کد خبر : 1815974 | 27 اسفند 1400 ساعت 21:29 | 142.4K بازدید | 24 دیدگاه

استقلال و پرسپولیس سهم مشترک دارند؛

تیم منتخب هفته بیست و سوم لیگ برتر

برترین‌های این هفته لیگ برتر در حالی معرفی شدند که سه تیم دارای دو نماینده در این بین هستند.

تیم منتخب هفته بیست و سوم لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال ایران در حالی به پایان رسید که فقط ۷ توپ از خط دروازه‌ها رد شد و کم‌گل‌ترین هفته لیگ را شاهد بودیم، اما در این بین مسابقه دربی جذابیت و هیجان خاصی داشت و در کنار یک گل که تیم‌ها به ثمر رساندند، موقعیت‌های فراوانی شکل گرفت که همین جذابیت موجب شده تا هر یک از سرخابی‌ها، دارای دو بازیکن در تیم منتخب هفته باشند.

ذوب‌آهن اصفهان با پیروزی ارزشمند خارج از خانه‌ای که این هفته مقابل مس رفسنجان به دست آورد نیز مثل استقلال و پرسپولیس دو بازیکن در جمع ۱۱ مرد برتر دارد و پنج نفر دیگر از نساجی مازندران، شهرخودرو مشهد، فولاد خوزستان، آلومینیوم اراک و گل‌گهر سیرجان انتخاب شده‌اند که اسامی آنها را در زیر می‌خوانید:


* دروازه‌بان
حسین خطیر(نساجی)
در روز محرومیت علیرضا حقیقی به دلیل اخراج در مصاف با سپاهان، گلر جوان نساجی توانست روزی فوق‌العاده را در مشهد بگذراند؛ خطیر علی‌رغم آنکه ناکام در ثبت کلین‌شیت بود و نتوانست شوت دیدنی محمدرضا فلاحیان را مهار کند، اما سه موقعیت طلایی گلزنی شهرخودرو را به زیبایی دفع کرد و اجازه فروپاشی دروازه نساجی را نداد تا شاگردان ساکت الهامی با کسب امتیاز از مشهد خارج شوند و مانع گلزنی مهاجمان شهرخودرو شد. واکنش‌های دیدنی خطیر در جدال با حریف مشهدی باعث شد تا نام او به‌عنوان دروازه‌بان برتر هفته مطرح شود.

1699594

* مدافعان
صالح حردانی(استقلال)
یکی از دو تعویض طلایی استقلال در نخستین تجربه حضور در دربی، عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داد. بازیکن جوانی که در دقایق پایانی به جای وریا غفوری وارد زمین مسابقه شد و توانست روی تک گل تیمش اثرگذاری مستقیمی داشته باشد. حردانی جوان که در نقل و انتقالات زمستانی از فولاد به استقلال پیوست، در دقیقه ۷۸ و دو دقیقه پیش از گل تساوی تیمش، با استارتی انفجاری مانع از شکل گیری موقعیت فوق العاده شوت زنی برای مهدی ترابی شد و توپ را از مقابل پای این بازیکن دور کرد. صالح لحظاتی بعد در سمت راست صاحب توپ شد و پس از نگاهی به درون محوطه جریمه، نفسش را در سینه حبس کرد و با ارسالی تند و تیز و دقیق به روی دروازه، رودی ژستد را صاحب فرصت کرد تا دیگر بازیکن تعویضی آبی ها با شیرجه ای فوق العاده تیمش را به گل تساوی برساند. حردانی در نخستین تجربه دربی، نمره قبولی گرفت و کاملا روند بازی را به سود تیم مجیدی تغییر داد.

