کد خبر : 1816887 | 06 فروردين 1401 ساعت 23:47 | 6.5K بازدید | 3 دیدگاه

پیروزی سه‌شیرها مقابل سوئیس در ومبلی

انگلیس در شب گلزنی هری کین موفق شد سوییس را در دیداری دوستانه ۲-۱ شکست دهد.

پیروزی سه‌شیرها مقابل سوئیس در ومبلی

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که تیمهای مختلف مشغول پیمودن مسیر صعود به جام جهانی 2022 قطر هستند، دو تیم انگلیس و سوییس در ورزشگاه ومبلی یک بازی دوستانه را برگزار کردند که در نهایت با پیروزی دو گله انگلیس به پایان رسید.

گرت ساوت‌گیت در این بازی به ترکیب جدیدی در خط دفاعی اش میدان داد و از مارک گوئهی، کانر کوادی و بن وایت در خط دفاعی استفاده کرد و همچنین واکر پترس بازیکن تیم ساوتهمپتون را در پست وینگ بک به کار گرفت.

نکته مهم این بازی حضور هری کین در ترکیب تیم ملی انگلیس بود که تنها 5 گل تا رسیدن به صدر جدول بیشترین تعداد گل ملی انگلیس فاصله داشت. او موفق شد از روی نقطه پنالتی گلزنی کند تا به رکورد بابی چارلتون برسد.

در دقیقه 21 این بازی گرانیت ژاکا در موقعیت گلزنی قرار گرفت اما جوردن پیکفورد با ایستادگی در مقابل او مانع از گلزنی این هافبک شناخته شده تیم ملی سوییس شد. با این حال تنها یک دقیقه بعد امبولو موفق شد دروازه پیکفورد را باز کند و گل اول بازی را به ثمر برساند.

گلی که امبولو به ثمر رساند روی یک حرکت از سمت راست رقم خورد. جایی که توپ به شقیری رسید و او سانتر خود را روی دروازه انجام داد و در تیر دو مهاجم تیم مونشن گلادباخ با ضربه دقیق میهمان سفیدپوش را پیش انداخت.

تا دقیقه 25 سوییس دو موقعیت گل دیگر هم داشت و می‌توانست اختلاف را بیشتر کند اما شاگردان مرات یاکین در زدن ضربات آخر کم دقت عمل کردند.

در حالی که به نظر می‌رسید نیمه اول با پیروزی 1-0 سوییس به پایان رسیده، یک اشتباه در خط دفاعی این تیم و قطع توپ ساکا باعث شد تا کانر گالاگر با اثرگذاری توپ را به لوک شاو برساند و این وینگ بک پیش کشیده با شوت تماشایی دروازه اوملین را گشود تا نیمه نخست با تساوی یک بر یک خاتمه یابد.

1701230

نیمه دوم با چند تعویض از سوی کادرفنی دو تیم همراه شد و ساوت گیت با ورود رحیم استرلینگ و جک گریلیش تیمش را هجومی تر کرد. از آن سو استیون زوبر نیز برای سوییس وارد زمین شد.

مهمترین اتفاق نیمه دوم در دقیقه 76 رقم خورد؛ جایی که ارسال توپ از روی نقطه کرنر پس از زدن ضربه سر توسط بازیکن انگلیس به دست زوبر برخورد کرد که البته در ابتدا داور سوئدی پنالتی نگرفت اما پس از بازبینی در VAR نقطه پنالتی را نشان داد. پشت ضربه پنالتی هری کین ایستاد و با ضربه دقیق به گوشه دروازه گل دوم و پیروزی بخش تیمش را به ثمر رساند.

پس از گل، سوییس برای جبران جلو کشید اما این تیم انگلیس بود که یکی دو موقعیت دیگر هم خلق کرد که البته هیچ یک تبدیل به گل نشد تا این بازی دوستانه با نتیجه 2-1 در ورزشگاه ومبلی به پایان برسد.

دیدگاه‌ها