کد خبر : 1818032 | 15 فروردين 1401 ساعت 15:10 | 33.3K بازدید | 4 دیدگاه

با مهار سه پنالتی در یک بازی

احمد شامبیه عقاب آسیا شد! (عکس)

احمد شامبیه سنگربان النصر در روز شکست تیمش تاریخ ساز شد و توانست سه ضربه پنالتی را مهار کند.

احمد شامبیه عقاب آسیا شد! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، این اتفاقات در شرایطی رخ داد که تیم الشارجه توانسته بود با برتری دو بر صفر، از میزبان خود پیش بیفتد و شاگردان کوزمین خیال خود را از بابت پیروزی در این مسابقه راحت کرده بودند.

پس از گذشت 72 دقیقه، الشارجه توانسته بود با گل های برنارد و مارکوس ملونی از حریف خود پیش بیفتد و این تیم در دقایق پایانی صاحب سه ضربه پنالتی شد که در عین ناباوری هیچ کدام راهی به درون دروازه پیدا نکردند.

ابتدا این بن مالانگو انگیتا مهاجم اهل کنگو بود که پشت ضربه پنالتی ایستاد. او سمت راست احمد شامبیه سنگربان النصر را هدف قرار داد اما این گلر 28 ساله توانست به خوبی دست بازیکن حریف را بخواند و با واکنشی به موقع این ضربه پنالتی را مهار کند.

در حالیکه بازیکنان النصر امیدوار بودند در دقایق باقی مانده و با باز کردن دروازه الشارجه به بازی برگردند، اما چنین نشد و در وقت های تلف شده، بازیکنان این تیم باز هم مرتکب خطای پنالتی شدند.

این مرتبه و در دقیقه 90+2 کایو کانیدو بازیکن برزیلی الاصل تیم ملی امارات پشت توپ ایستاد. او نیز ضربه اش را به همان سمتی زد که انگیتا زده بوده و باز هم احمد شامبیه توانست مسیر توپ را تشخیص دهد و با واکنشی دیدنی، پنالتی بازیکنان الشارجه را مهار کند.

اشتباهات مرگبار خط دفاعی النصر به همینجا ختم نشد و آنها در دقیقه 90+6 نیز مرتکب خطای پنالتی شدند. پس از اینکه انگیتا و کایو ضربات خود را از دست دادند، این مرتبه سالم صالح پشت توپ ایستاد. او جهت مخالف دو هم تیمی خود را برای باز کردن دروازه النصر انتخاب کرد اما احمد شامبیه هیچ قصدی برای گل خوردن از روی ضربات پنالتی نداشت.

گلر میزبان در عین ناباوری سومین ضربه پنالتی الشارجه را نیز مهار کرد تا به قول گزارشگر شبکه ابوظبی الریاضیة، یک اتفاق تاریخی توسط شامبیه رخ دهد.

به هر شکل الشارجه در روزی که 3 بازیکن مختلف این تیم 3 ضربه پنالتی را از دست دادند، برنده از زمین خارج شد اما قطعا ستاره این بازی کسی نبود جز احمد شامبیه که نام خود را بر سر زبانها انداخت.

1703222
1703223

ستاره النصر در روز شکست این تیم، ابتدا در دقیقه 72 پنالتی بن مالانگو انگیتا را به این شکل مهار کرد.

1703225
1703224

او در وقت های تلف شده پنالتی کایو را به این صورت مهار کرد.

1703226
1703227

پنالتی پایانی نیز در دقیقه 90+6 به جهتی در تضاد با دو پنالتی قبلی زده شد ولی احمد شامبیه باز هم آن را مهار کرد.

1703228

دیدگاه‌ها