کد خبر : 1816583 | 04 فروردين 1401 ساعت 12:15 | 15.8K بازدید | 0 دیدگاه

صعود رنار با رکوردشکنی قطعی خواهد شد

رنار در صورت کسب دو پیروزی مقابل چین و استرالیا به رکورد تازه‌ای در تاریخ تیم ملی عربستان دست پیدا خواهد کرد.

صعود رنار با رکوردشکنی قطعی خواهد شد

به گزارش ورزش سه، هروه رنار سرمربی تیم ملی عربستان در صورتی‌که عصر امروز در ورزشگاه شارجه امارات بر تیم چین غلبه کند، موفق می‌شود این کشور را برای ششمین بار در تاریخ به جام جهانی برساند.

عربستان در صورت پیروزی در این مسابقه، به‌طور مستقیم و بدون در نظر گرفتن نتایج سایر تیم‌ها مجوز حضور در جام جهانی را دریافت خواهد کرد.

رنار در صورت پیروزی در این بازی می‌تواند جرارد وان درلم هلندی را که موفق به کسب 17 پیروزی در تاریخ تیم ملی عربستان شده است؛ پشت سر بگذارند و بالاتر از این سرمربی و نیلو وینگادای پرتغالی (با 16 برد) قرار بگیرد.

سرمربی تیم ملی عربستان با برد در این بازی تنها یک پیروزی با رکورد خلیل الزیانی، سرمربی اسبق تیم ملی عربستان که با 19 پیروزی در 40 مسابقه‌ در فاصله سال‌های 1984 تا 1986، فاصله خواهد داشت. خلیل الزیانی در رده دوم رکورداران بیشتری پیروزی با عربستان قرار دارد و پیش از او، ناصر الجوهر با 37 برد رده اول را به خود اختصاص داده است.

به این‌ترتیب رنار، تنها دو برد با رکورد الزیانی و رتبه دوم فاصله دارد و در صورت کسب دو پیروزی در دو بازی پیش رو، به‌طور مشترک با او در رده دوم قرار می‌گیرد.

این سرمربی فرانسوی که از ژوئیه 2019 هدایت تیم ملی عربستان را به‌عهده گرفته است، در 26 بازی روی نیمکت این تیم نشسته و 17 پیروزی، 5 تساوی و 4 شکست کسب کرده است.

در حال حاضر تیم ملی عربستان با 19 امتیاز در رده نخست گروه خود قرار دارد.

دیدگاه‌ها