کد خبر : 1819212 | 22 فروردين 1401 ساعت 23:48 | 24.1K بازدید | 6 دیدگاه

از پنالتی دایی تا صعود با نساجی به جمع چهار تیم

انتقام علیرضا حقیقی از ضیافت پنالتی‌ها (عکس)

گلر پنالتی‌نگیر؛ این صفت مدت‌ها روی علیرضا حقیقی سنگینی می‌کرد و او در نهایت اما در یک موقعیت مناسب توانست خلاف آن را اثبات کند.

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا حقیقی شب فوق العاده‌اش مقابل استقلال را با مهار پنالتی هافبک ازبکستانی و صعود به جمع چهار تیم برتر جام حذفی تکمیل کرد.

دروازه‌بان نساجی مازندران که طی دو تقابل اخیر خود مقابل استقلال توانسته بود دروازه‌اش را بسته نگه دارد، این‌بار یک کلین‌شیت طلایی و رویایی را در 120 دقیقه مرحله یک‌چهارم جام حذفی ثبت کرد تا تیمش در جمع چهار تیم برتر جام حذفی قرار گیرد.

حقیقی که فصل گذشته راهی گل گهر سیرجان شده بود و روزهای خوبی را در جمع شاگردان امیر قلعه نویی پشت سر نگذاشته بود، با توجه به سابقه روشنی که در نساجی مازندران پشت سر گذاشته بود، بار دیگر این تیم را برای بازگشت فوق العاده‌اش انتخاب کرد. او که در این فصل برای نمایش توانایی‌های خود انگیزه فوق العاده‌ای داشت، طی دو بازی در لیگ برتر با عکس‌العمل‌های مناسب مانع از شادی گل حریف شد. او در جام حذفی اما نمایشی بهتر از خود به جا گذاشت و بارها با سیوهای خود حمله‌وران استقلال را ناکام گذاشت تا تیمش امیدوار به صعود از این مرحله شود.

1705118


چالش بزرگ اما در ضربات پنالتی بود؛ جایی که برچسب پنالتی‌نگیر طی سالیان اخیر و خصوصا بعد از جام ملت‌‎های آسیا در جدال با تیم ملی عراق، روی این دروازه‌‎بان قرار گرفته بود. حقیقی اما این‌بار با انگیزه بالاتر و برای پوشاندن این هجمه‌ها درون دروازه قرار گرفت. هر چند تا چهارمین پنالتی استقلال و تشخیص نادرست او برای سمت ضربات بازیکنان استقلال، بار دیگر این مساله را شکل داد که شاید او بار دیگر در این ضیافت ناکام نام گیرد.

پنالتی چهارم استقلال و آمانوف اما شرایط را کاملا تغییر داد؛ هافبک ازبکستانی به شیوه‌ای عجیب و شاید برای خراب کردن روحیه علیرضا حقیقی با تاخیر زیادی خود را مهیای زدن این ضربه کرد و ثانیه‌هایی برای رسیدن به توپ و ضربه به آن معطل کرد تا حقیقی را بار دیگر به تشخیص اشتباه بیندازد. حقیقی اما این‌بار کاملا گام‌هایش را سنگین کرد و تا صدم ثانیه پایانی به دنبال پیش بینی تشخیص سمت توپ و ضربه آمانوف نرفت؛ نتیجه آن اما مهار پنالتی آرام آمانوف بود و همین سیو هم در نهایت باعث شد تا نساجی مازندران با ساکت الهامی راهی چهار تیم نهایی این رقابت‌ها شود.

1705119

حقیقی این‌بار نام خود را با توجه به مهار حساس‌ترین پنالتی تاریخ نساجی در خاطره‌ها‌ ثبت کرد و روی تمام توصیف‌های گذشته خط بطلان کشید. هرچند او از حیث آماری در ضربات پنالتی‌اش که گرفته بود، نشان داد که این هجمه‌ها چندان هم منطقی نیست.

یک پنالتی دیگر او را اکنون در قاب تاریخ قرار داده است؛ جایی که او اولین حضورش در فوتبال ایران را با ثانیه‌هایی بعد از حضور در زمین و در عنفوان جوانی با مهار پنالتی علی دایی ثبت کرد و این‌بار هم آخرین بازی‌اش تا به اینجا با یک مهار پنالتی دیگر همراه شده است تا نساجی در جمع چهار تیم حاضر شود و امیدوار به کسب عنوانی تاریخی شود.

در فصل گذشته فولاد خوزستان روی دستان دروازه‌بان خود توانست با مهار پنالتی رقبا در جدال با سپاهان و در نهایت فینال مقابل استقلال، عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد و اکنون حقیقی این ماموریت را روبه‌روی خود می‌بیند؛ گلر باتجربه نساجی قادر خواهد بود این‌بار این ماموریت را به‌خوبی به پایان برساند؟

1705120

دیدگاه‌ها