کد خبر : 1817939 | 15 فروردين 1401 ساعت 01:24 | 35.5K بازدید | 26 دیدگاه

دو پله صعود، پاداش ششمین برد متوالی؛

بارسلونا 1- سویا 0؛ حمله حمله تا گل!

بارسلونا با کسب پیروزی یک بر صفر مقابل سویا به رده دوم لالیگا صعود کرد.

بارسلونا 1- سویا 0؛ حمله حمله تا گل!

به گزارش "ورزش سه"، جبران نتایج ضعیف شروع فصل پروژه ای است که با حضور ژاوی و از چند وقت پیش شروع شده و این مربی جوان با ایجاد تحولی قابل توجه در تیمش، یک روند نتیجه گیری بسیار خوب را به وجود آورده که حاصل آن بازگشت بارسا به کورس قهرمانی است. این تیم امشب در حالی که هر پنج بازی اخیر خود در لالیگا را با برد پشت سر گذاشته بود، به مصاف سویا رفت؛ این یک تقابل شش امتیازی بود و هیچ کدام از دو تیم تمایلی به از دست دادن امتیاز نداشتند.

1703094

 

1703092

 

دیدار تیم های بارسلونا و سویا از ساعت 23:30 امشب (یکشنبه) در ورزشگاه نیوکمپ شروع شد. شاگردان ژاوی که با یک بازی کمتر و 54 امتیاز در مکان چهارم جدول حضور داشتند به دنبال کسب پیروزی مقابل سویا برای رساندن شمار امتیازاتشان به این تیم بودند.

نیمه اول بازی بارسا و سویا با وجود حملات تیم میزبان گلی به همراه نداشت. شاگردان ژاوی در این نیمه تلاش خود برای گلزنی را تا آخرین لحظات ادامه دادند و در دقیقه 41 پس از برهم خوردن تعادل اوبامیانگ می توانستند صاحب یک ضربه پنالتی شوند ولی در میان اعتراض شدید تماشاگران، سانچز چنین اعتقادی نداشت و دستور به ادامه بازی داد. پیش از پایان نیمه، اشتباه مدافع سویا می رفت یک گل به خودی را منجر شود ولی میهمان از این حادثه هم جان سالم به در برد تا دو تیم با نتیجه مساوی بدون گل راهی رختکن شوند.

1703093

 

بارسلونا با فشار هوادارانش یک فوتبال کاملا تهاجمی را در نیمه دوم شروع کرد. حرکت تکنیکی پدری در دقیقه 51 که همراه با دریبل سه بازیکن حریف بود و قطع پاس در عرض او توسط مدافع  حریف به سرانجام نرسید ولی به اندازه یک گل، هواداران را به وجد آورد. در میان این حملات، سویا هم نیم نگاهی به ضدحملات داشت. در دقیقه 63 گلر سویا در فاصله چند ثانیه دو بار دروازه تیمش را روی شوت تورس و ضربه سر آرائوخو نجات داد. بعد از اینکه ضربه آزاد راکیتیچ با اختلاف اندک از بالای دروازه بارسا به بیرون رفت، موج جدیدی از حملات تیم ژاوی را شاهد بودیم.

1703109

 

1703114

 

1703113


در میان تشویق بی امان تماشاگران، بارسا هرچه در توان داشت برای باز کردن دروازه حریف به کار گرفت. بعد از اینکه شوت از راه دور پیکه را دروازه بان سویا راهی کرنر کرد و ضربه سر مدافع بارسا روی همین ضربه کرنر به تیر خورد، آبی اناری ها بالاخره قفل دروازه حریف را شکستند. 
دمبله در دقیقه 72 توپ را خارج از محوطه جریمه به پدری رساند؛ این بازیکن با تکنیک بالای خود دو مدافع حریف را از جریان بازی محو کرده و با شوتی دقیق قفل دروازه سویا را شکست. با درخشش ترشتگن حملات دقایق پایانی سویا هم پشت سر گذاشته شد تا بارسا با تک گل پدری پیروز این نبرد حساس شود. شاگردان ژاوی با کسب ششمین برد متوالی شان 57 امتیازی شده و با یک بازی کمتر از اتلتیکو و سویا سبقت گرفته و پشت سر رئال در رده دوم لالیگا جای گرفتند.

دیدگاه‌ها