کد خبر : 1814489 | 18 اسفند 1400 ساعت 15:39 | 32.8K بازدید | 5 دیدگاه

دردسر جدید ناصر الخلیفی؛

مالک متمول PSG راهی زندان خواهد شد؟

دادستان خواستار حکم زندان برای ناصر الخلیفی، مالک پاری سن ژرمن در صورت مجرم شناخته شدن در دادگاه شد.

مالک متمول PSG راهی زندان خواهد شد؟

به گزارش "ورزش سه"، ناصر الخلیفی، مالک متمول و قطری پاری سن ژرمن دچار دردسر بزرگی شده و ممکن است به زودی راهی زندان شود. اتهاماتی در مورد اعطای حق پخش مسابقات زیر نظر فیفا برای جام های جهانی 2026 و 2030 به ناصر الخلیفی زده شده و دادستان سوئیس خواستار محکومیت ۲۸ ماهه زندان برای ناصر الخلیفی، رئیس باشگاه پاری سن ژرمن به دلیل نقش داشتن در این اتفاق شده است. 

البته دادگاه تجدیدنظر ناصر الخلیفی این هفته آغاز شده و این مالک متمول هنوز شانس دفاع از خود را دارد. همچنین جرمی والکه، دبیرکل سابق فیفا نیز به کمک کردن به ناصر الخلیفی متهم شده و او نیز ممکن است به زودی محکوم شود. شواهد حاکی از آن است والکه در خانه ای برای تعطیلات در ساردینیا بدون پرداخت اجاره اقامت دارد که در سال 2013 توسط یک شرکت قطری تحت رهبری ناصر الخلیفی خریداری شده و این در واقع مدرکی دال بر نقش داشتن او در جرم صورت گرفته است. در حقیقت از همان سال بود که فیفا حق پخش جام جهانی در خاورمیانه و شمال آفریقا برای شبکه بین اسپورت را تمدید کرد.

1697335

در بین سال های 2013 تا 2015 بود که فیفا تصمیم گرفت جام جهانی 2022 قطر را از ماه‌های ژوئن و جولای به زمستان و نوامبر و دسامبر منتقل کند و دلیل این تصمیم نیز گرمای شدید در کشور قطر در تابستان بود. والکه در آن مقطع بر هیئت مشاوره فیفا نظارت داشت و به همین علت او نیز متهم شده است. در صورت اثبات این اتهام، والکه با درخواست دادگاه سوئیس با محکومیت 35 ماهه زندان مواجه خواهد شد.

البته این دو نفر ابتدا در جریان محاکمه اولیه در سال 2020 توسط دادگاه کیفری فدرال از اتهامات تبرئه شده بودند، اما حالا روند بررسی درخواست تجدید نظر آغاز شده است. پیش از این والکه به دلیل جعل اسناد مرتبط با دریافت رشوه به مبلغ 1.04 میلیون پوند به شرکت شخصی خود از قراردادهای پخش جام جهانی در ایتالیا و یونان، به 120 روز حبس تعلیقی محکوم شده بود. الخلیفی و والکه روز دوشنبه پس از اعتراض دادستان های فدرال علیه احکام دادگاه سال 2020، در دادگاه بلینزونا حاضر شدند و به زودی حکم نهایی صادر خواهد شد.

دیدگاه‌ها