کد خبر : 1809579 | 19 بهمن 1400 ساعت 14:27 | 32.7K بازدید | 8 دیدگاه

روزی که روبه‌روی ایران قرار بگیرم قلبم می‌ایستد

از پرسپولیس تا تیم ملی آذربایجان با حجت حق‌وردی

مدافع اسبق پیکان که موردتوجه پرسپولیس قرار گرفته بود، در تصمیمی ناگهانی راهی آذربایجان شده و در تیم ملی این کشور کار را دنبال می‌کند.

از پرسپولیس تا تیم ملی آذربایجان با حجت حق‌وردی

به گزارش "ورزش سه"، فصل گذشته بود که ناگهان نام حجت حق‌وردی برای حضور در پرسپولیس روی زبان‌ها افتاد اما مخالفت پیکان با این انتقال ناگهان سرنوشت فوتبالی وی را تغییر داد. حق‌وردی بعد از نیم فصل حضور در پیکان در تصمیمی غافلگیرکننده راهی لیگ آذربایجان شد و کمی بعدتر هم پیراهن تیم ملی این کشور را بر تن کرد. او در گفت‌وگویی مفصل با خبرنگار ما درباره این تصمیم و شرایطی که دنبال می‌کند، به صحبت پرداخت.

 

 دلیل پیوستن به لیگ آذربایجان و رفتن به سومقاییت
 فصل قبل در زمانی که از پیکان جدا شدم هفته هفتم لیگ بود و اگر می‌خواستم به تیم ایرانی دیگری بروم باید هشت هفته بدون تیم می‌ماندم. همان موقع پیشنهاداتی از جمله پرسپولیس، تراکتور، گل گهر و... داشتم ولی به همین دلیل که گفتم نمی‌توانستم آمادگی خودم را دور از شرایط بازی حفظ کنم. همان موقع پیشنهادات خارجی که به دستم رسیده بود بررسی کردم و به جز سومقاییت پیشنهاداتی بود ولی خب تصمیم گرفتم به این‌جا بیایم. با چند نفر از بچه‌ها مثل مهدی شریفی مشورت کردم. مهدی قبلا آنجا بود و شرایط را برایم توضیح داد و خوبی این‌جا اروپایی بودن سبک بازی‌شان است و چند تیم اول‌شان در اروپا بازی می‌کنند؛ فاکتور خیلی مهمی بود برای همین تصمیم گرفتم تجربه جدیدی را شروع کنم. با این‌که پیشنهاد پرسپولیس داشتم و علاقه داشتم که به پرسپولیس بروم ولی با توجه به شرایطی که توضیح دادم این انتخاب را انجام دادم.

 

 پیشنهاد بازی برای تیم ملی آذربایجان
 پیشنهاد تیم ملی آذربایجان وقتی که آمدم سومقاییت و چند هفته بازی کردم به من داده شد. عملکرد خوبی در تیم داشتم و صحبت‌هایی با مربی تیم ملی صورت گرفت و با چند نفر دیگر صحبت کردم و گفتند که مربی تیم ملی پیشنهاد داده برای تیم ملی آذربایجان بازی کنی، آن‌ها در پست دفاع وسط دنبال بازیکن بودند. در این مورد هم از خیلی‌ها مشورت گرفتم و تصمیم آسانی نبود. می‌دانستم ممکن است حرف و حدیث پشتش باشد ولی قبل از من علی قربانی این کار را کرده بود، با او هم صحبت کردم؛ شرایط تیم ملی‌شان هم حضور در اروپاست و شانس مهمی برای بازیکن است که خودش را نشان بدهد و وقتی با بازیکنان بزرگ شانس بازی کردن داری اتفاق خوبی خواهد بود. بعد از حدود ۲ ماه حضور در آذربایجان بحثش مطرح شد و ۲-۳ ماه طول کشید کارهایش انجام شود و نهایتاً پاسپورت این‌جا را گرفتم و به تیم ملی دعوت شدم. علی قربانی هم چند ماه قبل از من این پیشنهاد را دریافت کرده بود و در آن مقطع خیلی عملکرد خوبی داشت و باعث شد دی‌بیاسی نظرش جلب شود و با او صحبت کند و دعوت شود؛ من هم با علی صحبت کردم و شرایط تیم ملی آذربایجان را پرسیدم و مشورت کردم و او من را راهنمایی کرد و تصمیم گرفتم این کار را انجام دهم.

 

1339639

 


 
 اگر به آذربایجان نمی‌رفتی به تیم ملی ایران دعوت می‌شدی؟
صد در صد، مخصوصا در سه فصل آخر حضورم در پیکان عملکرد خوبی داشتم. فقط در فصل آخر شرایط تیم ما خوب نبود و دو فصل قبل اوضاع خوبی داشتیم و صحبت از دعوت من به تیم ملی بود.در دوره کی‌روش شرایط تیم ملی خیلی خاص بود چونکه معمولاً افراد ثابتی دعوت می‌شدند و تیم که رفت جام جهانی یک مقدار کار سخت شد ولی بعدش امید داشتم دعوت شوم و صحبتش هم بود ولی از وقتی به آذربایجان آمدم می‌دانستم کمتر دیده می‌شوم و خب اگر پیشنهاد آذربایجان نبود قطعاً امید داشتم دعوت شوم و در حال حاضر هم تیم ملی در خط دفاع تعداد زیادی بازیکن ندارد و چند بازیکن معدود هستند. اگر مربیان تیم ملی بازی‌های من در این‌جا را می‌دیدند صد در صد دعوت می‌شدم ولی تصمیم گرفتم پیشنهاد آذربایجان را قبول کردم و دلیلش همان‌طور که گفتم شانس بازی با تیم‌های بزرگ اروپایی بود. در ایران فقط با صعود به جام جهانی چنین شانسی وجود دارد. ولی این‌جا مسابقات متعددی وجود دارد که شانس این را داریم که با تیم‌های بزرگ اروپایی بازی کنیم و این خیلی مهم است و فکر می‌کنم‌ تصمیم خوبی گرفتم.

