کد خبر : 1812707 | 07 اسفند 1400 ساعت 23:10 | 9.3K بازدید | 12 دیدگاه

رایو وایه کانو 0-1 رئال؛ سه امتیاز هدیه کورتووا و کریم

رئال مادرید با تک گل دقایق پایانی کریم بنزما موفق شد از سد میزبان خود رایو وایه کانو بگذرد.

رایو وایه کانو 0-1 رئال؛ سه امتیاز هدیه کورتووا و کریم

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید بعد از شکست مقابل پاری‌سن‌ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا، بازگشت قدرتمندانه ای به لالیگا داشت و با سه گل از سد آلاوس گذشت. بعد از این پیروزی آسان، شاگردان کارلو آنجلوتی از ساعت 21 شنبه شب میهمان رایو وایه کانو در ورزشگاه وایکاس بود. این دیدار در چارچوب هفته بیست و ششم لالیگا و در حالی برگزار می شد که رئال مادرید با 57 امتیاز در صدر جدول حضور داشت و رایو وایه کانو با 31 امتیاز یازدهم بود.

در حالی که به نظر می رسید رئال مادرید مقابل حریفی که هر چهار بازی قبلی خود را با شکست پشت سر گذاشته و طی سه بازی قبلی اش حداقل دو گل خورده، کار سختی نداشته باشد اما میزبان، غافلگیر کننده ظاهر شد. با این وجود، صدرنشین لالیگا برای کم نشدن فاصله با رقبا، تا آخرین لحظه حملات خود را ادامه داد و موفق  به کسب برد شد.

در شرایطی که لوکا زیدان، پسر اسطوره رئالی ها درون دروازه رایو وایه کانو حضور داشت، شاگردان آنجلوتی کار را تهاجمی شروع کردند. آسنسیو در متن حملات 10 دقیقه نخست رئال قرار داشت. همین بازیکن در دقیقه 23 روی پاس کارواخال و شوتی دیدنی از سمت راست محوطه جریمه می رفت دروازه را باز کند اما زیدان با یک سوپر سیو، دروازه را نجات داد.
وینیسیوس که به دنبال بازگشت به روزهای اوج خود است در تلاش بود تا در این دیدار برای رئال گلزنی کند اما تلاش های ابتدایی او از جمله یک شوت از راه دور حاصلی در پی نداشت. رفته رفته در میانه های نیمه موتور کریم بنزما هم روشن شد اما هنوز از گل خبری نبود. 

1694645

در دقایق پایانی نیمه اول (40)، رئال بالاخره به گل رسید ولی داور بلافاصله به نشانه مردود بودن آن در سوت خود دمید. کاسمیرو در محوطه جریمه توپ را کنترل و سپس روی پا شوت کرد در این حین خطای هند و آفساید او از سوی داور تشخیص داده شد تا این موقعیت هم از دست برود. رئال حملات خود را در وقت های اضافه هم ادامه داد و اگر سیو دیدنی زیدان نبود، هموطنش بنزما می رفت تیمش را برنده راهی رختکن کند.

نیمه دوم بازی مثل نیمه اول با برتری رئال شروع شد اما اولین موقعیت جدی آن را توسط بازیکنان رایو وایه کانو شاهد بودیم؛ سوارز با یک ضربه سر دیدنی در دقیقه 55 دروازه رئال را هدف گرفت که کورتووا با عکس العملی دیدنی تر توپ را مهار کرد تا تیمش بیش از این غافلگیر نشود.
پس از این سیو، رئالی ها دوباره برای زدن گل برتری انگیزه گرفتند و چند دقیقه بعد از آن روی حرکت تکنیکی و ارسال مودریچ می رفتند که به گل هم برسند ولی بازهم زیدان به موقع عکس العمل نشان داد تا بازی همچنان صفر – صفر دنبال شود. در میان حملات رئال، رایو وایه کانو همچنان روی ارسال از جناحین تاکید داشت.
در دقیقه 72 بازی رئال مثل نیمه اول یک گل زد که داور آن را مردود اعلام کرد. این گل را مودریچ وارد دروازه حریف کرد ولی پرچم کمک داور به نشانه آفساید بالا بود. ده دقیقه به پایان بازی مانده بود یک حمله ناگهانی از میزبان، رئال را تا آستانه رقم خوردن یک شکست ناباورانه پیش برد اما، کورتووا یک بار دیگر در نقش منجی ظاهر شد. او طی دو مرحله یک بار شوت بازیکن حریف را در موقعیت تک به تک مهار کرد و ثانیه ای بعد با جهش بلند، ریباند همین توپ را راهی کرنر کرد.
بعد تلاش های ناموفق بالا، سرانجام شاهد عبور یک توپ صحیح از خط دروازه ها بودیم؛ گلی که به تک گل پیروزی بخش بازی برای رئال تبدیل شد. همکاری زیبای کریم بنزیما و وینیسیوس جونیور در دقیقه 83 بالاخره مقاوت زیدان و هم تیمی هایش را شکست تا در میان سکوت حاضرین در ورزشگاه، میهمان جشن پیروزی بگیرد. بنزما در این صحنه توپ را به وینیسیوس رساند و با یک استارت سریع چند قدم جلوتر رفت، در بهترین لحظه شاهد برگردادندن توپ به کریم بودیم و تصمیم بعدی او یک ضربه دقیق به سمت دروازه بود که به تک گل بازی انجامید. 

1694643

رئال بعد از این گل و در 5 دقیقه وقت های اضافه، همچنان به حملات خود ادامه داد تا اجازه ضدحمله به حریف را نداده و پیروز بازی شود. 
با این پیروزی شاگردان کارلتو 60 امتیازی شدند تا با یک بازی بیشتر، فاصله خود با سویا را 9 امتیازی کنند. میزبان هم با این شکست یک پله در جدول سقوط کرد.

دیدگاه‌ها