1699603

علی نعمتی(پرسپولیس)
نعمتی پس از هفته‌ها نیمکت نشینی در بازی قبل از دربی به ترکیب اصلی اضافه شد و با نمایشی که داشت خود را به یازده نفر اصلی پرسپولیس مقابل استقلال رساند. این مدافع در تنها فرصتی که به دست آورد با ضربه سر غیرقابل مهارش دروازه حسینی را باز کرد. شاید اگر پرسپولیس ۱۰دقیقه بیشتر می‌توانست این گل را حفظ کند، نعمتی به یکی از ماندگارترین چهره‌های شهرآورد تهران بدل می‌شد. شماره ۶ سرخ‌ها دوازده کنش دفاعی موفق روی زمین و ۶ پیروزی در نبردهای هوایی داشت؛ او همچنین دقت پاس بالای ۸۰درصد را ثبت کرد و شاید این عملکرد باعث شود در ادامه لیگ او مهره ثابت ترکیب پرسپولیس شود.

1699235

محمدابراهیم رضازاده(شهرخودرو)
وینگ‌بک سمت چپ تیم فوتبال شهرخودرو بعد از چند نمایش خوب در ترکیب عنابی‌پوشان، امروز به‌عنوان مدافع میانی ستاره‌ی تیمش مقابل نساجی بود و در نقش گلساز در ترکیب شهرخودرو درخشید؛ رضازاده که نفوذهای خوبی روی دروازه نساجی داشت و در فاز دفاعی هم موفق بود و توانست در نبردهای تن به تن با حسن نجفی نمایش خوبی را از خود به جای بگذارد، پاس‌گل تساوی تیمش را هم داد تا روز خوبش در مقابل نساجی را تکمیل کند و یکی از چهره‌های برتر هفته معرفی شود.

1699598

* هافبک‌ها
محمد آبشک(فولاد خوزستان)
هافبک دفاعی فولاد به خوبی در نبرد با هافبک‌های سختکوش و باتجربه‌ی فجرسپاسی توانست ایستادگی کند و در نبردهای هوایی و دوئل‌های شکل گرفته در میانه میدان، برگ برنده‌ی جواد نکونام بود و زودتر از بازیکنان حریف توپ را در اختیار گرفت؛ به جز موفقیت در ماموریت محوله از سوی نکونام، آبشک وظیفه بازی‌سازی را هم به خوبی انجام داد و سازنده گل ۳ امتیازی فولاد هم بود تا با کارنامه‌ای درخشان خود را در ترکیب منتخب هفته جای دهد.

1621385

محمود قائدرحمتی(آلومینیوم)
هافبک دفاعی بلند قامت آلومینیوم در ادامه روند خوبی که امسال در تیمش داشته، این هفته هم مهره تاثیرگذار تیمش مقابل تراکتور بود تا سه امتیاز مهم را بگیرند. محمود قائدرحمتی در تقابل با هافبک‌های خلاق تیم تبریزی که همواره در موقعیت‌سازی و سرعت دادن به بازی خطرناک هستند، برتری داشت و در نبردهای هوایی و زمینی آمار بهتری ثبت کرد. قائدرحمتی در نظم دادن به بازی تیمش در وسط زمین درخشان ظاهر شد و پاس‌های صحیح او قابل توجه بود و یک تکل موفق، سه دفع توپ و چهار قطع توپ  داشت تا این عملکرد او را تبدیل به یکی از ۱۱ بازیکن برتر هفته کند.

1699597

سجاد جعفری(ذوب‌آهن)
برد بزرگ ذوبی‌ها مقابل مس رفسنجان در شرایطی به دست آمد که تقابل هافبک‌های دو تیم، نقش مهمی در تعیین سرنوشت بازی داشت که در این بین، شاگردان تارتار موفق بودند و در جمع آنها، سجاد جعفری با تکنیک و بازی موثر خود عملکرد خوب و تاثیرگذاری در برتری تیمش داشت. جعفری در بازگشت به خط میانی ذوب‌آهن، مقابل هافبک‌های خوش تکنیک حریف که ستاره این تیم در فصل جاری هستند، توانست با توپ‌گیری، قطع توپ و نبردهای هوایی و زمینی موفق، یکی از بهترین‌های ذوب در رفسنجان باشد و در تیم منتخب جای بگیرد.

