کد خبر : 1820165 | 28 فروردين 1401 ساعت 21:53 | 11.4K بازدید | 1 دیدگاه

فغانی برای قضاوت فینال جام جهانی باید خوش شانس باشد؛

اختصاصی/ مارکوس مرک: دربی تهران را هرگز فراموش نمی‌کنم

مارکوس مرک که یک‌بار هم قضاوت دربی تهران در کارنامه او دیده می‌شود، در گفت‌وگویی با خبرنگار ورزش سه از خاطرات حضور خود در تهران گفته و آنها را شگفت‌انگیز توصیف می‌کند.

اختصاصی/ مارکوس مرک: دربی تهران را هرگز فراموش نمی‌کنم

به گزارش "ورزش سه"، مارکوس مرک داور مشهور آلمانی که همچنان رکوردار قضاوت در بوندس‌لیگا به‌شمار می‌رود، علاوه بر اینکه 6 مرتبه به‌عنوان بهترین داور همین لیگ انتخاب شده، قضاوت در فینال جام ملت‌های اروپا در سال 2004 را نیز تجربه کرده است.
او که این روزها در تهران حضور دارد، در گفت‌وگویی با خبرنگار "ورزش سه" در واکنش به این سوال که آیا اولین حضورش در تهران را به‌خاطر دارد، اینطور واکنش نشان داد:«  بله. برای من هم باعث افتخار است که اینجا باشم. خیلی از شما ممنونم.»

مارکوس مرک سپس با اشاره به دربی تهران و قضاوتی که سال‌ها قبل در این مسابقه داشته، اضافه کرد:« این سومین مرتبه است که به ایران می‌آیم. اولین بار را قطعا یادم هست. خیلی از بازی‌ها را در زندگی‌ام قضاوت کرده‌ام؛ بیشتر از 500 بازی حرفه‌ای. اما قطعا آن بازی آبی‌ها مقابل قرمزها را یادم هست؛ دربی تهران. این برایم باورنکردنی بود و یکی از معروف‌ترین بازی‌هایی است که قضاوت کرده‌ام.» 

ویدئو: 250016



این داور آلمانی سپس در پاسخ به این سوال که ایران 20 سال قبل با ایرانی که در حال حاضر با آن مواجه شده را چطور می‌بیند، گفت:« مقایسه کردن سخت است. چون دفعه اول فقط برای 24 ساعت در تهران بودم. چند سال پیش دو روز اینجا بودم. الان سه روز است که اینجا هستم. اینجا شهر واقعا خوبی است و امروز هم واقعا شگفت‌‎زده شدم.» 

او سپس درباره اخراج ستار همدانی در دربی تهران و اینکه این موضوع را به‌ خاطر می‌آورد، با خنده ادامه داد و افزود:« به‌ خاطر ندارم حتی یک بازیکن را در زندگی حرفه‌ایم اخراج کرده باشم. واقعیت اینکه جزئیات را به خاطر ندارم ولی فکر می‌کنم دقیقه 25 نیمه اول بود که کارت قرمز دادم؛ این را به یاد می‌آورم. اما از زمانی که به تهران آمدم، بازی‌های زیادی بوده است. بازی سفیدها مقابل آبی‌ها، یا آبی‌ها مقابل قرمزها یا سبزها مقابل زردها. بنابراین همیشه باید به زمین می‎‌رفتم و قضاوت می‌کردم.»

1706678


بخش بعدی صحبت‌های این داور آلمانی با اشاره به قضاوت دربی فراموش نشدنی تهران‌ مطرح شد:« اما یادم است که بازی خیلی خوبی بود و تماشاگران فوق‌العاده بودند. حتی جو استادیوم کاملا متفاوت بود و خاطره خیلی خوبی زندگیم است. من دوره کاری طولانی‌ای دارم که موفق بود و قدردان این اتفاق هستم. اما آن بازی و اینکه شانس داشتم که به تهران بیایم برایم خیلی ویژه است. ممنونم از شما. من ایرانیان زیادی را در دنیا ملاقات می‌‍کنم و همه یادشان است که مارکوس مرک برای قضاوت این مسابقه در تهران بوده است.» 

آخرین سوال در این مصاحبه از مارکوس مرک درباره علیرضا فغانی بود و اینکه آیا این داور ایرانی شانس قضاوت در فینال جام جهانی را دارد یا خیر که او به این سوال این‌گونه واکنش نشان داد:« ببینید در جام جهانی داوران فوق‌العاده‌ای حضور دارند. اول از هر چیزی باید بگویم اینکه او در میان داوران جام جهانی حضور دارد، موفقیت بزرگی برایش است. هر مرحله‌ای از جام جهانی را که قضاوت کند، موفقیت بزرگی برای او خواهد بود. باید خیلی خوش شانس باشید که فینال جام جهانی را قضاوت کنید. از قبل باید عملکرد خیلی خوبی داشته باشید و در طول تورنمنت هم همین‌طور. و درنهایت قطعا به این موضوع بستگی دارد که چه تیم‌هایی فینال را برگزار می‌‎کنند. این شرایط سیاسی است. بنابراین راه طولانی‌ای هست و به موفقیت‌های زیادی نیاز دارید تا داور فینال جام جهانی باشید. با این حال باز هم می‌گویم اینکه داور جام جهانی باشید، خودش موفقیت بسیار بزرگی است. ما هفتصد هزار داور در سراسر دنیا داریم؛ بنابراین یک‌بار یا دوبار حضور در جام جهانی، اتفاق بسیار بزرگی است.»

دیدگاه‌ها