کد خبر : 1816839 | 06 فروردين 1401 ساعت 16:09 | 13.6K بازدید | 17 دیدگاه

هدف علی دایی نیست؛ اخراج دراگان است

فکری: منتقدین قبل از کره هم اسکوچیچ را می زدند

محمود فکری، سرمربی سابق تیم نفت مسجد سلیمان بر این عقیده است کمترین قدردانی از اسکوچیچ و کادرش همراهی آنها در جام جهانی 2022 است.

فکری: منتقدین قبل از کره هم اسکوچیچ را می زدند

به گزارش "ورزش سه"، در روزهایی که به خاطر باخت به کره جنوبی تاخت و تازهای زیادی به اسکوچیچ صورت گرفته و حتی برخی تلاش می کنند بحث تغییر او را مطرح کرده اند محمود فکری دیدگاه جالبی در مورد کادر فنی تیم ملی دارد و می گوید با انجام این کار تمدن و فرهنگ ایرانی را زیر سوال می بریم.

سرمربی سابق تیم نفت مسجد سلیمان در تحلیل شکست تیم ملی در بازی با کره جنوبی می گوید: تیم ملی صعود زودهنگامی به جام جهانی داشت و این کمی انگیزه های بچه ها را برای بازی با کره کم کرده بود. از سویی برخی از بازیکنان اصلی و کلیدی همراه تیم ملی نبودند و این خود به خود کیفیت بازی تیم ملی را پایین آورد. اسکوچیچ مجبور به استفاده از بازیکنانی شد که برخی از آنها برای اولین بار کنار هم بازی می کردند. عدم هماهنگی موجب شد تیم ملی نتواند در برابر کره جنوبی آن بازی همیشگی را به نمایش بگذارد. به این ها انگیزه کره ای را هم اضافه کنید. آنها در خانه و در حضور تماشاگر بازی می کردند و انگیزه داشتند با شکست ایران صدرنشین شوند.  این ها دلایل اصلی شکست تیم ملی در بازی با کره جنوبی بود. با این حال تیم ملی در بازی با کره جنوبی موقعیت های خوبی برای گلزنی به دست آورد و در صورت استفاده از موقعیت ها حتی می توانست بازی را به تساوی بکشاند اما فوتبال به ایجاد موقعیت نیست و به استفاده از موقعیت است. این باخت چیزی از ارزش های فنی کادر فنی و بازیکنان تیم ملی کم نمی کند.

محمود فکری در واکنش به بازخوردهای شکست تیم ملی در بازی با کره جنوبی گفت: حمله به اسکوچیچ پیش از بازی با کره جنوبی وجود داشت. آنها می خواستند حتی با یک تساوی سرمربی تیم ملی را برکنار کنند! مطرح شدن نام علی دایی برای زدن اسکوچیچ است نه اینکه نیت باشد که هدایت تیم ملی به علی دایی محول شود. اگر چنین تصمیمی گرفته باشند در جای خود قابل بحث است اما به نظر من طرح نام علی دایی برای زدن اسکوچیچ است. اگر اسکوچیچ را برکنار کنند شک نکنید به دنبال یک مربی خارجی با مبلغ قرارداد کلان خواهند رفت تا خود هم منتفع شوند. اگر راست می گویند و دلشان برای تیم ملی می سوزد یک مربی خوب خارجی با قرارداد 200 تا 300 هزار دلار برای تیم ملی بیاورند. خب مگر ما در گذشته با این همه هزینه و مربیان اسمی به دور دوم جهانی صعود کردیم؟ خب اینبار هم صعود نمی کنیم. چه اتفاقی رخ می دهد؟ این ها دنبال قرارداد چند میلیون دلاری هستند تا خود هم سهم ببرند.

سرمربی سابق تیم نفت مسجد سلیمان ادامه داد: تیم ملی سریعترین صعود را به جام جهانی داشت. این اتفاق مگر می شود با هدایت مربی ای رخ دهد که توانمند نباشد. این همه برد و عبور از روزهای سخت. این ها نشان از توانمندی اسکوچیچ و کادرش دارد. بحث هایی که اینروزها مطرح می شود فنی نیست و در نهایت هم پیش بینی من این است زور فرصت طلبان به اسکوچیچ خواهد رسید و او را از کار برکنار خواهند کرد. وقتی تیم ملی با اقتدار به جام جهانی صعود کرد انصاف نیست با کادرش چنین برخوردی شود. آنها با کمترین دستمزد سریعترین و قوی ترین صعود را به جام جهانی داشتند. با این رفتار فرهنگ و تمدن ایرانی را زیر سوال می بریم. کمترین قدردانی از اسکوچیچ و کادرش همراهی آنها در جام جهانی 2022 است. ما این همراهی را برای یک مربی با کیفیت می خواهیم نه یک مربی بی کیفیت.

دیدگاه‌ها