 

منتظر پیشنهاد از تیم‌های بهتر هستم
شرایطم خدا را شکر خوب است. از اول هم که به این‌جا آمدم هدفم این بود که یکیدو سال بمانم و به لیگ‌های معتبر‌تر بروم. الان هم یک سال و نیم است که این‌جا هستم و ۵ ماه دیگر بیشتر از قراردادم نمانده است. در این فرصت هم بازی‌های خوبی برای آذربایجان انجام دادم و ۱۱ بازی داشتم و عملکردم خوب بوده و این در ادامه راه می‌تواند خیلی به من کمک کند. قصد برگشت به ایران را ندارم و هدفم از بیرون آمدن پیشرفت و رسیدن به سطح بالاتر بوده است و نیامدم یک فصل بیرون باشم و تجربه کسب کنم و برگردم. تصمیم من این بود که از لیگ ایران خارج شوم چون در این لیگ مشکلات مالی و هزار مشکل دیگر وجود داشت که در اروپا این مسائل شوخی است و از لحاظ مالی و امکانات همه چیز سر جای خودش است؛ بازیکن تمرکزش روی فوتبالش است و درگیر هیچ مسأله حاشیه‌ای نیست‌.

 دلیل علاقه فوتبال آذربایجان به بازیکنان ایرانی
فکر می‌کنم تیم سومقاییت چند بازیکن ایرانی تا الان داشته است. تنها تیمی است که این تعداد ایرانی را داشته و سایر تیم‌ها به‌ندرت بازیکن ایرانی داشته‌اند. دلیلش سیاست‌های مدیریت باشگاه و علاقه‌اش به بازیکنان ایرانی است‌. همیشه در نقل و انتقالات سعی دارد بازیکن ایرانی به این‌جا بیاورد و بازیکنان ایرانی هم کیفیت خوبی دارند و کسانی که این‌جا بازی کردند عملکرد خوبی داشتند.

 

 دو دل بودم اما پشیمان نیستم
اولش که این‌جا آمدم شاید یک مقدار دو دل بودم ولی بعد شرایط خیلی خوب پیشرفت و از انتخابم راضی هستم و در این یک سال و اندی که این‌جا بودم اتفاقات خوبی برایم رخ داد؛ اگر زمان به عقب برگردد بازهم قطعاً همین انتخاب را می‌کنم چون من در فوتبال ایران به همه‌چیز رسیدم و دیگر به آن‌صورت جای پیشرفت برایم نبود ولی در این‌جا اتفاقات خوبی برایم رخ داده و اصلا پشیمان نیستم.

 

1689917

 


 
از این‌که بخواهم روبه‌روی ایران بازی کنم قلبم می‌ایستد
 این‌که بخواهی مقابل تیم ملی کشورت بازی کنی خیلی سخت است ولی من به این موضوع فکر کردم و خوبی‌اش این است که تیم ملی آذربایجان در اروپاست و ایران در آسیا و احتمال این اتفاق خیلی کم است و فقط ممکن است یک روز در جام جهانی رخ دهد. ما امسال جام جهانی نرفتیم و گروه سختی داشتیم که ‌ پرتغال هم به پلی‌آف رفت؛ صعود به جام جهانی برای آذربایجان کار مشکلی است و برای همین احتمال بازی مقابل ایران خیلی کم است. با این حال همیشه از این‌که روزی بخواهم روبه‌روی تیم ملی ایران بازی کنم، قلبم می‌ایستد.

 

‌بازی مقابل ستارگانی مثل رونالدو
من ۱۱ بازی برای تیم ملی آذربایجان انجام دادم که اکثراً بازی‌های خوبی بود و ستارگان بزرگی در تیم‌های مقابل حضور داشتند. از پرتغال گرفته تا صربستان و ایرلند و تیم ملی ترکیه و... طبیعتاً وقتی از دور بازی ستارگان را ببینی شاید درست متوجه کیفیت آنها نشوی ولی وقتی مقابل آنها بازی کنی مثل همین رونالدو یا ولاهوویچ و... خیلی از لحاظ کیفیت، سطح بالای آن‌ها را می‌بینی؛ واقعا شایسته جایگاه‌شان هستند و اتفاقی مطرح نشدند؛ کیفیت خیلی خوبی دارند و من به‌عنوان یک دفاع کافی است کوچکترین اشتباهی کنم تا تبدیل به گل شود؛ این برخلاف لیگ ایران است که شاید من به‌عنوان یک مدافع چندین بار اشتباه کنم ولی اتفاقی رخ ندهد ولی این‌جا این‌طور نیست و کوچکترین اشتباه یک اتفاق بد را ‌رقم می‌زند. بازی مقابل آن‌ها سخت است ولی به بالارفتن سطح فوتبالم خیلی کمک می‌کند و تجربیات جدید به اندوخته‌هایم اضافه می‌شود؛ همیشه از این موضوع استقبال می‌کنم.

دیدگاه‌ها