کد خبر : 1817477 | 11 فروردين 1401 ساعت 19:53 | 115.4K بازدید | 13 دیدگاه

واکنش‌های جهانی به یک رکورد تاریخی

وقتی نوکمپ لرزید؛ بارسلونا تاریخ را از نو نوشت

91533 تماشاگر برای ال کلاسیکوی فوتبال زنان، یک رقم باورنکردنی که دنیای ورزش را بهت زده کرد.

وقتی نوکمپ لرزید؛ بارسلونا تاریخ را از نو نوشت

به گزارش "ورزش سه"، 91553 نفر چهارشنبه شب در نوکمپ گرد هم آمدند تا شاهد دیدار تاریخی بارسلونا و رئال مادرید در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا باشند. یک رقم خیره کننده و رکوردشکن؛ هرگز این همه تماشاگر برای تماشای یک مسابقه فوتبال زنان جمع نشده بودند. خنده، اشک، احساس و سرخوشی بین همه حاضران دیده می شد. بازیکنان، مربیان و هواداران از جشنی لذت بردند که از 90 دقیقه قانونی فراتر رفت و نتیجه نهایی 5-2 تحت سایه قرار گرفت.

1702257


هیچ کس نمی خواست این بازی تاریخی را از دست بدهد. هم  ژاوی هرناندز مربی تیم مردان بارسا و هم اسطوره باشگاه، کارلس پویول، شاهد این نمایش هیجان انگیز از روی سکوها بودند. مدافع میانی اسطوره ای در صفحه توئیتر خود نوشت که به این تیم احساس "غرور" می کند، در حالی ژاوی اطمینان داد که این روز نه تنها یک روز تاریخی برای فوتبال، بلکه برای جامعه است. به نوبه خود، رئیس باشگاه، خوان لاپورتا نیز پیامی کوتاه اما مهم را به بازیکنان اختصاص داد: "شما بهترین هستید".

این شب جادویی نه در نوکمپ، نه به شهر بارسلونا و نه حتی در فوتبال اسپانیا محدود نشد. تمام دنیا صدای غرش 91553 هوادار را شنیدند. نوکمپ در شبی تاریخی و بی سابقه از شدت فریادها می لرزید.

1702102

 

نادین کسلر، رئیس بخش فوتبال زنان یوفا روی سکوهای ورزشگاه نوکمپ حضور داشت. بازیکن سابق فوتبال آلمان، برنده توپ طلا در سال 2014، می گوید که این رقم فوق العاده در نتیجه سال ها تلاش به واقعیت تبدیل شده است:« رویاها به حقیقت می پیوندند. تاریخسازی شد و یک رکورد جهانی جدید به ثبت رسید. مفتخرم که در این شب به یادماندنی حضور داشتم.»

1702260

 

ویکی لوسادا تا زمان جدایی خود در تابستان گذشته کاپیتان بارسا بود. بازیکن فعلی منچسترسیتی نه تنها می خواست به هم تیمی های سابق خود تبریک بگوید، بلکه می خواست مطمئن شود که این شاهکار به دست فراموشی سپرده نمی شود. او همراه با یک پیام صبح بخیر، با انتشار یک تصویر، رکورد تاریخی را یادآور شد.

1702259

 

لیگ قهرمانان زنان نیز این رویداد را از طریق شبکه های اجتماعی خود منعکس کرد، جایی که تمرکز پیام روی جمعیت باورنکردنی بود که صندلی ها را اشغال کرده بودند. به همین ترتیب، فیفا پیام منتشر شده توسط حساب کاربری اختصاصی جام جهانی زنان را به اشتراک گذاشت که در آن به توصیف منظره زیبای نیوکمپ مملو از جمعیت و لحظه خاص شکسته شدن رکورد قبلی تعداد تماشاگر در فوتبال زنان(فینال جام جهانی 199 بین آمریکا و چین در رزبال لوس آنجلس) اشاره داشت.

دو نفر از محبوب ترین چهره های فوتبال زنان آمریکا و جهان یعنی مگان راپینو(برنده توپ طلای 2019) و الکس مورگان نیز در این شادی شریک شدند و حضور گسترده تماشاگران را ستودند:« چه جمعیتی! من عاشق تماشای آن هستم». 

1702261

 

شخصیت های دیگری از دنیای فوتبال مانند آندرس اینیستا بازیکن سابق بارسا، آندرسا آلوز بازیکن سابق زنان بارسا، شانیس فن د ساندن بازیکن هلندی یا لولا گالاردو، دروازه بان اتلتیکو مادرید نیز این لحظه تاریخی را در شبکه اجتماعی خود به اشتراک گذاشتند.

این یک رکورد ویژه در دنیای ورزش نیز محسوب می شود. رئیس حزب حاکم دولت محلی بارسلونا "پره آراگونس" نیز در این زمینه اظهار نظر کرد:« نمایش عالی امشب در نوکمپ، بارسا! و با رکورد جدید تماشاگر در یک مسابقه فوتبال زنان.  برای این پیروزی تبریک می گویم قهرمانان. یک قدم دیگر در مسیر برابری. به تاریخ سازی ادامه دهید. شما افتخاری برای کشور هستید.»

دیدگاه‌ها