کد خبر : 1813202 | 10 اسفند 1400 ساعت 15:10 | 26.5K بازدید | 0 دیدگاه

پیراهن جدید شالکه پس از قطع همکاری با گازپروم روسیه

شالکه به 15 سال همکاری با گازپروم، غول گازی روس پایان داد و به جای نام این کمپانی، نام شالکه 04 روی پیراهنش حک خواهد شد.

پیراهن جدید شالکه پس از قطع همکاری با گازپروم روسیه

به گزارش "ورزش سه"، شرکت دولتی "گازپروم"  روسیه، از سال ۲۰۰۴ اسپانسر اصلی باشگاه‌ شالکه بود. این شرکت روسی طبق برآورد محافل ورزشی و مطبوعات آلمان، بابت انتشار لوگوی خود بر روی پیراهن بازیکنان شالکه، هر سال حدود ۲۰ میلیون یورو به باشگاه‌ شالکه پرداخت می‌کرد.

حضور این شرکت دولتی روسیه از طریق شالکه در صحنه فوتبال بوندس‌لیگا، با انتقادات زیادی در جامعه آلمان همراه بوده است. محور این انتقادات بر روی نفوذ احتمالی اقتصادی و سیاسی ولادیمیر پوتین و دولت روسیه در فوتبال حرفه‌ای آلمان متمرکز شده است.

 

1695396

 

اما انتقادها پس از حمله روسیه به اوکراین از گرهارد شرودر، صدراعظم پیشین آلمان نیز بیشتر می‌شود. شرودر نه تنها در شمار دوستان نزدیک پوتین، رئیس جمهوری روسیه است، بلکه ریاست شورای "نورداستریم ۲" را نیز برعهده دارد.
 

پس از تشدید تنش روسیه با اوکراین، دولت آلمان این پروژه خط لوله را روز سه‌شنبه هفته پیش به حالت تعلیق درآورد.

در نتیجه باشگاه شالکه آلمان که در بوندس‌لیگا 2 حضور دارد پس از 15 سال شراکت با گازپروم، غول نفتی و گازی روسیه به این همکاری پایان داد. باشگاه شالکه تایید کرد هیئت مدیره این باشگاه برای قطع همکاری کامل با گازپروم به توافق کامل رسیده است و از این پس گازپروم روسیه هیچ‌گونه حمایت مالی از شالکه نخواهد کرد. شالکه در دیدار این هفته خود مقابل کارلسروهه از لوگوی گازپروم روی پیراهن خود استفاده نکرده بود. 
 

 

1695398

 

از این پس روی پیراهن‌های شالکه به جای اسپانسر قبلی نام "شالکه 04" به چشم خواهد خورد و طبق ادعای رسانه‌های آلمانی، تقاضا برای خرید آنلاین این پیراهن به‌قدری بالا بوده که فروش اینترنتی با مشکل مواجه شده است.

‌پیراهن‌های جدید را می توان با قیمت 69.95 یورو با استفاده از یک فرم آنلاین درخواست کرد. در مجموع 7هزار پیراهن موجود است. این پیراهن فقط به‌صورت آنلاین در دسترس است و در فن شاپ‌های محلی فروخته نمی‌شود.

هیچ جایگزین دیگری وجود نداشت زیرا تمام پیراهن‌های موجود در فهرست شالکه 04 از ابتدای فصل با نام اسپانسر قبلی چاپ شده‌اند.

باشگاه شالکه تاکید کرده است که تحویل پیراهن‌های جدید چند روز طول می‌کشد و نمی‌توان تضمین کرد که پیراهن‌های سفارش داده شده در روز اول فروش به موقع برای بازی خانگی آینده مقابل هانزا روستوک در روز شنبه(5 مارس) تحویل داده شوند.

مدیران شالکه همچنین اعلام کرده‌اند که به دنبال عقد قرارداد با اسپانسری جدید هستند تا جایگزین غول روسی شود.

دیدگاه‌ها