نظر من نتیجه نهایی ناعادلانه است، چرا که ما در دقیقه 88 موقعیت بسیار خوبی داشتیم و توپ به تیر دروازه السد برخورد کرد و بازی می‌توانست 3-2 شود. اما اینگونه نشد و سه دقیقه بعد دو گل متوالی دریافت کردیم. این غیرقابل قبول است و در مقابل السد هر اشتباهی که انجام دهیم، تاوان آن را خواهیم داد و در خط دفاعی نیز اشتباهات زیادی مرتکب شدیم. السد با عملکرد خود نشان داد که چرا از بقیه تیم‌ها خیلی جلوتر است، آنها چند روز پیش 6 گل به الوکره زدند و امروز 5 گل به ما. بنابراین باید این مسابقه را سریع پشت سر بگذاریم و فوراً روی بازی بعدی تمرکز کنیم تا به روند پیروزی‌ها برگردیم.

 

1689039

 

در امارات نیز کالدرون تجربه اول در خورفکان را با یک شکست سنگین آغاز کرد. این تیم که در 10 بازی از 12 دیدار قبلی خود متحمل شکست شده، برای فرار از سقوط دست به تغییرات ‌روی نیمکت خود زد. این تیم به مصاف العین صدرنشین رفت ولی حرفی برای گفتن نداشت و با نتیجه 4 بر یک تن به شکست داد. با این شکست خورفکان با 15 امتیاز در رتبه یازدهم از جدول 14 تیمی امارات باقی ماند اما وضعیت اسفبار الامارات و العروبه که تنها 5 و 8 امتیاز دارند، باعث شده تا تیم کالدرون فعلا از خطر سقوط در امان بماند.

 

1689037

 

سرمربی سابق پرسپولیس نیز در نشست خبری پس از این بازی گفت: تنها یک هفته است که کار خودم را آغاز کرده‌ام. تمرینات خوبی داشتیم و تلاش خودمان را انجام دادیم اما به زمان بیشتری نیاز داریم تا در سطح مورد انتظار ظاهر شویم.

دیدگاه‌ها