کد خبر : 1812181 | 04 اسفند 1400 ساعت 16:38 | 2.4K بازدید | 0 دیدگاه

فرصت طلایی فرار از قعر از دست رفت

شهرخودرو صفر - هوادار 1؛ سوغات سه امتیازی از شهر آشنا

تک گل فرزاد جعفری در نیمه دوم مسابقه باعث پیروزی و کسب 3 امتیاز به سود هوادار تهران شد تا آن‌ها با 21 امتیاز از جمع تیم‌های فانوس به دست لیگ فاصله گیرند.

شهرخودرو صفر - هوادار 1؛ سوغات سه امتیازی از شهر آشنا

به گزارش "ورزش سه" در نخستین مسابقه از هفته نوزدهم لیگ برتر که در مشهد آغاز شد، شهر خودرو خراسان مقابل هوادار تهران قرار گرفت؛ عنابی‌پوشان مشهدی بعد از کسب اولین برد فصل در مسجدسلیمان، با روحیه و انگیزه‌ای بالا امروز به میدان آمده بودند تا بتوانند برای دومین‌بار متوالی طعم شیرین پیروزی را بچشند و امیدهای خود را برای بقا در لیگ برتر را دو چندان کنند. در مقابل هوادار بعد از متوقف‌کردن سپاهانِ مدعی در تهران، حالا در مشهد به دنبال حفظ روند صعودی خود در جدول و فاصله گرفتن از تیم‌های فانوس به دست لیگ بود.

نبرد داوود سیدعباسی و رضا عنایتی دو سرمربی با سابقه پوشیدن پیراهن استقلال که در لیگ سوم فوتبال ایران همبازی بودند، از نکات جالب‌ توجه مسابقه امروز بوده و بر جذابیت‌های آن افزود.

نیمه اول را بازیکنان شهر خودرو بهتر آغاز کردند و در همان دقایق ابتدایی مسابقه روی دروازه حریف خلق موقعیت داشتند اما ایستادگی خوب خط دفاعی هوادار مانع از فروپاشی دروازه این تیم شد؛ در ادامه بازی متعادل‌تر دنبال شد و تهدید جدی روی دروازه‌ها ایجاد نشد و نمایش درگیرانه‌ای از سوی دو تیم به اجرا گذاشته شد تا در نیمه نخست توپی از خط دروازه‌ها عبور نکند و بدون گل مساوی دو تیم به رختکن بروند.

در شروع نیمه دوم رضا عنایتی برای تغییر روند بازی سه تغییر تهاجمی انجام داد و تعویض‌های او باعث شد تا هوادار نیمه دوم را نسبت به حریف خود بهتر آغاز کند اما با این‌حال و با گذشت زمان از نیمه دوم، بازی افت کرد و موقعیت‌های جدی روی دروازه دو تیم خلق نشد. جدی‌ترین موقعیت ایجاد شده روی ضربه‌ی سر بابک مرادی بود که میلاد فراهانی با واکنشی تماشایی مانع از گلزنی وینگر هوادار شد. بعد از این موقعیت، در دقیقه 77 فرزاد جعفری توانست ریباند شوت حسین صادقی را به گل تبدیل کند تا شاگردان رضا عنایتی در آستانه کسب پیروزی بیرون از خانه قرار گیرند.

 

1693863

 

گل هوادار در شرایطی به ثمر رسید که کادر فنی شهر خودرو به شدت نسبت به آن معترض بودند و معتقد بودند که جعفری در موقعیتی آفساید توانسته گلزنی کند و تیمش را پیش بیندازد؛ بعد از گل هوادار، تلاش شاگردان سیدعباسی که خود بعد از اعتراضات مکرر از کنار زمین اخراج شده بود، برای رسیدن به گل بی‌ثمر بود تا در نهایت بازی به سود شاگردان عنایتی خاتمه یابد.

با این پیروزی، هوادار 21 امتیاز شد و حاشیه امنی برای خود نسبت به تیم‌های فانوس به دست لیگ ایجاد کرد و در موقعیت یازدهم جدول باقی ماند؛ در مقابل شهر خودرو هم فرصت فاصله گرفتن از قعر جدول و دو رقمی شدن امتیازاتش را در خانه از دست داد و با 8 امتیاز در قعر جدول ماند.

