کد خبر : 1814455 | 18 اسفند 1400 ساعت 12:01 | 29.7K بازدید | 18 دیدگاه

دعوا سر توپ با حضور پپ و مورینیو

نسخه اسپانیایی و انگلیسی دعوای مجیدی و خانزاده

درگیری فیزیکی خانزاده و مجیدی برای تصاحب توپی که به اوت رفته بود، یادآور مجادلات میان گواردیولا با رونالدو و رونی و همچنین مورینیو با استیون جرارد است.

نسخه اسپانیایی و انگلیسی دعوای مجیدی و خانزاده

به گزارش "ورزش سه"، به ثمر رساندن یک گل در دقایق پایانی نیمه نخست و حضور در رختکن به عنوان تیم برنده، مسئله ای است که باعث افزایش شدید توان روحی یک تیم می شود. اتفاقی که می توانست برای گل گهر رخ دهد ولی ضربه پنالتی سعید صادقی به تیرک دروازه برخورد کرد و پس از لحظاتی، همان توپ از جایی به بیرون رفت که فرهاد مجیدی سرمربی آبی ها ایستاده بود.

مجیدی که از تصمیم داور مسابقه مبنی بر اعلام پرتاب اوت به سود گل گهر عصبانی شده بود، توپ را برداشت و به سمت مخالف حرکت کرد و با غرولند در حال اعتراض به تصمیم بیژن حیدری بود. در این میان نیز محمدرضا خانزاده که قصد داشت بازی را هر چه سریعتر به گردش بیندازد، در پی گرفتن توپ بود اما با مقاومت سرمربی جوان استقلال مواجه شد. خانزاده در این صحنه با هول دادن مجیدی، باعث افزایش تنش میان نیمکت نشینان دو تیم شد. صحنه عجیبی که تاکنون در فوتبال ایران به ندرت شاهد آن بودیم که یک بازیکن برای اینکه هر چه سریعتر توپ را به گردش بیندازد، با سرمربی تیم حریف وارد درگیری فیزیکی شود.

به هر شکل بیژن حیدری با 2 کارت زرد به خانزاده و مجیدی قضیه را فیصله داد. برداشتن توپ توسط سرمربی و درگیری فیزیکی بازیکن حریف برای آغاز سریع بازی، مسئله ای است که بارها در فوتبال دنیا تکرار شده اما شاید سه مورد آن، بیش از همه در ذهن علاقه مندان به فوتبال باقی مانده باشد.

*پپ و کریس؛ نزدیک به دعوا

کریستیانو رونالدو و پپ گواردیولا طی سالیان گذشته چالش های زیادی با یکدیگر داشته اند. در زمان حضور رونالدو در رئال مادرید و طی سالهایی که پپ هدایت بارسا را برعهده داشت، این دو همواره دوئل های فراوانی را برابر یکدیگر انجام دادند که در یادها باقی مانده است.

 

1697276

 

یکی از چالش برانگیزترین برخوردهای میان رونالدو و گواردیولا به جریان الکلاسیکو معروف سال 2010 بازمیگردد. جایی که بارسا با 5 گل توانست رئال را با ژوزه مورینیو و رونالدو شکست دهد. در یکی از صحنه های این دیدار و زمانی که توپ پس از بیرون رفتن از زمین مسابقه به همان جایی رفت که مربی بارسا ایستاده بود، آغازگر یک جنجال بزرگ در نیوکمپ شد.

 

1697275

 

گواردیولا پس از برداشتن توپ، قصدی برای تحویل آن به رونالدو نداشت و حتی با شیطنتی خاص، توپ را به سمت دیگر انداخت. حرکتی که با عکس العمل فوق ستاره پرتغالی مواجه شد و رونالدو با دست خود، پپ را به گوشه ای هل داد. اتفاقی که موجب واکنش های شدیدی در کنار زمین و در میان هواداران حاضر در استادیوم نیوکمپ شد. آنها همگی با هو کردن رونالدو، حرکت او را تقبیح کردند.

 

1697277

 

*شیطنت مورینیو و عصبانیت جرارد

برداشتن توپ توسط سرمربی و درگیری فیزیکی با بازیکن حریف، برای دو تن از بزرگان فوتبال دنیا نیز رخ داده است. در تاریخ 27 آپریل 2014 و در روزهایی که لیورپول برای قهرمانی رقابت سختی با منچسترسیتی داشت، آنها با لغزش بدموقع و معروف استیون جرارد، قهرمانی را به شاگردان مانوئل پلگرینی واگذار کردند.

 

1697278

 

در دیداری از هفته سی و ششم لیگ جزیره، لیورپول در آنفیلد میزبان چلسی بود. آنها با یک بازی بیشتر و 6 امتیاز اختلاف از سیتی پیش بودند و یک تساوی نیز می توانست تیم برندان راجرز را به قهرمانی نزدیک تر کند. اما لغزش بدموقع جرارد و فرصت طلبی دمبا با در دومین دقیقه از وقت های تلف شده، چلسی و ژوزه مورینیو را برنده به رختکن فرستاد.

 

1697279

 

در نیمه دوم و دقایقی که لیورپول برای رسیدن به گل تساوی سخت تلاش می کرد، یک پرتاب اوت برای قرمزهای آنفیلد به دست آمد. در حالیکه ژوزه مورینیو توپ را برداشته بود، جرارد و جان فلاناگن به سمت آقای خاص یورش برده و قصد برداشتن توپ را داشتند که با مقاومت ژوزه نیز مواجه شدند. اتفاقی که باعث هیاهوی بزرگی در آنفیلد شد. در نهایت چلسی در دقیقه 94 به گل دوم نیز رسید و منچسترسیتی با جبران فاصله ایجاد شده، عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

 

1697280

 

*بازهم پپ ، این بار با زوج سابق رونالدو

اما ردپای گواردیولا را می توان یک بار دیگر در این شیطنت ها پیدا کرد. زمانیکه او در سپتامبر 2016 و در قامت سرمربی منچسترسیتی به مصاف منچستریونایتد رفت و این مرتبه با وین رونی وارد مجادلات لفظی شد تا روزنامه آ.اس اسپانیا در این خصوص تیتر بزند: گواردیولا با رونی همان کاری را کرد که با کریستیانو کرده بود.

 

1697281


در دربی شهر منچستر، این تیم گواردیولا بود که با گل های دی بروینه و ایهاناچو از حریف خود پیش افتاده بود. در صحنه ای که توپ از زمین بازی بیرون رفته بود و وین رونی با سرعت بالا به دنبال آغاز سریع بازی بود تا بلکه تیمش را به بازی برگرداند، با شیطنت گواردیولا مواجه شد.

 

1697282

 

سرمربی سیتیزن ها با برداشتن توپ، هیچ قصدی برای تحویل فوری آن به رونی نداشت. حرکت گواردیولا، خشم شدید یکی از سربازان شیاطین سرخ را در پی داشت و این بازیکن با پپ وارد تماس های فیزیکی شد به نحوی که داور مسابقه به هر دو نفر تذکرات شدیدی داد. اتفاقی که گواردیولا قبل از آن بر سر رونالدو آورده بود و اینبار مجددا بر سر رونی تکرار کرد.

 

1697283

دیدگاه‌ها