کد خبر : 1816627 | 04 فروردين 1401 ساعت 18:01 | 179.9K بازدید | 89 دیدگاه

معادلات پیچیده و درهم دفاع راست تیم ملی؛

خودزنی در مصاف حیثیتی مقابل کره‌جنوبی

تیم ملی در مصاف با کره ‎جنوبی به ویژه در سمت راست خط دفاعی عملکرد خوبی نداشت و تصمیمات اسکوچیچ نیز به این موضوع دامن زد.

خودزنی در مصاف حیثیتی مقابل کره‌جنوبی

به گزارش "ورزش سه"، از همان دقیقه‌ای که صادق محرمی در مصاف با امارات در چارچوب دور هشتم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی با دریافت کارت قرمز دیدار حساس و تعیین‌کننده برابر کره‌جنوبی را از دست داد، مشخص بود دراگان اسکوچیچ شرایط سختی برای انتخاب جایگزین این بازیکن که انتخاب اول و مورد علاقه‌اش بوده، در پیش دارد.
پس از اینکه اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد، یکی از مهم‌ترین و جنجالی‌ترین تصمیماتش کنار گذاشتن وریا غفوری و رامین رضائیان بود و این تصمیم به ویژه در مورد رضائیان که دفاع راست ثابت تیم ملی در زمان کارلوس کی‌روش به شمار می‌رفت، سخت‌تر هم بود.
با این حال اسکوچیچ بدون توجه به گذشته و با تاکید بر اینکه معیارهای فنی دلیل اتخاذ این تصمیم بوده است، صادق محرمی را به عنوان گزینه اصلی خود برای حضور در پست مدافع راست مطرح کرد و بازیکنانی نظیر جعفر سلمانی، سیامک نعمتی، مجتبی نجاریان، مهدی شیری، حردانی و دانیال اسماعیلی‌فر نیز در طی یکسال گذشته دراین پست به اردوی تیم ملی دعوت شدند. در مصاف با کره‌جنوبی هم در روز محرومیت مدافع راست دیناموزاگرب از شجاع خلیل‌زاده و عارف غلامی استفاده شد تا مشخص شود سرمربی کروات تیم ملی به جز صادق محرمی به سایر مدافعین راست ایرانی علاقه‌ای ندارد.

 

1700722


اما همین پست درنهایت پاشنه آشیل تیم دراگان اسکوچیچ در پانزدهمین حضورش به عنوان سرمربی تیم ملی شد و در روزی که بسیاری از کارشناسان منتظر بودند تا این مربی کروات در سخت‌ترین دیداری که هدایت تیم ملی را برعهده داشته، با عملکردی قابل تحسین به تهران بازگردد و تیمش را آماده مصاف بعدی کند، شاهد تصمیمات عجیبی از سوی اسکوچیچ بودیم؛ تصمیماتی که منجر به اولین شکست او در قامت سرمربی تیم ملی ایران شد.
اسکوچیچ در این مسابقه ابتدا شجاع خلیل‌زاده را مانند روزهایی که برانکو دستش بسته بود، به عنوان مدافع راست وارد زمین کرد و این بازیکن هم عملکرد خوبی در بخش دفاعی داشت. اما اتفاق بد برای اسکوچیچ از راه رسید و خلیل‌زاده در دقیقه 42 مجبور به ترک زمین شد. پس از مصدومیت مدافع الریان پیش بینی می‌شد که دانیال اسماعیلی‌فر حالا که در ترکیب اصلی قرار نگرفته، در اردویی که نام حردانی خط خورده، شانس بیشتری برای حضور در زمین داشته باشد، اما انتخاب سرمربی تیم ملی عارف غلامی مدافع استقلال بود که به تازگی از بند مصدومیت رباط صلیبی رها شده و چند بازی در ترکیب آبی‌پوشان تهرانی به میدان رفته است.

 

1700723


پس از ورود عارف غلامی به زمین، کره‌جنوبی که تمرکز زیادی روی سمت راست خط دفاعی ایران داشت ولی با نمایش خوب شجاع خلیل‌زاده به اهدافش نرسیده بود، توانست فقط چند دقیقه بعدتر روی نفوذ و حرکت در عرض دیدنی ستاره تاتنهام در حالی که چهار بازیکن دفاعی ایران او را تماشا می‌کردند و امیرعابدزاده هم اشتباه کرد، گل اول مسابقه را به ثمر برساند. حملات شاگردان بنتو در نیمه دوم هم ادامه داشت و اینبار آنها به طور مستقیم سمت راست خط دفاعی تیم ملی را هدف قرار دادند و با پاسی کات بک از محوطه شش قدم به گل دوم دست پیدا کردند.
تیم ملی در مقابل کره‌جنوبی پس از سال‌ها شکست خورد و دراگان اسکوچیچ نیز اولین باخت خود را به عنوان سرمربی ایران تجربه کرد تا حالا شانس ایران برای رویارویی با قرعه‌ای بهتر در جام جهانی کمتر شود؛ اتفاقی که شاید اگر سرمربی کروات تیم ملی می‌توانست طی ماه‌های اخیر به جمع بندی بهتری در پست دفاع راست دست پیدا کند، رخ نمی‌داد.

دیدگاه‌ها