 

هفته نوزدهم لیگ برتر؛ چهارشنبه: 1400/12/04 ساعت 14:30
استادیوم: ثامن الائمه مشهد / بدون تماشاگر

داور: کوپال ناظمی / کمک‌ها: دانیال باشنده و اسماعیل احمدی؛ داور چهارم: علی بای / ناظر: مسعود مرادی

 

شهرخودرو خراسان

میلاد فراهانی
مجتبی بیژن
احسان حسینی
حسین حیدری
علی طاهران (از دقیقه 87: محسن ربیع‌خواه)
محمدرضا فلاحیان
فردین رابط (از دقیقه 62: معراج پورتقی)
مهدی شریفی (از دقیقه 62: مرتضی حسین‌زاده)
مسعود زائرکاظمینی
رضا کرملاچعب (از دقیقه 70: رحمان جعفری)
محمدابراهیم رضازاده (از دقیقه 87: امیرحسین نعمتی)

سرمربی: داوود سیدعباسی

 

هوادار تهران

مسلم حق‌شناس
سید محمد ستاری
سید محمد حسینی
مهدی عبدی (از دقیقه 46: صائب محبی)
نیما انتظاری (از دقیقه 46: داریوش شجاعیان)
سید محمد میری
محمد چهارمحالی
معین عباسیان (از دقیقه 83: امیرحسین پورمحمد)
فرزاد جعفری
بابک مرادی (از دقیقه 70: محمد قاضی)
بابا محمدی (از دقیقه 46: حسین صادقی)

سرمربی: رضا عنایتی

 

کارت زرد:

فردین رابط در دقیقه 42، معراج پورتقی در دقیقه 71 و احسان حسینی در دقیقه 85 از شهر خودرو خراسان
نیما انتظاری در دقیقه 11 و سیدمحمد میری در دقیقه 23 و مسلم حق‌شناس در دقیقه 90+3 از هوادار تهران

 


دقایق حساس

دقیقه 10: روی ارسال ضربه ایستگاهی، مجتبی بیژن درون محوطه جریمه هوادار اقدام به شوت‌زنی کرد که در دهانه دروازه هوادار بعد از برخورد به مدافع هوادار به کرنر رفت.
دقیقه 12: شوت محمدرضا فلاحیان از روی ضربه ایستگاهی را حق‌شناس در دو مرحله جمع کرد.
دقیقه 38: شوت از راه دور محمد میری به سوی دروازه شهر خودرو با واکنش خوب میلاد فراهانی همراه شد و او با راحتی توپ را در اختیار گرفت.
دقیقه 60: روی ارسال عالی معین عباسیان از سمت چپ بابک مرادی با ضربه‌سری چکشی دروازه شهر خودرو را تهدید کرد که فراهانی با واکنشی دیدنی توپ را به کرنر فرستاد.
دقیقه 91: سانتر خوب انجام شده از سمت چپ درون محوطه جریمه هوادار به محمدرضا فلاحیان رسید که ضربه فلاحیان را مسلم حق‌شناس به خوبی در اختیار گرفت و مانع از ثبت گل تساوی برای عنابی‌پوشان مشهدی شد.

 

 

1693864

 

 

شرح گل

شهر خودرو خراسان 0- 1 هوادار تهران (دقیقه 77 فرزاد جعفری ): شوت سرکش حسین صادقی از پشت محوطه جریمه با واکنش میلاد فراهانی همراه شد اما در ریباند و در موقعیتی مشکوک به آفساید، فرزاد جعفری موفق به باز کردن دروازه خالی از دروازه‌بان شهر خودرو شد تا این‌گونه گل اول مسابقه به سود هوادار به ثبت برسد.

 

اتفاق ویژه

فرزاد جعفری بازیکن بهبهانی هوادار توانست نخستین گل خود در تاریخ لیگ برتر را امروز وارد دروازه شهر خودرو کند و زننده گل 3 امتیازی تیمش در مشهد بود؛ به جز درخشش و گلزنی جعفری، به اخراج داوود سیدعباسی می‌توان اشاره داشت که سرمربی شهر خودرو هفته گذشته به دلیل 4 اخطاره بودن محروم بود و حالا دیدار با ذوب‌آهن را به دلیل دریافت کارت قرمز در مسابقه امروز از دست داده است.

