کد خبر : 1820384 | 30 فروردين 1401 ساعت 10:08 | 18.3K بازدید | 3 دیدگاه

سی و پنج روزنامه‌نگار برای بررسی اتهامات

پیکه:قانونی پورسانت می‌گیرم،داورها بارسایی نیستند

جرارد پیکه، مدافع بارسلونا، معتقد است که همکاری با فدراسیون فوتبال و انتقال سوپرکاپ به عربستان کار بسیار درستی بوده است.

 پیکه:قانونی پورسانت می‌گیرم،داورها بارسایی نیستند

به گزارش "ورزش سه"، پیکه شب گذشته در جریان شکست بارسلونا برابر کادیز در ترکیب این تیم حضور نداشت اما به یکی از سوژه‌های اصلی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در 24 ساعت گذشته تبدیل شد. 
فایل صوتی منتشر شده از سوی لوییس روبیالس درباره سود مالی این بازیکن و شرکت او از برگزاری رقابت‌های سوپرکاپ در عربستان سعودی باعث شد که افراد بسیاری علیه او جبهه بگیرند. 
این بازیکن گفتگویی مفصلی درباره این موضوع و بسیاری از مسائل دیگر با روزنامه اسپانیایی مارکا انجام داد.

چرا نام شرکت کوسموس تنها در ضمیمه قرارداد آمده است؟ 
شرکت ما تنها به شرکت سلا کمک کرده و ما قرارداد مستقیمی با فدراسیون فوتبال نداشتیم. در سطح وکلا و قراردادها چیزی درباره روند کار نمی‌دانم. من درک می‌کنم که این بخشی از قرارداد با سلا بوده اما همه چیز در دست وکلای ما است. این قرارداد حتی اگر در سطح ضمیمه باشد، قراردادی است که وجود دارد.

آیا کوسموس و فدراسیون فوتبال اسپانیا در صورت عدم حضور رئال مادرید و بارسلونا سود کمتری می‌برند؟
فکر می‌کنم اگر رئال مادرید یا بارسلونا شرکت نکنند جریمه‌ای در نظر گرفته شده است. بندی وجود دارد که مقامات عربستان سعودی از حضور این دو تیم اطمینان حاصل کنند. اگر شرایط ورزشی باشد مشکلی نیست اما هر دلیل دیگری با جریمه همراه است.

آیا فکر می‌کنی فرد دیگری می‌توانست این مذاکرات را پیش ببرد؟ پس از لو رفتن مکالمات، آیا پشیمان هستی؟
ممکن است، اما با درک رابطه من با رییس فدراسیون فکر می‌کنم که من باید این کار را می‌کردم. از هیچ کاری پشیمان نیستم، ما کار بسیار خوبی انجام دادیم. ما کاری بزرگ انجام دادیم و من معتقد هستم که هیچ کار اشتباهی چه از نظر قانونی و چه از نظر اخلاقی صورت نگرفته است.

 

1707017

 

آیا برگزاری سوپرکاپ در عربستان باعث شده که فوتبال بیشتر تکیه بر پول داشته باشد یا هواداران؟ آیا این که سوپرکاپ را در جایی برگزار کنید که احترامی برای حقوق بشر قائل نیست، اخلاقی است؟ 
این برای هواداران است. هواداران در سراسر دنیا حضور دارند و این یعنی همه بتوانند چنین حسی را تجربه کنند. هواداران فقط از یک کشور نیستند. این دو باشگاه جهانی هستند. بردن فوتبال به هر جایی به داشتن هواداران بیشتر کمک می‌کند. در سایر موارد نیز این فدراسیون فوتبال است که باید نظر بدهد و نظر من اهمیت زیادی ندارد.

آیا باشگاه از این مذاکرات آگاه بود؟ 
مانند مسائل دیگر، بارتومئو مطمئنا از این موضوع خبر داشت.

آیا بازگشت به تیم ملی را محتمل می‌دانی؟ 
پیش از این هم گفته بودم که 99 درصد نه.

این توافق چه نقشی در به تعادل رساندن فوتبال داشت؟ 
به لطف این توافق است که تیم‌های دسته اول، دسته دوم و دسته سوم فدراسیون فوتبال می‌توانند کمک‌هایی را دریافت کنند که در غیر این صورت قادر به دریافت آنها نبودند.

فکر نمی‌کنی که ممکن است ادعای تضاد منافع از سوی سایر افراد نسبت به این همکاری با فدراسیون فوتبال صورت بگیرد؟ 
آیا فکر می‌کنید که رییس فدراسیون فوتبال به خاطر چنین توافقی حرفی به داور خواهد زد؟ آندرو برابر رئال سوسیه‌داد بی حذف شد. رییس فدراسیون فوتبال باید نهایت تلاشش را برای ایجاد درآمد انجام دهد. اگر به اینجا رسیده پس شایستگی آن را داشته است. این اتفاقی است که در هر شرکتی رخ می‌دهد. من حاضر نیستم از چیزی که از آن لذت می‌برم دست بکشم. من هرگز به خاطر حرف مردم از کاری عقب نکشیدم. من می‌دانم چه کار کرده‌ام.

