کد خبر : 1812521 | 06 اسفند 1400 ساعت 18:49 | 39.6K بازدید | 8 دیدگاه

درخواست از دولت انگلیس:

دارایی‌های رومن آبراموویچ را مصادره کنید!

کریس برایانت، نماینده مجلس انگلیس، از دولت این کشور خواسته که دارایی‌های رومن آبراموویچ را مصادره کند.

دارایی‌های رومن آبراموویچ را مصادره کنید!

به گزارش "ورزش سه"، پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین که صبح چهارشنبه اتفاق افتاد، فشارها علیه آبراموویچ افزایش یافته است. 
کریس برایانت که نماینده حزب کارگر است می‌گوید سندی لو رفته را در اختیار دارد که نشان می‌دهد این مالک روسی باشگاه چلسی نباید اجازه ادامه حضور و کار در بریتانیا را داشته باشد. 
برایانت مدعی شده که این سند نشان می‌دهد که آبراموویچ در بازه زمانی مشخصی مورد اعتماد جدی دولت روسیه بوده و رابطه نزدیکی با مقامات دولتی این کشور داشته و حتی پرداخت بخشی از هزینه تاثیرگذاری سیاسی دولت این کشور را نیز تایید کرده است. 
برایانت در این باره گفت:« این اظهارات تقریبا سه سال پیش انجام شده اما هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است. مطمئنا آقای آبراموویچ دیگر نباید بتواند مالکیت یک باشگاه فوتبال در این کشور را برعهده داشته باشد. مطمئنا ما باید به دنبال مصادره اموال او شامل خانه 152 میلیون پوندی‌اش باشیم، اینطور نیست؟»

 

1453647


سخنگوی شخصی رومن آبراموویچ حاضر نشده هیچ اظهارنظری درباره این مسئله داشته باشد. 
سخنگوی بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، نیز در واکنش به این ادعاهای مطرح شده اظهار داشت:« من نمی‌توانم به این شکل درباره افراد شخصی یا اسنادی که به این شکل لو رفته صحبت کنم.»
دفتر نخست وزیری انگلیس اعلام کرده که چندین نفر از افراد بانفوذ و ثروتمند روس از سوی این کشور تحت تحریم‌های شدید قرار خواهند گرفت. جانسون با تایید این موضوع اعلام کرد که تمامی زیرساخت‌های اساسی که از ماشین جنگ پوتین حمایت می‌کنند تحت تحریم قرار خواهند گرفت.

دیدگاه‌ها