 

بهترین بازیکن

در کنار فرزاد جعفری که موفق شد امروز برای هوادار گلزنی کند و گلی 3 امتیازی را هم به ثمر رساند، حسین صادقی یکی از خوب‌های مسابقه بود و شوت منجر به گل هوادار نیز توسط وی به سوی دروازه شهر خودرو نواخته شد؛ هم‌چنین معین عباسیان کاپیتان باتجربه‌ی هوادار هم یکی دیگر از بازیکنان شاخص در میدان مسابقه امروز بود و نمایش خوبی را از خود در روزی پیروزی شاگردان رضا عنایتی نشان داد.

 

1693865

 


در حاشیه

* در بازی رفت، محمد قاضی و نیما انتظاری برای هوادار گلزنی کردند و باعث پیروزی 2 گله شاگردان عنایتی شدند که انتظاری امروز در ترکیب اصلی حضور داشت و قاضی در نیمه دوم به عنوان یار جانشین به میدان آمد.
* برخلاف مسابقه نیم‌فصل نخست، امروز داوود سیدعباسی هدایت شهرخودرو را برعهده دارد؛ عنابی‌پوشان مشهدی در بازی رفت با هدایت اکبر میثاقیان مقابل هوادار قرار گرفته بودند.
* نکته جالب درباره روند امتیازگیری دو تیم در پنج بازی گذشته، شهر خودرو صاحب 5 امتیاز شده و هوادار 4 امتیاز کسب کرده است!
* بعد از 16 هفته‌ی متوالی حضور در خط دروازه هوادار، مهرداد بشاگردی به دلیل مصدومیت امروز جایی در ترکیب این تیم ندارد و مسلم حق‌شناس مسئولیت حراست از دروازه بنفش‌پوشان را برعهده دارد.
* داوود سیدعباسی سرمربی شهر خودرو بعد از گذراندن یک جلسه محرومیت، امروز در کنار زمین حضور دارد.
* هوادار با 4 تغییر نسبت به دیدار گذشته مقابل سپاهان برابر شهرخودرو قرار گرفته است و عنایتی با تغییرات اجباری انجام شده به واسطه مصدومیت بازیکنانش امیدوار به کسب امتیاز در مشهد است.
* بعد از پیروزی مقابل نفت در مسجدسلیمان، سیدعباسی در ترکیب برنده تغییراتی ایجاد کرده و شهر خودرو با چهره‌ای متفاوت و با حضور 2 بازیکن جدید نسبت به ترکیب اولیه دیدار هفته گذشته به میدان آمده است.
* پیش از شروع مسابقه، داوود سیدعباسی و رضا عنایتی سرمربیان دو تیم که سابقه همبازی‌بودن با یکدیگر در استقلال را دارند، خوش و بش گرم و صمیمی باهم داشتند.
* تیتو اوکلو و جکسون مورگان دو بازیکن خارجی شهر خودرو برای دومین مسابقه متوالی جایی در فهرست عنابی‌پوشان ندارند.
* نیما انتظاری که در دقیقه 11 از کوپال ناظمی اخطار دریافت کرده بود، در دقیقه 28 مانع ضدحمله شهر خودرویی‌ها شد اما ناظمی تصمیم به اخراج هافبک هوادار نگرفت و این مسئله با اعتراض کادرفنی تیم مشهدی مواجه شد.
* در دقیقه 43 برخورد توپ به مدافع شهر خودرو را کادرفنی هوادار معتقد به خطای پنالتی بود اما کوپال ناظمی دستور به ادامه بازی داد و رضا عنایتی و دستیارانش اعتراض شدیدی نسبت به تصمیم داور داشتند.
* رضا عنایتی در تصمیمی جالب‌توجه در بین دو نیمه تصمیم به انجام 3 تعویض همزمان گرفت و تیمش را با حضور شجاعیان، صادقی و محبی در نیمه دوم به زمین فرستاد.
* مسابقه امروز پربرخورد و پرخطا دنبال شد و سوت‌های متوالی ناظمی باعث اعتراض کادرفنی دو تیم در جریان مسابقه شده بود.
* اعتراض شدید کادرفنی شهر خودرو به گل هوادار باعث شد تا کوپال ناظمی با کارت زرد داوود سید عباسی را جریمه کند.
* در فاصله یک دقیقه بعد از دریافت کارت زرد، اعتراض‌های سریالی سیدعباسی باعث شد تا ناظمی او را از کنار زمین اخراج کند و سیدعباسی نیز با صحبت‌های تند خود علیه تصمیمات داور مسابقه، به روی سکوهای ورزشگاه ثامن رفت.

دیدگاه‌ها