کد خبر : 1815999 | 28 اسفند 1400 ساعت 10:09 | 22K بازدید | 0 دیدگاه

پذیره‌نویسی امروز به پایان می‌رسد

سهم خرید سهام سرخابی‌ها ده برابر شد

سهم خرید سهام سرخابی ها برای اشخاص حقیقی از ۳۰۰ هزار تومان به ۳ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

سهم خرید سهام سرخابی‌ها ده برابر شد

به گزارش ورزش سه، پس گذشت ده روز از آغاز پذیره نویسی خرید سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال صبح امروز حسین قربان‌زاده از افزایش سهم خرید اشخاص حقیقی به سه میلیون تومان خبر داد و همچنين پیش بینی کرد پذیره نویسی امروز به پایان برسد.

قربان‌زاده در ابتدا گفت: تا امروز سهم خرید اشخاص حقیقی ۳۰۰ هزار تومان بود و حدود ۸۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس و حدود ۷۰ درصد سهام باشگاه استقلال به فروش رسیده است اما از امروز سهم خرید اشخاص حقیقی ده برابر افزایش پیدا می‌کند و از ۳۰۰ هزار تومان به ۳ میلیون تومان می‌رسد.

او افزود: با توجه به اینکه هر سهم برای باشگاه استقلال ۲۹۱ تومان و برای باشگاه پرسپولیس ۳۳۸ تومان است، هر شخص تا قبل از این برای باشگاه استقلال تعداد ۱۰۳۵ سهم و برای باشگاه پرسپولیس هم ۸۸۰ سهم می‌توانست خریداری کند ولی از امروز اینها ده برابر می‌شود و هر شخص حقیقی تا ۳ میلیون تومان می‌تواند سهم خریداری کند.

رییس سازمان خصوصی سازی در ادامه عنوان کرد: امروز روز دهم پذیره نویسی است و پذیره نویسی ۲۰ روز دیگر هم می‌تواند ادامه داشته باشد اما چون هر زمان مبلغ به پایان برسد، پذیره نویسی هم به پایان می‌رسد اگر امروز ۳۰ درصد باقی مانده سهام استقلال و ۲۰ درصد باقی مانده سهام پرسپولیس به فروش برسد پایان پذیره نویسی اعلام می‌شود.

او در پایان در پاسخ به این سوال که تا الان چند درصد از سهام دو باشگاه واگذار شده است گفت: قرار است از کل سهام باشگاه ها ده درصد واگذار شود؛ پذیره نویسی در قالب افزایش سرمایه از محل صرف ده درصد از سهام این دو باشگاه بوده است و در ۹ روز کاری گذشته (از ابتدای پذیره نویسی) ۸۰ درصد سهام پرسپولیس و ۷۰ درصد سهام استقلال از آن ده درصد به فروش رسیده است. برای ۹۰ درصد باقی مانده هم تا پایان شهریور برای عرضه بلوکی تعیین تکلیف می‌شود. پیش بینی می‌شود تا شهریور ماه سهام دولت به زیر ۵۰ درصد کاهش پیدا کند.

دیدگاه‌ها