کد خبر : 1810257 | 23 بهمن 1400 ساعت 13:32 | 58.5K بازدید | 3 دیدگاه

پایان صدارت سلطان؛

جدایی مهم‌ترین مرد تاریخ پرسپولیس! (عکس)

دوران پرافتخار علی پروین روی نیمکت پرسپولیس 16 سال پیش و با یک شکست تلخ و سنگین به اتمام رسید.

جدایی مهم‌ترین مرد تاریخ پرسپولیس! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، فصل 83-84 از همان ابتدا برای پرسپولیس و علی پروین بسیار تلخ و پرفراز و نشیب آغاز شد و تیم تحت هدایت او در هفته نخست و با گل ثانیه های پایانی علی انصاریان در شیراز از شکست مقابل فجر گریخت. اما در ادامه شرایط چندان تغییر نکرد و گلباران شدن در دیدار برگشت مقابل فجر در آزادی باعث شد برای چندمین بار هواداران به صورت رسمی خواهان برکناری علی پروین از پرسپولیس و جدایی این سرمربی پرافتخار شوند.

سلطان که سه دهه در استادیوم آزادی چیزی جز مدح و ستایش نشنیده بود، به شدت از شعارهای هواداران برافروخته شده و در پایان دیدار با فجر جمله معروف "خداحافظ فوتبال" را به زبان آورد. اما علیرغم این خداحافظی موقت، علی پروین حدود یک ماه دیگر نیز هدایت پرسپولیس را به عهده داشته و در تاریخ 23 بهمن 84 برای آخرین بار نام او در قالب نام سرمربی این تیم به ثبت رسید.

 

1690755

 

پرسپولیس در ادامه روزهای دشوار و نه چندان خوب خود برای دیدار با ذوب آهن راهی اصفهان شده و علی پروین دلخور از تحرکات محمدحسن انصاری فرد برای استخدام سرمربی خارجی، قهر کرده و تیم را همراهی نکرد، اما به هر حال او سرمربی بوده و تلفنی به ناصر ابراهیمی مشاوره می داد.

 

1690754


پرسپولیس در همان دقایق ابتدایی سه بار دروازه خود را باز شده دیده و در نهایت 0-3 در اصفهان مغلوب شد. بدین ترتیب دوران ربع قرنی حضور علی پروین روی نیمکت قرمزپوشان با این شکست سنگین به اتمام رسید و از هفته بعد آری هان هدایت پرسپولیس را به عهده گرفت. پس 23 بهمن 84 آخرین باری بود که سرمربی پرافتخار پرسپولیس روی نیمکت این تیم حضور پیدا کرد.

دیدگاه‌ها