کد خبر : 1813423 | 11 اسفند 1400 ساعت 22:42 | 154.4K بازدید | 18 دیدگاه

الاهلی و فرشید اسماعیلی یک قدم تا صعود تاریخی؛

دقیقه 99؛ خشم استراماچونی و شادی دیوانه‌وار شاگردش

العربی در حضور هافبک ایرانی خود به برد ارزشمند مقابل یاران عزت‌اللهی رسید.

دقیقه 99؛ خشم استراماچونی و شادی دیوانه‌وار شاگردش

به گزارش "ورزش سه"، در مهم‌ترین مسابقه هفته بیست و یکم لیگ ستارگان قطر، تیم فوتبال العربی در حالی که برای ششمین بازی پیاپی فرشید اسماعیلی را در ترکیب داشت، از ساعت ۱۹:۳۰ امشب در استادیوم حمد الکبیر بازی سرنوشت‌ساز سهمیه آسیایی را برابر الغرافه و شاگردان آندره‌آ استراماچونی برگزار کرد.

مسابقه دو تیم در شرایطی آغاز شد که یاران اسماعیلی با وجود اینکه در امتیاز ۳۰ با هم‌تیمی‌های عزت‌اللهی برابر بودند، اما به‌خاطر تفاضل گل کمتر در رده پنجم قرار داشتند و برای رسیدن به سهمیه آسیایی، باید در بازی امشب به برتری می‌رسیدند ولی در آن طرف هم الغرافه به دنبال گرفتن امتیاز بود تا بتواند جایگاه چهارم خود را تثبیت کند.

1695713

 

الغرافه که سعید عزت‌اللهی را پس از دو هفته غیبت در ترکیب خود، دوباره در خط میانی داشت، در دقیقه ۵ روی موقعیت‌سازی از جناح چپ و ضربه چیپ سفیان هنی در فرصت تک به تک توانست دروازه یاران اسماعیلی را باز کند.

فرشید اسماعیلی که انگیزه زیادی برای تقابل با استراماچونی، سرمربی سابق خود در استقلال داشت، پس از چند حرکت تکنیکی و پاس‌های خطرناک در میانه زمین، در دقیقه ۲۳ یک سانتر خوب انجام داد تا تیمش را به گل برساند.

العربی در دقیقه ۲۳ صاحب یک ضربه ایستگاهی در سمت راست زمین شد که ارسال اسماعیلی به مقابل تیرک اول و ضربه پشت سر محمد سیار به دهانه دروازه الغرافه را آداما دیومانده با ضربه سر تبدیل به گل کرد تا کار به تساوی کشیده شده و امیدهای یاران فرشید برای کسب سهمیه آسیایی زنده شود.

1695714

 

حامد اسماعیل، مدافع راست العربی در دقیقه ۳۵ به‌خاطر یک خطای شدید در کنار زمین کارت قرمز مستقیم گرفت تا این بار یاران عزت‌اللهی شانس بیشتری برای برد پیدا کنند ولی با این وجود نیمه اول با تساوی یک بر یک خاتمه پیدا کرد.

در دقیقه ۵۵ اشتباه عجیب بازیکن هم‌دسته عزت‌اللهی در میانه زمین کاری کرد تا آرون بوپندزا با توپ‌گیری، یک ضدحمله سریع به‌وجود بیاورد و به دیامونده پاس در عمق بدهد و این مهاجم نروژی با ضربه چیپ، دومین گل یاران اسماعیلی را به ثمر رساند.

شاگردان استراماچونی که نمی‌خواستند در این مسابقه خارج از خانه مقابل تیم ۱۰ نفره العربی بازنده باشند و رتبه چهارم خود را به آنها بدهند، حملات خود را بیشتر کردند و در دقیقه ۷۶ روی یک شوت ریباند شده، با ضربه زمینی شیخ دیاباته توانستند گل دوم را بزنند و کار را به تساوی بکشند.

1695715

استراماچونی تا هفت دقیقه قبل از اینکه گل سوم را دریافت کنند، چهره مربی پیروز را داشت ولی بعد از باخت با کلافگی به سمت رختکن تیمش رفت

سه دقیقه پس از اینکه بازی به تساوی ۲ بر ۲ کشیده شد، سرمربی العربی تصمیم به تغییر در ترکیب تیمش گرفت و فرشید اسماعیلی را بیرون کشید و ابراهیم کلا را جانشین او کرد که این تعویض، در آخرین ثانیه مسابقه طلایی شد.

در شرایطی که داور مسابقه ۷ دقیقه وقت اضافه اعلام کرد، بازی تا دقیقه ۹+۹۰ در جریان بود و در همین زمان العربی در سمت راست زمین صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که عبدالقادر الیاس، خطای اعلام شده را خیلی زود شروع کرد و توپ را با یک ارسال تماشایی به پشت مدافع میانی الغرافه فرستاد تا ابراهیم کلا که جانشین اسماعیلی شده بود، گل سوم و برتری العربی را به ثمر رساند و سرنوشت تیم آسیایی قطر را تغییر بدهد.

فرشید اسماعیلی بلافاصله پس از سوت پایان مسابقه و خوشحال از اینکه تیمش ۳۳ امتیازی شده و در فاصله یک هفته به پایان فصل لیگ ستارگان قطر با سه امتیاز بیشتر نسبت به الغرافه در جایگاه چهارم جدول قرار گرفته، لبخند زنان به سمت استراماچونیِ عصبانی رفت و به سرمربی سابق خود که هدایت تیم شکست خورده الغرافه را دارد و با ناراحتی عرض زمین را طی می‌کرد، خسته نباشید گفت.

1695716

 

اسماعیلی که پیش از مسابقه امشب در ۱۲ مسابقه لیگ ستارگان قطر برای العربی به میدان رفته و یک گل به ثمر رسانده و یک پاس گل داده بود، امشب برای دومین بار در مدت زمان حضورش در  تیم قطری روی یک گل مهم تاثیرگذاری داشت تا شانس رسیدن به سهمیه آسیایی را داشته باشند.

حالا العربی در صورتی که هفته آینده و در دیدار پایانی لیگ ستارگان قطر به برد یا تساوی در بازی دشوار مقابل تیم رده ششمی ام‌صلال برسد، به‌عنوان تیم چهارم سهمیه آسیایی می‌گیرد، اما در صورت شکست آنها و برتری الغرافه در بازی همزمان برابر السیلیه پایین جدولی که گزینه سقوط است، یاران عزت‌اللهی به این مهم دست پیدا می‌کنند.

1695718
1695728

دیدگاه‌ها