کد خبر : 1818148 | 16 فروردين 1401 ساعت 12:43 | 8.8K بازدید | 1 دیدگاه

بازی نکردن برایم سخت است اما ...

پورقاز: در سپاهان هیچ‌ بازیکنی امنیت ندارد

عزت پورقاز مدافع میانی سپاهان بر این باور است که این تیم در فصل پیش رو لیگ قهرمانان آسیا نمایش شایسته تری به نسبت فصل گذشته خواهد داشت.

پورقاز: در سپاهان هیچ‌ بازیکنی امنیت ندارد

به گزارش "ورزش سه"، او اگر چه در بازی های اخیر سپاهان در ترکیب این تیم قرار نگرفته اما امیدوار به نتیجه گیری طلایی پوشان در بازی با التعاون – الدحیل و پاختاکور است و البته می گوید از آمادگی خوبی برای کمک به تیمش برخوردار است. در آستانه بازی های سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا مصاحبه ای با مدافع میانی پیشین تیم ملی انجام دادیم که آنرا می خوانید:

*به عنوان اولین سوال؛ به نظر می رسد سپاهان درگروه سختی در لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفته و برای صعود کار سختی پیش رو دارد...
در مورد لیگ قهرمانان آسیا می شود حرف های قرعه کشی جام جهانی را تکرار کرد. همه تیم هایی که به جدول این بازی ها راه پیدا می کنند تیم های خوب کشورهای خود هستند. التعاون، الدحیل و پاختاکور تیم های خوب عربستان، قطر و ازبکستان به شمار می روند و ما هم یک تیم خوب از ایران هستیم. قطعا بدون توجه به نام ها برای اثبات شایستگی خود تلاش خواهیم کرد. در دو فصلی که سپاهان نایب قهرمان آسیا شد به طور حتم این تیم های خوب حضور داشتند و چه خوب که ما با این تیم های خوب در مرحله گروهی حاضر می شویم چرا که در صورت صعود برخی از تیم های خوب را کنار زده ایم و کار در ادامه مسیر هموارتر می شود.

*به نظر می رسد به نتیجه گیری تیم سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا خوشبین هستید؟ 
چرا که نه. ما از حضور در بازی های فصل گذشته تجربیات خوبی به دست آورده ایم. تلاش خواهیم کرد که ارایه گر بازی های بهتری در برابر حریفان باشیم. با هر نتیجه ای فوتبال برای ما و همه تیم ها ادامه خواهد داشت. مهم این است که کادر فنی و بازیکنان هم در تلاش برای انجام یک اتفاق خوب هستند. با دلگرمی که تماشاگران به ما داده اند همه تلاش خود را به‌کار می گیریم درفصلی که تیم های استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا حضور ندارند نماینده شایسته ای برای فوتبال ایران باشیم. الان همه نگاه ها به ما و فولاد است.

*چند هفته ای بود که در ترکیب تیم بازی نمی کنی! 
خب این صلاحدید کادر فنی و در راس آن آقا محرم بود. این نگاه برای من قابل احترام است. بازی نکردن برای من سخت است اما تلاش می کنم با تغییر دیدگاه سرمربی تیم دوباره به ترکیب ثابت راه پیدا کنم و بازیکن شایسته ای برای سپاهان باشم. نظر سرمربی تیم این بود که کمی اضافه وزن دارم. به همین خاطربا تمرینات اختصاصی وزنم را کم کردم و آماده هستم بار دیگر در ترکیب قرار بگیرم. خب رقابت در تیم سپاهان با توجه به حضور بازیکنان با کیفیت سخت است و این نشان می دهد هیچ بازیکنی در تیم سپاهان در حاشیه امنیت قرار ندارد.

*تو در تیم ملوان شاگرد اسکوچیچ بودی؛ برخی بر این عقیده اند تیم ملی برای موفقیت در دوحه باید دست به جذب یک مربی بزرگ تر بزند... 
من نمی خواهم وارد جزییات بشوم که بعد روی حرف های من قضاوت هایی صورت گیرد و البته در جایگاهی نیستم که در مورد مربی تیم ملی اظهار نظر کنم. ولی به نظر من برخی از قضاوت ها مبنای حرفه ای و درستی ندارد. سوال من این است مربی ای که در ملوان یا تیم خونه به خونه مربیگری می کند نباید مربی تیم ملی شود؟ آیا این یک قانون است؟ نه تنها اسکوچیچ که بسیاری از مربیان تیم های ملی راه یافته به جام جهانی شروع شان از تیم های کوچک و کم و نام و نشان بود. البته از نظر من هم ملوان تیم بزرگی است و هم تیم خونه به خونه. ملاک ارزیابی عملکرد فنی مربی باید باشد نه اینکه از چه تیمی شروع کرده است. به طور مثال من در تیم زادگاهم بازی کردم. اتکا گرگان و چون این اتفاق برای من رخ داده الان نباید برای سپاهان بازی کنم؟ اسکوچیچ نشان داد مربی شایسته ای برای تیم ملی بوده و این را کارنامه و تاثیر گذاری او در تیم ملی نشان داده و بهتر است ما به جای زوم شدن روی اسکوچیچ به تیم ملی کمک کنیم بازی های تدارکاتی خوبی را پشت سر بگذارد. به یاد داشته باشیم این بازیکنان هستند که در زمین بازی می کنند نه اسکوچیچ.

*و به عنوان آخرین سوال به نظر می رسد شانست برای بازگشت به اردوی تیم ملی تقریبا صفر است.
من به همه دیدگاه در فوتبال احترام گذاشته ام. اما از نظر خودم در بهترین شرایط سنی و آمادگی برای کمک به تیم ملی قرار دارم و در صورتی که از سوی اسکوچیچ دعوت شوم با همه توان در خدمت تیم ملی خواهم بود. در غیر اینصورت برای تیم ملی آرزوی موفقیت می کنم و شک ندارم با حضور این بازیکنان باتجربه در صورتی که بازیهای تدارکاتی خوبی پشت سر بگذارد نمایش خوبی در جام جهانی خواهد داشت.

دیدگاه‌ها