کد خبر : 1813764 | 14 اسفند 1400 ساعت 13:12 | 15.6K بازدید | 2 دیدگاه

قربانزاده توضیح می‌دهد:

اهمیت خرید سهام استقلال و پرسپولیس در چیست؟

رئیس سازمان خصوصی‌سازی به سوالی درباره‌ی خرید یا عدم خرید سرخابی‌ها پاسخ داد.

اهمیت خرید سهام استقلال و پرسپولیس در چیست؟

به گزارش "ورزش سه" یکی از موضوعات مطرح شده در روزهای گذشته، بحث خرید سهام استقلال و پرسپولیس توسط هواداران بوده است که برخی به واسطه بدهکار بودن این باشگاه، آن را توصیه نمی‌کردند.

حسین قربان‌زاده رئیس سازمان خصوصی‌سازی امروز در واکنش به این مسئله توضیح داد: دیگر استقلال و پرسپولیس فقط نسبت به دارایی فعلی‌شان بعدها توسط سهامدارانی که می‌خواهد در بازار ثانویه بخرد، ارزش‌گذاری نمی‌شوند؛ به تایید این‌که امروز نفت حدود 100 دلار است و سهامی در بازار سرمایه ما کامودیتی‌محور (قابلیت معامله با کالاهای مشابه) هستند، اصلاً این قیاس قابل تسری به این نیست که به صرف این‌که یک دارایی ارزش دارد، پس حتما قیمت نهایی آن‌هم آن قیمت خواهد بود.

قربان‌زاده در توضیح بیشتر این مسئله گفت: شما بهتر می‌دانید به ویژه دوستانی که خبرنگار بازار سرمایه و بورسی و اقتصادی هستند، عرضه و تقاضاست که بعدها تعیین می‌کند؛ اگر سهام استقلال و پرسپولیس را مردم بخرند و نفروشند، قیمت بالا می‌رود. یعنی آن‌طرف سال شما اگر افرادی که خریداری کردند که برخی از آن‌ها یا عمده‌ی آن‌ها هوادار هستند که دل‌شان برای این باشگاه می‌تپد، قرار نیست امروز که سهم را می‌خرد 15 فروردین برود بفروشد و سهم فولادی بخرد. قاعدتا عرض می‌کنم.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره تاثیر املاک جدید بر قیمت سهام باشگاه‌ها گفت: پس قاعدتا این سهام از این جهت نسبت موتور و انتظاراتی که تاثیر بر قیمت آن می‌گذارد هم متفاوت است؛ اما نکته‌ی شما از این جهت درست بوده که مثل افزودن یک ملک که در سایت کدال افشا می‌شود، خودش اثر قیمتی‌اش را روی تابلو خواهد داشت که شما از سیگنال اسم بردید.

دیدگاه‌ها