1665965

مهدی ترابی(پرسپولیس)
شماره ۹ قرمزها بهترین بازی خود در شهرآوردهای پایتخت را انجام داد. او کاملا مسلط نبض میانه میدان پرسپولیس را در اختیار گرفته بود و بار خلاقیت و سرعت این تیم را روی دوش داشت. ترابی حتی در یک صحنه فرصتی مناسب برای گلزنی داشت که صالح حردانی مانع او شد تا حسرتی بزرگ برایش رخ دهد. او چندین پاس کلیدی و سه سانتر بی نقص انجام داد و دو بار با دریبل‌هایش تکنیک خود را به رخ کشید. ترابی علی‌رغم بازی در خط حمله چهار کنش دفاعی موفق داشت و آزار دهنده‌ترین بازیکن سرخ‌پوش برای شاگردان فرهاد مجیدی بود.

1699284

* مهاجمان
امین قاسمی‌نژاد(گل‌گهر)
مهاجم باتجربه‌ی گل‌گهر سیرجان در شب آرام و کم‌هیجان نقش‌جهان، توانست نمایش خوبی از خود نشان بدهد و جدی‌ترین موقعیت گلزنی را در مقابل دروازه سپاهان به دست آورد که درخشش رشید مظاهری مانع از اولین گل قاسمی‌نژاد در لباس گل‌گهر شد؛ با این‌حال ستاره‌ی سرمه‌ای‌پوشان سیرجان در خلق موقعیت گلزنی برای گل‌گهر شب موفقی را سپری کرد و توانست جزو چهره‌های شاخص دوئل سپاهان-گل‌گهر باشد و با تکیه بر عملکرد خوبش در جمع بازیکنان منتخب آخرین ترکیب منتخب سال ۱۴۰۰ قرار گرفت.  

1691176

سعید باقرپسند(ذوب‌آهن)
بدون‌تردید برگ برنده پوکر ذوب‌آهن در کسب پیروزی‌های متوالی، باقرپسند مهاجم بلندقامت و چارچوب‌شناس این تیم است؛ مهاجم گلزن ذوبی‌ها بعد از درخشش در مقابل آلومینیوم، این‌بار در برابر مس در نقش ستاره درخشید و گلی به ارزش ۳ امتیاز وارد دروازه حریف رفسنجانی کرد تا شاگردان مهدی تارتار سال شمسی در شرایطی فوق‌العاده به لطف درخشش سعید باقرپسند به پایان برسانند. نقش‌آفرینی در کسب پیروزی مهم در رفسنجان در کنار موفقیت در نبردهای هوایی در جدال با مدافعان مس باعث شده تا نام مهاجم ذوب‌آهن به عنوان یکی از چهره‌های برتر هفته قلمداد شود.

1699596

رودی ژستد(استقلال)
مهاجم اهل بنین استقلال در هفته های گذشته زیر انتقادات شدیدی قرار داشت. رودی ژستد که از زمان پیوستن به جمع شاگردان فرهاد مجیدی تنها ۲ بار موفق به گلزنی شد که یک مورد آن نیز از روی نقطه پنالتی بود، نتوانسته بود انتظارات هواداران را در بحث تعدد گلهای زده برآورده کند. همین مسئله سبب شده بود تا فرهاد مجیدی هم در دیدار هفته گذشته برابر صنعت نفت از رودی ژستد استفاده نکند و هم در دربی او را در ترکیب اصلی قرار ندهد. با این وجود، تعویض طلایی فرهاد مجیدی در مدت زمان اندکی که وارد زمین شد، یکی از حساس ترین گل های چند سال اخیر خود را به ثمر رساند و به خوبی جواب تمامی منتقدینش را داد. مهاجمی که با شیرجه ای طلایی، توپ را به تور دروازه گوهری چسباند و استقلال را از یک شکست تلخ نجات داد.

1699293

 

دیدگاه‌ها