دلیل ورود به چنین کارهایی چه بوده است؟ 
من به خاطر پول وارد این کار نشده‌ام. می‌توانستم کل زندگی‌ام روی یک مبل لم بدهم و هیچ کاری نکنم. کسب درآمد در جامعه به معنای موفقیت است و من دوست دارم در هر کاری که می‌کنم موفق باشم. این 40 میلیون، درآمد بسیاری برای افراد دخیل در قرارداد دارد اما در عین حال پول زیادی هم به باشگاه‌ها می‌رسد. سوپرکاپ ایتالیا پیش از این در عربستان برگزار شده و آنها برای رقابتی مشابه هفت میلیون یورو دریافت می‌کنند. آنها با تغییر فرمت 40 میلیون یورو به ما پرداخت می‌کنند چون ما با سه بازی به نیمه نهایی و فینال می‌رسیم.

 

1702338

 

وقتی مکالمات فلورنتینو پرز منتشر شد، او تلاش زیادی برای اعتراض علیه آنها کرد. آیا تو هم همین اعتراض را داری؟
من اعتراضی به ال کونفیدنسیال ندارم. اگر آنها این مکالمات را دارند، طبیعی است که منتشرش کنند. من آنها را تشویق به انجام این کار کردم اما با این حال ترجیح کلی علنی نشدن این مکالمات بود.

چه کسی به سانسور این مکالمات علاقه داشت؟ 
از کسی نام نمی‌برم چون قانون می‌گوید باید آن را ثابت کرد. بنابراین این کار خبرنگارها است.

میزان دریافتی تو از انجام این کار چقدر بوده است؟ 
من قیمتی تعیین نکردم. این موضوع در چندین مکالمه مطرح شد و مسئله درصد پرداختی به هر باشگاه نیز مشخص بود. من سعی کردم کاری کنم که فدراسیون ایده من که انجام این کار به شکل دیگری بود، در نظر بگیرد.

آیا اقدامی قانونی علیه کسی که این مکالمات را در اختیار داشته انجام خواهی داد؟ 
بله، فکر می‌کنم رییس فدراسیون فوتبال همین حالا این کار را کرده باشد.

آیا با روبیالس صحبت کرده‌ای؟ 
بله چون من درباره حرف‌های مطرح شده نگران بودم. به او گفتم که ما باید بسیار آرام باشیم. من روی کارم و حرفم قسم می‌خورم چون او هیچ کمیسیونی دریافت نکرده، او صادق و قابل احترام است و من روی او قسم می‌خورم. نمی‌دانم نتیجه چه خواهد شد. فکر می‌کنم صحبت‌هایی درباره امیر امارات شده و با این که او را نمی‌شناسم اما درخواست کمکی را مطرح کردم.

فکر می‌کنی این مسائل علیه پیکه مطرح شده است؟ 
فکر نمی‌کنم کمپینی علیه من باشد. آنها به دنبال مدرکی علیه رییس فدراسیون بودند و این را پیدا کردند. هدف کسی که این مکالمات را پیدا کرده او بوده است. البته که این موضوع باعث شوکه شدن همه شد. این طبیعی نیست که بازیکنی در این کارها دخالت کند اما چنین چیزی به این دلیل است که بازیکن معمولا خودش را وقف این شرایط نمی‌کند. من این موضوع را دوست دارم و از این کار لذت می‌برم.

 

1649211

 

اگر همه چیز تا این حد طبیعی است، پس چرا به صورت رسمی اعلام نشده است؟ 
توافق‌هایی بسیاری به صورت غیرعلنی وجود دارد که توضیحی برای آنها داده نمی‌شود، دلیلی هم ندارد و فقط توضیحی انجام نمی‌شود. فکر می‌کنم مجمع فدراسیون فوتبال این ارقام را دیده و آنها را تایید کرده است. اینطور نیست که کاری به صورت محرمانه صورت گرفته باشد. فینال کوپا دل ری هم در سویل برگزار می‌شود و توضیحی برای آن داده نشده است. اما وقتی در سال 2019 خبر آن منتشر شد، مردم همه چیز را فهمیدند. به همین دلیل است که من این اتفاقات پس از سه سال را درک نمی‌کنم. رییس فدراسیون فوتبال تمام این روند را طی کرده است.

اگر یک بازیکن از رئال مادرید این کار را کرده بود چه؟ آیا هدف این اتفاق تو بودی یا فدراسیون فوتبال؟ 
هر موردی شرایط خودش را دارد و من نمی‌خواهم خودم را جای کسی قرار دهم. موضوعی که مشخص است، این است که لو رفتن این موضوع از روی خباثت و بدخواهی بوده است. آنها خبری را منتشر کردند که در واقع مربوط به سه سال قبل بوده است.

