کد خبر : 1816943 | 07 فروردين 1401 ساعت 15:07 | 82.6K بازدید | 7 دیدگاه

علیه سرمربی و تصمیم باشگاه

گزارش:داداش‌های اوزیل به میدان آمدند!

کنار گذاشته شدن اوزیل از تیم فنرباغچه اتفاقی است که با توجه به شرایط اخیر این بازیکن خیلی عجیب به نظر نمی رسد.

گزارش:داداش‌های اوزیل به میدان آمدند!

به گزارش "ورزش سه"، فنرباغچه که با امید زیادی وارد فصل جدید سوپرلیگ ترکیه شده بود نتوانست با هدایت ویتور پریرا نتایج لازم را کسب کند. مدیران باشگاه بعد از ناکامی در رسیدن به اهداف مورد نظرشان با سرمربی پرتغالی قطع همکاری کردند. پس از اخراج ویتور پریرا، اسماعیل کارتال باتجربه سرمربی فنرباغچه شد. او که به طور موقت هدایت تیم را به عهده گرفته بود با کسب چند نتیجه خوب مورد تحسین قرار گرفت. کارتال بعد از کسب پیروزی مقابل قونیه اسپور رده دومی، تیمش را به فاصله دو امتیازی این تیم رساند تا حمایت سکوها را هم به دست بیاورد.

با این حال یک نام در فنرباغچه وجود دارد که در این فصل کمتر از حد انتظار ظاهر شده است؛ مسوت اوزیل، ستاره شناخته شده دنیای فوتبال، در ژانویه 2021 آرسنال را به مقصد فنرباغچه ترک کرد تا شور و هیجان زیادی در نزد هواداران تیم ترکیه ای ایجاد شود. استقبال از این انتقال که علاوه بر فوتبالدوستان، در میان غیرفوتبالی های ترکیه هم آن را شاهد بودیم، دوام چندانی نداشت و خیلی زود به ناامیدی تبدیل شد. اوزیل در فصل جاری (اولین فصلی که از ابتدا در تیم حضور داشت) به دلیل مصدومیت 14 بازی را از دست داد. او که در دوران پریرا به سختی توانسته بود وارد ترکیب 11 نفره تیم شود، بعد از به روی کار آمدن اسماعیل کارتال هم نتوانست نظر سرمربی جدید را به خود جلب کند. چندی پیش علی کوک، رییس باشگاه فنرباغچه، به اوزیل هشدار داده بود که منافع مالی را از فوتبال کنار بگذارد و تمرکزش را معطوف بازی کند.

 

1701319


این ستاره محبوب بعد از اینکه نتوانست عملکرد مطلوبی در این فصل ارائه کند، با واکنش هواداران هم مواجه شد. اوزیل در بازی با قونیه اسپور 45 دقیقه در میدان حضور داشت و حضور کم اثر او در ترکیب تیم باعث شد تا عده ای از هواداران به نشانه اعتراض او را هو کنند. واکنش تند این بازیکن به تعویض باعث شد تا باشگاه تصمیم به کنار گذاشتن موقتش از تیم کند. درگیری لفظی به وجود آمده میان اوزیل و سرمربی تیم خیلی زود به سوژه رسانه ها و شبکه های اجتماعی ترکیه تبدیل شد. این موضوع تحت الشعاع پنالتی بوراک و پایان دراماتیک انتخابی جام جهانی برای ترکیه قرار گرفت ولی به حدی مهم بود که همچنان در موردش صحبت می شود.

آینده اوزیل در فنرباغچه نامشخص است. بسیاری از هواداران خواستار ماندن او در تیم هستند ولی گروهی عقیده دارند که کار او در ترکیه تمام شده و باید برود. بر اساس اخبار اخیر مسوت اوزیل تمایل به حضور در لیگ MLS دارد و به نظر می رسد که این انتقال در پایان فصل صورت بگیرد. مدیریت باشگاه فنرباغچه در این خصوص با ستاره تیم هم عقیده است و انتظار می رود که در پایان فصل شاهد جدایی توافقی او باشیم. با این وجود اما اوزیل تا کنون پیشنهاد مورد انتظارش از امریکا را دریافت نکرده است. با در نظر گرفتن تمامی شرایط به نظر می رسد که ستاره سابق رئال و آرسنال به پایان راه خود در باشگاهی که در آن رشد کرد و سپس به فوتبال اروپا معرفی شد، رسیده است. ایده آل این بازیکن خداحافظی با پیراهن فنرباغچه بود ولی اوضاع به گونه ای پیش رفت که خود او هم اینک خیلی به چنین اتفاق خوش بین نیست.

