کد خبر : 1814664 | 19 اسفند 1400 ساعت 18:30 | 368.2K بازدید | 81 دیدگاه

گومز از لالیگا به فولاد پیوست

مهم‌ترین انتقال سال فوتبال ایران (عکس)

باشگاه فولاد از خرید جدید خود رونمایی کرد تا به شکلی غیرمنتظره فضای فوتبال ایران را تحت تاثیر قرار دهد.

مهم‌ترین انتقال سال فوتبال ایران (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، ایبای گومز بازیکنی که چند ماه پیش در مقابل رئال مادرید به میدان رفته بود، امروز در کنار حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل فولاد ایستاد و پای برگه قراردادی را امضا کرد که او را تبدیل به جدیدترین خرید فوتبال ایران کرد که اتفاقا بزرگترین انتقال امسال هم محسوب می‌شود.

گومز ۳۲ ساله که توانایی بازی در پست وینگر راست و چپ را دارد و به‌عنوان یک بازیکن خوش‌تکنیک شناخته می‌شود، در حالی به فولاد پیوسته که بازیکن آزاد بود و می‌توانست در لیگ برتر هم بازی کند اما حضور موسی کولیبالی، لوسیانو پریرا و آیاندا پاتوسی به‌عنوان سه غیرآسیایی باعث شده تا امکان خرید این هافبک اسپانیایی وجود نداشته باشد. به این‌ترتیب ایبای گومز در لیگ قهرمانان آسیا فولاد را همراهی خواهد کرد.

او بازیکنی است که سالیان طولانی در ترکیب اتلتیک بیلبائو بازی کرد و در آلاوز نیز حضور داشت. گومز از سال ۲۰۰۸ دو سال در تیم دوم بیلبائو به میدان رفت و سپس به تیم اصلی منتقل شد و 6 سال در لالیگا به میدان رفت و بیش از ۱۰۰ بازی انجام داد.

1697600

گومز توانایی بازی در پست وینگر راست و چپ را دارد و چهارمین خارجی تیم فولاد خواهد بود.

او در آلاوز نیز چهره موفق بود در دوره ۲۰۱۶-۲۰۱۹ جزو بازیکنان اصلی این تیم بود. پس از آن ایبای گومز دوباره به تیم قرمز و سفیدپوش ایالت باسک بازگشت تا سه فصل در این تیم به میدان برود.

خرید جدید فولاد در تیم ملی اسپانیا سابقه بازی ندارد اما 6 بار پیراهن تیم ایالت باسک را برتن کرد.

انتقال او به فولاد با موجی از اخبار در فضای رسانه‌ای اسپانیایی همراه شد و وب‌سایت دو روزنامه مارکا و آاس با پوشش این انتقال، اعلام کرد که ایبای گومز در فولاد بازی و حضور در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه خواهد کرد.

مارکا انگیزه بزرگ برای گومز را جواد نکونام معرفی کرده که پیش‌تر همبازی این بازیکن در لالیگا بود. ایبای گومز در صفحه اینستاگرامی خود نیز نوشت: «من برای لیگ قهرمانان آسیا آماده هستم، این یک تجربه جدید خواهد بود. پس از مدتی تمرین انفرادی، پیشنهادی به من رسید که تمام نیازهایم را برآورده می‌کرد.»

1697637

این اولین تجربه حضور گومز در خارج از اسپانیا خواهد بود و او که از خرداد ماه، قراردادش را با بیلبائو فسخ کرده بود، در ترکیب تیم سرخ‌پوش ایران به میدان می‌رود و البته شاید بدشانسی بزرگ این باشد که لیگ برتر ایران امکان استفاده از چنین بازیکنی را نخواهد داشت؛ برای فصل جدید نیز فولاد پروژه دشوار متقاعد کردن این بازیکن برای امضای قرارداد جدید را پیش رو دارد.

نکته جالب اینکه گومز حالا مهم‌ترین چهره فولاد در لیگ قهرمانان آسیا نیز خواهد بود و در شرایطی که تیم‌های حوزه حاشیه خلیج فارس با ستاره‌های پرتعداد پای به میدان می‌گذارند، فولاد هم با بازیکنی وارد تورنمنت خواهد شد که سابقه 10 سال بازی در لالیگا و قهرمانی فصل گذشته سوپرجام و پیش از آن جام حذفی اسپانیا را در کارنامه دارد.

1697611
1697602
1697601
1697638

ایبای گومز در کنار سرخیو راموس کاپیتان سابق رئال
(آخرین بازی گومز در لالیگا مقابل الچه و پیش از آن برابر رئال مادرید بود)

1697612

خرید جدید فولاد بیش از همه بازیکنان رودرروی مسی قرار گرفته و ۱۴ بار برابر او به میدان رفته و به دو پیروزی هم رسیده است.‌

1697617

گومز تست‌های پزشکی خود را پشت سر گذاشته و سپس به فولاد پیوست.

دیدگاه‌ها