آیا قراردادهای دیگری هم با فدراسیون فوتبال داری؟ 
من به صورت رسمی از سلا کمیسیون دریافت می‌کنم، شرکتی که متعلق به دولت عربستان سعودی است. ما به هیچ وجه مبلغی از فدراسیون فوتبال نمی‌گیریم. من کاری با این فدراسیون ندارم.

توضیحی درباره شوخی‌ای که با اتلتیکو صورت گرفته داری؟ 
مسئله اتلتیکو واقعا اهمیت زیادی ندارد. ما از آن استفاده می‌کنیم چون فکر می‌کنم روبیالس اهل مادرید است. چیزی که غیرقانونی است دزدیدن این مکالمات است. وقتی چنین اتفاقی رخ می‌دهد همه احساس بدی پیدا می‌کنند.

آیا این مکالمات سانسور شده بود؟
ال کونفیدنسیال سه روز پیش با من تماس گرفت و گفت که قرار است مکالماتی در طول سه روز آینده منتشر شود. این کاملا قانونی است. ما می‌توانیم بگوییم که این کار از نظر اخلاقی درست است، چیزی که درست نیست این است که مکالماتی را در اختیار داشته باشی و آنها را بر اساس علاقه و سلیقه سانسور کنی. این واقعا افتضاح است. این خبر در سال 2019 منتشر شده و ما درباره کمیسیون حرف زده بودیم. این خبری جدید نبود اما حالا هست. من از کسی نام نمی‌برم اما تباس هم کارهایی با لیگ انجام داده است. ما هم با آنها و هم با یوفا کار کردیم. ما گزینه‌های تجاری داریم و همه به این موضوع علاقمند هستند. من مشکلی با توضیح درباره این مسائل ندارم.

 

1623688

 

رابطه خوبی با روبیالس داری؟ 
من او را روبی صدا می‌کنم چون رابطه خوبی با او دارم. وقتی که برای تیم ملی بازی می‌کردم، او رییس من بود. من رابطه خوبی با بوسکتس، آلبا و ناچو هم دارم. من می‌دانم که چطور باید بین توافق تجاری با فوتبال بازی کردن فرق قائل شوم. هرگز در طول زندگی خودم درخواست کمک یا دریافت چیزی از آنها نداشتم. توافق تجاری تاثیری روی فوتبال ندارد. مطرح کردن چنین مسائلی مزخرف است.

آیا فکر می‌کنی دخالت مستقیم در مذاکرات و مطرح نشدن این موضوع از نظر اخلاقی درست است؟ 
تضاد این موضوع در کجاست؟ همه اتفاقی که رخ داده صددرصد با تصمیم رییس فدراسیون فوتبال بوده است. من فقط سعی کردم به همه کمک کنم. چه تضادی در این موضوع وجود دارد؟ این موضوع هیچ ربطی به مسئله تجاری ندارد. من فرصتی برای فدراسیون فوتبال اسپانیا فراهم کردم. آنها از 120 هزار یورو به 40 میلیون یورو رسیدند. آیا این موضوع باعث شد که داوران به سود ما سوت بزنند؟

آیا فدراسیون فوتبال به نزد تو آمد یا شرکت کوسموس این درخواست را مطرح کرد؟ 
ما روابط بسیار خوبی در خاورمیانه داریم و این فقط مربوط به عربستان سعودی نیست. این افراد به ما گفتند که می‌خواهند رقابت‌های رسمی فوتبال را برگزار کنند و ما تصمیم گرفتیم با روبیالس در این باره صحبت کنیم تا ببینیم که آیا علاقه به برگزاری سوپرکاپ در آنجا دارد یا خیر. ما همچنین از طریق کوسموس این درخواست را مطرح کردیم تا فرمت رسمی تغییر کند و به رقابتی مهم تبدیل شود. رییس فدراسیون فوتبال از این ایده استقبال کرد و من فکر می‌کنم این کار با موفقیت همراه بوده است.

آیا کمیسیون دریافتی تو عادی بوده است؟ 
در دنیای کاری ما دریافت 10 درصد طبیعی است. حتی می‌تواند به 15 یا 20 درصد هم برسد. این عددی است که همه آژانس‌ها دریافت می‌کنند.

مسئله تغییر فرمت چه زمانی مطرح شد؟ 
تغییر فرمت در سال 2020 انجام شد. اگر این اتفاق رخ نمی‌داد، رئال مادرید نمی‌توانست حضور پیدا کند و در نهایت قهرمان شود. آیا در طول این سه سال کمکی به ما یا به من در زمین شد؟

دیدگاه‌ها