کد خبر : 1817451 | 11 فروردين 1401 ساعت 16:44 | 23.3K بازدید | 4 دیدگاه

اختصاصی از نشست خبری رییس فیفا

اینفانتینو: همه‌ی دنیا باید از فوتبال لذت ببرند

رییس فیفا معتقد است نزدیکی کشورها به همدیگر میراث قطر ۲۰۲۲ خواهد بود.

اینفانتینو: همه‌ی دنیا باید از فوتبال لذت ببرند

به گزارش "ورزش سه" جیانی اینفانتینو رییس سوییسی فیفا بعد از پایان هفتاد و دومین کنگره جهانی فیفا در دوحه، در یک نشست خبری پاسخگوی سئوالات رسانه‌ها بود که در ادامه بخش‌های مهم آن را می‌خوانید؛
 فکر می‌کنید میراث جام‌جهانی قطر چه خواهد بود؟
اینفانتینو: میراث جام جهانی قطر می‌تواند نزدیک شدن مردم و دنیای اعراب و خاورمیانه به یک‌دیگر باشد. درست است که ارزش‌های متفاوتی در اینجا حاکم است اما مردم می‌توانند به قطر و کشورهای اطراف بیایند و از فوتبال و زیبایی‌های آن و فرهنگ و تاریخ خاورمیانه لذت ببرند‌. این جام جهانی از نظر زمانی در فصل خوبی برگزار می‌شود چرا که تیم‌ها در پایان یک فصل خسته‌کننده به جام جهانی نمی‌آیند و در بهترین شرایط بدنی به قطر می‌آیند.
با توجه به برگزاری جام جهانی در دسامبر و نوامبر ۲۰۲۲، جام جهانی باشگاه‌ها به زمان دیگری موکول می‌شود؟
اینفانتینو: قاعدتا بازی‌ها با ۲۴ تیم و در زمان دیگری برگزار خواهد شد. البته که می‌دانم تقویم بازی‌ها پر است ولی این هم تورنمنتی از فیفا است و باید برای آن زمانی خالی شود.
گابریل مارکوتی روزنامه‌نگار معروف ESPN سئوال بعدی را در مورد حذف روسیه از جام جهانی پرسید که با صحبت‌های اینفانتینو مبنی بر نزدیکی ملت‌ها به یک‌دیگر به واسطه فوتبال در تضاد بود.
اینفانتینو: من رئیس فیفا هستم و به کشورهای زیادی سفر کردم و می‌دانم که این توپ روی میز می‌تواند خوشحالی بچه‌های زیادی را رقم بزند. موارد زیادی وجود داشته که اختلاف سیاسی با فوتبال برطرف شده، اما وقتی می‌بینید مردم زیادی اذیت شده‌اند باید تصمیمی گرفت و نباید متوهم و خوش‌خیال بود.

1702215
میزبانی روسیه و قطر در زمان روسای قبلی فیفا به آنها اعطا شد که بعدها اسنادی از فساد آنها منتشر شد. چگونه میزبانی آن‌ها مورد تایید شما قرار گرفت؟
اینفانتینو: به هرحال وقتی من رئیس شدم میزبانی آنها تایید شده بود و سعی کردیم بهترین جام‌های جهانی برگزار شود. باید نگاهمان به آینده باشد. این توپ جام جهانی برای همه است و همه دنیا باید از بازی کردن با آن لذت ببرند.

دیدگاه‌ها