1701317
اوزیل چند ماه پیش در جریان بازی با رویال آنتورپ در مرحله گروهی رقابت‌های لیگ اروپا هم با لگد به بطری های کنار زمین، خشم خود از تعویض را نشان داده بود.

 

1701318
در این برنامه که موضوع کنار گذاشته شدن اوزیل مورد بررسی قرار گرفت، اونور اردم یکی از کارشناسانی بود که به انتقاد شدید از رفتارهای این ستاره پرداخت و گفت: مسوت دو ساله که نمی خواد فوتبال بازی کنه! بعد از کنار گذاشته شدن از تیم ملی دیگه هیچ وقت اون بازیکن سابق نشد و رفت سراغ حاشیه؛ سمت سیاست رفت، پاشو گرفت و بازی نکرد، با باشگاه دعوا کرد... این حاشیه ها باعث شد تا در این دو سال هیچی از فوتبال مسوت باقی نمونه.


با وجود انتقادهایی که از روی سکوها نسبت به بازی اوزیل شاهد بودیم، در فضای مجازی اما کفه ترازو تقریبا به سود این بازیکن است. اکثر توئیت هایی که در مورد این موضوع منتشر شده در حمایت از ستاره فنرباغچه است:

 

1701311

داداش... ما می دانیم که تو یه فنرباغچه ای اصیل هستی... از اتفاقات رخ داده هم آگاه هستیم. این ها مهم نیست، ما همیشه کنار تو هستیم...

 

1701313
تعداد زیادی از هواداران اوزیل با انتشار این عکس زیر توئیت او حمایت خود را از ستاره محبوب شان که محصول فنرباغچه است اعلام کردند.

 

1701306
این کاربر هم معقتد است که از اوزیل در باشگاه فنرباغچه برای پیشبرد اهداف تجاری استفاده شده است.

1701314
به نظر می رسد این کاربر به بهترین شکل، شرایط فعلی اوزیل را با توئیت بالا به سبک بازی های فوتبال آنلاین شرح داده است. مغضوب کامل مدیریت باشگاه و تیم با محبوبیتی قابل توجه در نزد هواداران! البته او انرژی و روحیه بالایی هم ندارد (مطابق تصویر بالا!)

 

1701308
البته همه واکنش ها هم مثبت نبوده، مثل این ریتوئیت که خطاب به نوشته های بالا بوده و از هواداری که به تمجید از اوزیل پرداخته، خواسته تا از طرف خودش حرف بزند نه همه هواداران فنر!

 

1701309
این کاربر یکی از حامیان تصمیم باشگاه است که با استقبال از کنار گذاشته شدن اوزیل نوشت: هیچ بازیکنی نمی تواند به دلیل یک تصمیم فنی به مربی خود فحش، توهین یا بی احترامی کند، این بی احترامی به فنرباغچه است، خروج از ترکیب تا آخر تصمیم درستی است، او بازیکنی است که زندگی تجاری خود را به فنرباغچه ترجیح داد.

 

1701315
توئیت اوزیل در مورد تصمیم باشگاه غیرمنتظره با هدف آتش بس بود: "مهمترین مسئله فنرباغچه است."


در انتها واکنش هایی که به این توئیت اوزیل شده را هم مرور  می کنیم:

1701310

 

1701316
این کاربر زیر توئیت اوزیل، کلیپی از او منتشر کرده که به لحظات به یادماندنی این بازیکن با پیراهن فنرباغچه اختصاص دارد. در این کلیپ اوزیل از علاقه بالای خود به فنرباغچه، تیمی که در آن رشد کرده صحبت می کند. این کلیپ با کپشن: "داستان به این جا ختم نمی شود." منتشر شده است.

 

1701307
کلیپی کوتاه از ابراز علاقه دوباره اوزیل به فنرباغچه با این کپشن که هیچ کس نمی تواند به عشق تو نسبت به فنرباغچه شک کند.

 

1701312
نمی دونم این داستان چطور تموم میشه ولی خیلی دوستت دارم.

 

1701305
این کاربر هم با ابراز خوشحالی از اینکه اوزیل همچنان به فرباغچه پایبند است، او را حتی بالاتر از رئیس باشگاه دانسته و نوشته است: خوشحالم که از فنرباغچه ناراحت نشدی، نباید فراموش کنیم که هیچکس برتر از فنرباغچه نیست، اما تو از نظر ما برتر از علی کوچ هستی...

دیدگاه‌ها