کد خبر : 1816048 | 28 اسفند 1400 ساعت 14:56 | 19.9K بازدید | 1 دیدگاه

برگی از تاریخ

شب تاریخی انزلی چی ها در اسفند رویایی (عکس)

ملوان بندر انزلی در سال 1369 با شکست پرسپولیس در نیمه نهایی و استقلال در فینال، قهرمان جام حذفی شد.

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های جام حذفی ایران در سال  1369شاهد حضور سه قدرت برتر تهران و ملوان انزلی در مرحله نیمه نهایی بود. براساس قرعه کشی مسابقات، در این مرحله استقلال به مصاف پاس رفت و در دیداری سخت و نفس گیر و در ضربات پنالتی روی درخشش احمدرضا عابدزاده موفق شد سه بر صفر پاس را شکست دهد و منتظر دیگر تیم فینال باشد.                                                                 
نبرد پرسپولیس و ملوان برخلاف دیدار استقلال و پاس به صورت رفت و برگشت برگزار شد، ملوان در روزهای اوج سیروس قایقران در تهران با نتیجه دو بر یک مغلوب پرسپولیس شد. فرشاد پیوس و محسن عاشوری زننده دو گل تیم پرسپولیس بودند. بازی برگشت در انزلی یکی از بهترین روزهای تاریخ فوتبال ملوان و شهر انزلی و حتی استان گیلان بود . آنها موفق شدند با دوگل ازراه دور سیروس قایقران که یکی ازآنها از  روی ضربه کاشته به ثمر رسید، پرسپولیس را شکست دهند تا به دیدار استقلال در بازی نهایی برسند. 

1699712                                                   .
بازی فینال به صورت تک بازی و در روز 27 اسفند سال 69 در تهران برگزار شد، در روزی که 60هزار نفر به ورزشگاه آزادی آمده بودند و بیش از 90درصد آنها از استقلال حمایت می کردند، نبرد دو تیم بعد از 120دقیقه علیرغم فرصت سوزی های بازیکنان استقلال  به ضربات پنالتی رسید.
در حالی که هواداران استقلال و بازیکنان این تیم امید زیادی به درخشش مجدد عابدزاده، همانند دیدار نیمه نهایی برابر پاس داشتند، هر شش ضربه بازیکنان ملوان به دروازه عابدزاده رفت تا شاهرخ بیانی که زننده ضربه استقلال در تک ضربات پنالتی بود، با زدن توپ به تیر دروازه سند قهرمانی ملوان را امضا کند تا کام هواداران استقلال قبل از آغاز رسمی سال 1370تلخ شود.

دیدگاه‌ها