کد خبر : 1820651 | 31 فروردين 1401 ساعت 16:11 | 108.1K بازدید | 18 دیدگاه

فکر می‌کند باهوش‌تر از خودش نیست

رسوایی بزرگ؛ باید زودتر مقابل پیکه می‌ایستادیم

جرارد پیکه، مدافع بارسلونا، در روزهای اخیر در معرض انتقادهای شدیدی قرار گرفته است. نشریه مادریدی مارکا در مقاله ای انتقادی به قضیه ارتباط بین هولدینگ پیکه و فدراسیون فوتبال اسپانیا واکنش نشان داده است.

رسوایی بزرگ؛ باید زودتر مقابل پیکه می‌ایستادیم

به گزارش "ورزش سه"، پس از لو رفتن فایل‌های صوتی لوییس روبیالس و جرارد پیکه و تکذیب شواهد و مدارک از سوی این مدافع درباره دریافت سود از همکاری در ثبت قرارداد برگزاری بازی‌های سوپرکاپ که مقامات عربستان سعودی را با مدیران فدراسیون فوتبال اسپانیا مرتبط کرده، یک جمله بیشتر از هر چیز دیگری به گوش می‌رسد:« پیکه فکر می‌کند ما احمق هستیم.»

1707542


پیکه نه تنها تاجری درخشان است، بلکه فوتبالیستی بزرگ است که به عنوان یکی از بهترین مدافعان میانی در تاریخ فوتبال اسپانیا از او یاد می‌شود. او بسیار باهوش است و همین باعث شده که فکر کند از او باهوش‌تر وجود ندارد. او همیشه مدعی شده که مورد آزار قرار گرفته است. هیچکس جلوی او نایستاده است. پیکه در واقع غول رسانه‌ای است که همه ما در شکل گرفتن آن نقش داشتیم.
همه این‌ها به این دلیل است که هر بار پیکه کار اشتباهی کرد با او به خوبی رفتاری شد، به او جسارت تکرار آن داده شد و از او محافظت شد. 
برای عموم بسیار جالب است که هربار او رئال مادرید را مسخره کرد، وقتی درباره حضور مقامات در ورزشگاه برنابئو صحبت کرد، وقتی ارزش‌های رئال را زیر سوال برد، وقتی هر پیروزی و موفقیت رئال را به روابط حکومتی مرتبط دانست، وقتی به خاطر اهداف مالی سوپرلیگ به آن حمله کرد (چون از نظر او فوتبال به هواداران تعلق دارد، به جز سوپرکاپ که سودش به او می‌رسد)، وقتی به خاطر هالووین با لباس مبدل از اتاق رسانه آلفونسو پرز خارج شد، وقتی قرعه لیگ قهرمانان را زیر سوال برد و... به معدن طلا برای رسانه‌ها تبدیل شد و سر تیتر تمامی اخبار را به خودش اختصاص داد. 

1702338


این فهرستی بسیار بی‌انتهاست، چرا که او در بسیاری از زمینه‌ها عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داده و یکی از آنها شامل ریاکاری و تظاهر است. 
در حالی که حالا تمام لیگ با این رسوایی زیر سوال رفته و بسیاری از باشگاه‌ها عصبانی اما ساکت هستند (آفرین به سیمئونه که صحبت کرد)، مطمئنا فدراسیون فوتبال اسپانیا باید توضیحات بیشتری را از آنچه پیکه مطرح کرد ارائه کند. 
اما همه ما به نوعی در این اتفاق مقصر هستیم چون به پیکه اجازه دادیم که بدون هیچ مانعی رشد کند و خودش را دور از دسترس بداند. او تا به حال از هزاران خط قرمز عبور کرده و حالا که باشگاه‌های بیشتری تحت تاثیر کارهای او قرار گرفته‌اند، دیگر هیچ چیز جالب نیست.

نویسنده: خسوس سانچز
منبع: مارکا

دیدگاه‌ها