کد خبر : 1817266 | 10 فروردين 1401 ساعت 03:08 | 215.3K بازدید | 97 دیدگاه

ایران صدرنشین شرق و غرب آسیا

پایان فوق‌العاده؛ رکورد تاریخ را شکستیم

تیم ایران با عبور از همه سختی‌ها به عنوان صدرنشین، بیشترین امتیاز مقدماتی در آسیای 2022 را جمع کرد.

پایان فوق‌العاده؛ رکورد تاریخ را شکستیم

به گزارش "ورزش سه" درست در لحظه‌ای که علی خصیف ضربه‌ی کاشته‌ی سون را از یک موقعیت عالی با جایگیری خوبش به گوشه‌ای مُشت کرد، مشخص بود که شاگردان پائولو بنتو دیگر زور پیروزی مقابل میزبان خود را ندارند و به این ترتیب، ایران با وجود لغزش هفته‌ی گذشته در سئول مقابل کره جنوبی، دوباره‌ی به عنوان صدرنشین و تیم اول به جام جهانی صعود کرده است.

این مهم‌ترین اتفاق روز پایانی مرحله‌ی مقدماتی جام جهانی در گروه ما بود؛ آن‌هم در شرایطی که ژاپن نیز با توقف در دیدار خانگی مقابل ویتنام، فرصتی عالی برای صدرنشینی در رنکینگ آسیا را از دست داد. کمی بعد هم عربستان با یک پنالتی و البته با جنجال VAR و عدم پذیرش گل استرالیا، دوباره به عنوان صدرنشین گروه خودش برگزیده شد تا در صدر دو سمت انتخابی رقابت‌های قاره‌ی آسیا، دو تیم خاورمیانه‌ای قرار بگیرند، دو تیمی که مدت‌هاست با یکدیگر دیداری مستقیم و رودررو انجام نداده اما از کری‌های قدیمی‌شان ذره‌ای کم نشده است.

1701837

ایران و عربستان بالاتر از کره و ژاپن و البته استرالیا و امارات که در خردادماه تکلیف آخرین سهمیه آسیا در جام جهانی را مشخص می‌کنند، قرار گرفتند.

ایران دیروز (سه‌شنبه) در آخرین بازی خود در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی، 2-0 لبنان را شکست داد و با رکورد 25 امتیازی به جام جهانی 2022 قطر رفت و با این میزان امتیاز که با پیروزی مقابل تیم‌های سوریه، لبنان، امارات و عراق کسب کرد، برترین امتیاز تاریخ فوتبال ملی ما در راه صعود به رقابت‌های جام جهانی ثبت شد.

1701836

تنها تیمی که به این رکورد خوب خدشه وارد کرد، کره جنوبی بود که ما از 6 امتیاز مقابل آن تنها یک امتیاز گرفتیم که همین مسئله باعث انتقاداتی تند علیه دراگان اسکوچیچ شد اما با توقف کره مقابل تیم‌هایی مثل عراق و امارات و البته 2 امتیازی که آن‌ها در تهران از دست دادند، پائولو بنتو مرحله‌ی نهایی انتخابی جام جهانی را با ناکامی نسبی تمام کرد.

به خاطر داشته باشیم که آن‌ها ایران را در شرایطی شکست دادند که تیم ملی از حضور مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش، دو بازیکن بسیار تاثیرگذار خود محروم بود اما کره که البته در این رقابت‌ها گام به گام بهتر شد، در همه‌ی بازی‌ها از اغلب ستارگان خود بهره می‌برد؛ با این‌حال آن‌ها روز گذشته در امارات بدجور غافلگیر شدند و همانطور که بنتو نیز در مصاحبه‌ی بعد از بازی گفته بود، شاید جِت‌لَگ و سفر از شرق به غرب آن طراوت بازی مقابل ایران را از آن‌ها گرفت.

1701833

با اتمام رقابت‌های مقدماتی جام جهانی، حالا 4 تیمی که به این رقابت‌ها صعود کرده‌اند خود را آماده‌ی حضور بهتر در این مسابقات می‌کنند؛ به نظر می‌رسد هر 4 سرمربی (هرور رنار-عربستان، هاجیو موریاسو-ژاپن، پائولو بنتو-کره‌جنوبی و دراگان اسکوچیچ-ایران) تیم‌هایشان را در جام جهانی هدایت کنند، در حالی‌که البته این مسئله در ایران هنوز به قطعیت صددرصدی نرسیده است.

1701834


شما می‌توانید در این زمینه با ما همفکری کنید و بگویید چقدر از نمایش ایران در این رقابت‌ها راضی بودید و تا چه حد صدرنشینی و کسب رکورد امتیازی را به عملکرد خوب فنی کادر و بازیکنان نسبت می‌دهید.

دیدگاه‌ها