کد خبر : 1810068 | 22 بهمن 1400 ساعت 09:26 | 403 بازدید | 0 دیدگاه

در واترپلو به امکانات بیش‌تری نیاز داریم

کاپیتان تیم ملی واترپلو گفت: ورزشکاران واترپلو نیاز به حمایت مالی و امکاناتی بیش‌تری دارند.

در واترپلو به امکانات بیش‌تری نیاز داریم

به گزارش "ورزش سه" حامد ملک خانبانان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اردوهای تیم ملی واترپلو اظهار کرد: دو سه هفته‌ای است که اردوهای تیم ملی به دلیل برگزاری لیگ تعطیل شده است. هفته بعد هم قرار است مرحله نیمه نهایی و فینال لیگ انجام شود. در این شرایط فعلا اردویی نداریم. احتمالا قرار است از اول تا ۲۵ اسفند یک اردو در تهران داشته باشیم. بعد از تعطیلات سال نو و با قطعی شدن برنامه مسابقات، قرار است اردوهای مداوم‌تر شروع شود. 

 

او درباره مسابقات پیش‌رو تیم ملی واترپلو گفت: مسابقات قهرمانی آسیا که لغو شده است. قرار بود یک مسابقه آسیایی اردیبهشت در توکیو برگزار شود و سهمیه جهانی در آن توزیع شود. ژاپن به دلیل شیوع ویروس جدید از میزبانی مسابقات انصراف داد و مسابقات قرار است خرداد در مجارستان انجام شود. اگر ژاپن میزبان بود سه سهمیه جهانی در آن مسابقات توزیع می‌شد اما با توجه به میزبانی مجارستان آسیا دو سهمیه در جهانی خواهد داشت.

 

ملی‌پوش واترپلو گفت: اگر این مسابقات را تا قبل خرداد برگزار کنند ما هم در انتخابی شرکت خواهیم کرد اما اگر با توجه به‌ شرایط برگزار نشود نسبت به مسابقات آسیایی قبل که قزاقستان و ژاپن اول و دوم آسیا بودند این دو تیم سهمیه مسابقات جهانی خواهند گرفت. 

 

کاپیتان تیم ملی واترپلو در مورد بازی‌های تدارکاتی گفت: برنامه‌های تدارکاتی برای سال آینده در نظر گرفته شده است. قرار بود در سال ۱۴۰۰ به یکی دو مسابقه مثل داخل سالن آسیا اعزام شویم که لغو شدند. بعید می‌دانم در این سال اردوی تدارکاتی داشته باشیم اما در سال جدید تا قبل بازی‌های آسیایی حداقل چهار بازی تدارکاتی با حضور چیریچ و رضایی خواهیم داشت.

 

وی درباره غیبت چیریچ، سرمربی تیم ملی واترپلو در اردوهای تیم ملی گفت: دلایل چیریچ برای رفتن از ایران مشکلات خانوادگی بود. به نظر من باید به او حق داد. چیریچ در این سال‌ها همیشه ایران بود و تنها برای تعطیلات کریسمس به نزد خانواده می‌رفت. در شرایط کرونا هم به صورت مقطعی به ایران می‌آمد. چیریچ با توجه به مشکلات خانوادگی ترجیح داد مدتی را همراه خانواده‌اش باشد. او با یک تیم خارجی قرارداد بسته است و در این شرایط می‌تواند خانواده‌اش را همراه خود داشته باشد. چیریچ تیرماه به ما اضافه می‌شود و اگر تا آن زمان مسابقه و اردوی تدارکاتی داشته باشیم حتما تیم ملی را همراهی خواهد کرد. 

 

ملک خانبانان افزود: قطعا یک اردوی تدارکاتی در یونان داریم چند اردوی دیگر هم احتمالا در مجارستان و سایر کشورها خواهیم داشت که البته هنوز آن‌ها ۱۰۰ درصد نشده‌اند، ولی قطع به یقین به اردوی تدارکاتی یونان اعزام می‌شویم چون چیریچ هم آن‌جاست و هماهنگی‌های لازم را انجام داده است. 

 

او در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی واترپلو می‌تواند در بازی‌های آسیایی جایگاه بهتری نسبت به ۲۰۱۸ کسب کند؟ گفت: چرا که نه ولی باید واقع‌بین باشیم‌. بعد از بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ در هیچ مسابقه‌ بین‌المللی ملی یا باشگاهی شرکت نکرده‌ایم. این یک ضعف برای ماست. در این مدت شیوع کرونا فقط یک سفر تدارکاتی به ترکیه داشتیم که این‌ها شرایط را برای ما خیلی سخت می‌کند. ما امیدواریم و یک مربی خوب داریم که با او کار کرده‌ایم و به سطحی از آسیا نزدیک شده‌ایم. تمرینات‌مان خیلی سخت است و سال جدید هم سخت‌تر خواهد شد. همه چیز بستگی به شرایط و اردوهای تدارکاتی و حمایت‌هایی دارد که فدراسیون و کمیته بین‌المللی المپیک انجام دهند.

 

ملک خانبانان افزود: بازیکنان هم نسبت به دوره قبل ۵ سال بزرگ‌تر شده‌اند، خود من مجرد بودم و اکنون متاهل شده‌ام. الان شرایط بازیکنان تغییر کرده و آن‌ها نیاز دارند که هم از نظر مالی و هم امکاناتی بیش‌تر حمایت شوند. برای رسیدن به فینال بازی‌های آسیایی باید دیدارهای بیش‌تری با قزاقستان، ژاپن و چین داشته باشیم‌. این‌ها در روند آمادگی تیم ملی خیلی تاثیرگذار خواهد بود.

 

دیدگاه‌ها