کد خبر : 1812645 | 07 اسفند 1400 ساعت 16:35 | 25.1K بازدید | 5 دیدگاه

جو فوتبال الان مثل ۳۰ سال قبل شده؛

خداداد عزیزی: بازیکن سرباز را رایگان نبرید

پیشکسوت فوتبال ایران به انتقاد از نحوه انتقال بازیکنان سرباز به تیم‌های نظامی پرداخت.

خداداد عزیزی: بازیکن سرباز را رایگان نبرید

به گزارش "ورزش سه"، خداداد عزیزی با اشاره به شرایط حاکم در فوتبال ایران گفت: متاسفانه جو فوتبال دیگر فوتبالی نیست، از فضای فنی خارج شده و همه‌اش جنگ و دعوا و از این دست مسائل شده است. متاسفانه هر تیمی هم می‌بازد، سریع شکایت می‌کند. این کارها برای زمان ماست که می‌گفتند بازیکن تقلبی و سرباز دارند و دوباره به ۳۰-۲۰ سال قبل برگشتیم که همه‌اش به دنبال توجیه بودیم.

او خطاب به تیم‌هایی که با شکایت از گل‌گهر به برد ۳ بر صفر رسیده‌اند، اظهار کرد: در پرونده بازیکن گابنی گل‌گهر، شما باختید و آن را بپذیرید. نمی‌فهمم دیگر بحث شکایت و این کارها یعنی چه. مسائلی که امروز در فوتبال ما اتفاق می‌افتد و در فضای مجازی و حقیقی همه علیه هم و از یکدیگر ناراحت هستند، جالب نیست.

پیشکسوت فوتبال ایران در مورد بحث سربازی بازیکنان ابراز کرد: بازیکنی در تیم پدیده یا ابومسلم یا هر باشگاه دیگری از رده‌های پایه تا بزرگسالان رشد می‌کند و مطرح می‌شود، اما یک تیم نظامی به یکباره آن بازیکن را برمی‌دارد و می‌برد. این کارها جالب نیست و مسخره است. اگر سرباز هم باشند، نباید مشکلی به وجود بیاید. پس این همه سال که یک باشگاه مثل ابومسلم برای بازیکن زحمت کشیده و آن را مطرح کرده تا بهره‌برداری کند، چه می‌شود؟ یعنی چه یک تیم نظامی بازیکن را خیلی راحت ببرد؟

عزیزی یادآور شد: بازیکن‌های سرباز از نظر قراردادی نابود هستند. قرارداد حسین مهربان در مشهد یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود، اما از فجر سپاسی ماهی ۱۰ یا ۲۰ میلیون تومان می‌گیرد. رقم خیلی متفاوت است و اصلا با فوتبال حرفه‌ای هم‌خوانی ندارد.

او تاکید کرد: اینکه یک انسان باید به خدمت سربازی برود، قانون است و کسی آن را نهی نمی‌کند که درست یا غلط بودن‌اش را نمی‌دانم، اما نحوه انتقال بازیکن سرباز جای سوال دارد.

دیدگاه‌ها