کد خبر : 1811940 | 03 اسفند 1400 ساعت 12:17 | 26.1K بازدید | 0 دیدگاه

طارمی؛ از مهاجم گلزن به بازیساز درخشان

عملکرد درخشان مهدی طارمی، ستاره ایرانی، در پورتو توجه بسیاری را جلب کرده است.

طارمی؛ از مهاجم گلزن به بازیساز درخشان

به گزارش "ورزش سه"، دیدار پورتو برابر موریرنسی تنها یک گل داشت اما از لحظه اول تا دقیقه آخر سرشار از تنش و احساسات مختلف بود. 
پورتو یکشنبه‌شب به مصاف موریرنسی رفت و موفق شد با یک گل برابر این تیم به پیروزی برسد تا جایگاهش در صدر جدول را تثبیت کرده و اختلاف شش امتیازی‌اش با اسپورتینگ لیسبون در رده دوم را حفظ کند. 
اوانیلسون تک گل این بازی را در دقیقه 40 وارد دروازه حریف کرد اما این بازی در نهایت به جنجال کشیده شد و اخراج استیون ویتوریا و مارکو گروییچ باعث شد که هر دو تیم با 10 بازیکن به بازی ادامه دهند. 
شخصیت اصلی بازی
درست است که تک گل این بازی توسط اوانیلسون به ثمر رسید اما این مهدی طارمی بود که با دخالتش روی این صحنه شانس تبدیل شدن این توپ به گل را افزایش داد. این مهاجم ایرانی در کل بازی بهترین بازیکن این باشگاه پرتغالی بود و تمرکز اصلی بازیکنان حریف روی مهار او بود. 
او در نیمه دوم موقعیت خوبی برای گلزنی هم داشت اما ماتئوس پاسیناتو اجازه این کار را به او نداد. بازی و بازیسازی درخشان جز ویژگی‌های این بازیکن است. 
این طارمی زیادی گل نمی‌زند اما حضورش در روند هجومی پورتو بسیار مهم و کلیدی به نظر می‌رسد. 
شگفتی
صحبت از ماتئوس پاسیناتو چندان باعث شگفتی نیست اما منصفانه است اگر به لحظات درخشان این دروازه‌بان برزیلی اشاره کنیم که تمام نیم فصل اول را روی نیمکت سپری کرد. 
پاسیناتو با تجربه بالایی که دارد یکی از ارکان اصلی تیمش برای مقاومت برابر حملات پورتو بود و در این کار موفق ظاهر شد. روی گلی که به ثمر رسید، کاری از دست او برنمی‌آمد. 

 

1687367


سرخوردگی
مارکو گروییچ به عنوان جانشین ماتئوس اوریبه که یک کارت زرد داشت وارد زمین شد اما سرجیو کونسیسائو به هیچ وجه تصور نمی‌کرد که در عرض 12 دقیقه چنین اتفاقی رخ دهد و این بازیکن با دریافت دو کارت زرد از زمین بازی اخراج و پورتو مجبور به بازی با 10 نفر شود. عملکرد این هافبک صربستانی بسیار ضعیف بود. 
سرمربیان
سرجیو کونسیسائو با تمام قوا پا به این دیدار گذاشت. پورتو پس از گلی که به ثمر رساند پویایی‌اش را از دست داد و در نهایت در لحظات پایانی تحت فشار قرار گرفت. مشکلات فیزیکی و اخراج گروییچ یکی از دلایل افت عملکرد این تیم بود. 
سا پینتو سعی کرد به ثمر رسیدن گل اول پورتو را تا جایی که می‌تواند به تاخیر بیاندازد اما پس از دقیقه 75 بود که به فکر زدن گل تساوی افتاد. وقتی این تیم از نظر تعداد بازیکنان برتری داشت نتوانست از فرصت استفاده کند تا استیون ویتوریا اخراج شد. 
داور
این بازی برای لوییس گودینیو آسان نبود. پنالتی رد شده از سوی کمک داور ویدیویی در دقایق پایانی نیمه اول بسیار جنجالی بود اما باید به این نکته توجه کرد که تصاویر پخش مجدد نیز چندان قابل استناد نبود. به جز این، اخراج هر دو بازیکنن از دو تیم تصمیم درستی بود.

منبع: Desporta Aominuto

دیدگاه‌ها