کد خبر : 1812748 | 08 اسفند 1400 ساعت 10:59 | 11.5K بازدید | 9 دیدگاه

ساکت : او به استراحت نیاز دارد تا برگردد

مقاومت شدید سپاهان مقابل دو استعفای نویدکیا

مدیرعامل سپاهان می‌گوید همچنان به مذاکره برای ماندن محرم نویدکیا امیدوار است و معتقد است طلایی‌پوشان باید به ثبات تیمی برسند.

مقاومت شدید سپاهان مقابل دو استعفای نویدکیا

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته محمدرضا ساکت، مدیرعامل سپاهان گفت‌وگویی تلفنی در برنامه فوتبال برتر داشت که شرایط این روزهای سپاهان و بحث استعفای نویدکیا را تشریح کرد.

او در ابتدا گفت: واقعیت این است که براساس یک برنامه بلند‌مدت و با توجه به اینکه یکی از سرمایه‌های ماندگار باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در عرصه مربیگری بروز و ظهور داشته باشد، سال گذشته پیشنهاد دادم و هیئت مدیره محترم حمایت کرد و آقای نویدکیا پذیرفتند و کار را شروع کردند که به خوبی آغاز شد و جلو رفته است. به هر حال فوتبال فراز‌ و‌ نشیب‌های خودش را دارد و باشگاه حمایت‌های همه‌جانبه خودش و صبوری در روند فعالیت‌ها را به طور جدی مبنای عملش قرار داد. البته به دلیل اینکه آقای نویدکیا یک طلایی پوش وفادار بوده و هست از بعضی نتایج رنجشی داشتند، ایشان بسیار رنجیده خاطر بودند و همان‌طور که بارها گفتند خودشان احساس فشار می‌کردند اما باشگاه اعتقاد داشت که براساس یک برنامه بلند مدت باید اجازه دهد که ایشان همان‌طور که الان در مصاحبه‌شان اشاره کردند، تیم به یک ثبات جدی برسد و در این مسیر هم کارهای اساسی می‌شد.

 

1694716

 

ساکت ادامه داد: نگاه ایشان به تیم‌های پایه بود و امسال چهار بازیکن پایه را جذب کردند و به بازی گرفتند و از آن‌ها استفاده می‌کردند. همان‌طور که خودشان اشاره کردند آقای نویدکیا نگران اذیت شدن هواداران بودند و استعفا دادند. هیئت مدیره محترم تشکیل شد و با این موضوع مخالفت به عمل آمد و بیانیه رسمی داده شد. در روز جمعه در تلاش بودیم که مذاکراتی با ایشان داشته باشیم و ایشان را نسبت به شرایط کاری، مبنی بر اینکه نگاه ما بلند‌مدت و مثبت است بیش‌تر آگاه کنیم؛ حتی آقای طیب‌نیا مدیرعامل محترم شرکت فولاد مبارکه با ایشان تماس گرفتند و صحبتی داشتند و زمانی که با آقای نویدکیا تماس گرفتند مورد تاکید و حمایت ایشان بودند و می‌توانستند انرژی مثبتی را در ادامه کار به ایشان بدهند اما شب ایشان نامه‌ای فرستادند و کماکان ما هنوز به ادامه فعالیت ایشان امیدوار هستیم. احساس کردیم که شاید یک روز ایشان نیاز به یک ریکاوری روحی، فکری و ثبات در ارتباط با مسائل خانوادگی و فردی دارند تا آن‌را پیدا کنند.

او در مورد اینکه مسئولیت تمرین دادن تیم در این روزها را چه کسی بر عهده دارد گفت: ما امروز مسئولیت فنی برای بازی پیش‌رو را به آقای تکسیرا که مربی ارزنده‌، دستیار و همکار خوب ایشان بودند واگذار کردیم. آقای رحمان احمدی مربی شایسته دروازه‌بانان ما هستند که حضور در عرصه ملی و باشگاهی را با موفقیت پشت سر گذاشتند. آقای فرهاد بهادرانی از مربیان ارزنده ما هستند و همین‌طور آقای دکتر خدادادی که کار را ادامه می‌دهند. واقعیت این است که در ارتباط با موافقت مجدد درخواست ایشان هنوز اتفاقی نیفتاده است و ما امیدواریم بتوانیم بستری فراهم کنیم تا ایشان با شرایطی بهتر و ریکاوری که در وضعیت خودشان خواهند داشت بتوانند خود را برای رویداد‌های مهم پیش‌رو آماده کنند.

ساکت در مورد اینکه هنوز به نویدکیا اعتماد دارد گفت: مجموعه ما تاکیدش بر همین است. ما امیدواریم در فرصت مناسبی با ایشان همفکری و گفت‌‌وگو داشته باشیم و او هم نگاه بلندمدتی که در بحث فنی مدنظر بوده است با ایجاد ثبات تیمی ادامه دهد. آقای نویدکیا در دوران بازیگری‌اش هم این روحیه را داشت که مشکلات را خودش به دوش بکشد و در مسائل مختلف خود را مقصر بداند؛ درحالی که به ایشان مربوط نیست و این اتفاقات در ذات فوتبال است.

 

1694715

 

او در مورد کیفیت بازیکنان سپاهان گفت: ما بازیکنان شایسته‌ای داریم و از آقای اسکوچیچ توقع داریم به این بازیکنان عنایتی داشته باشند. همه بازیکنان بر اساس اندیشه‌های فنی نویدکیا انتخاب شده‌اند و همه، بازیکنان با تعصب و با اخلاقی هستند. ما دیدگاه‌مان این است که باید به ثبات تیمی برسیم.

مدیرعامل سپاهان در مورد شرایط حال حاضر کادرفنی‌شان بیان کرد: درحال حاضر هیچ نفری به کادر اضافه نشده و حتی توصیه خود نویدکیا به کادری که الان کار می‌کنند این است که با قدرت کارشان را ادامه دهند. امیدوارم در یکی، دو روز آینده پس از استراحتی که می‌کنند بتوانیم به جمع بندی مناسب برسیم.

او در پایان راجع به گزینه‌هایی که حول نیمکت سپاهان مطرح می‌شود گفت: در رسانه‌ها متاسفانه در چنین شرایطی هرکس با دیدگاه خودش نفرات مختلفی از خارج و داخل معرفی می‌کند.

خیلی جالب بود روزی که آقای نویدکیا استعفا دادند ما باهم می‌رفتیم دفتر ورزشگاه، نشستیم کنار میز و دیدیم در یکی از رسانه‌ها خبر آمده که یک نفر گفته است من هنوز از پیشنهاد حضور چندساله در سپاهان خبر ندارم! ما تعجب کرده بودیم، این‌ها بی اعتمادی به رسانه را به وجود می‌آورد.

دیدگاه‌ها