کد خبر : 1820716 | 01 اردیبهشت 1401 ساعت 01:29 | 8.6K بازدید | 9 دیدگاه

سیتی ۳-۰ برایتون؛ بازگشت سیتیزن‌ها به صدر

آبی‌پوشان شهر منچستر اجازه ندادند لیورپولی‌ها بیشتر از ۲۴ ساعت در بالای جدول جزیره جا خوش کنند و با پیروزی ۳-۰ مقابل برایتون به صدر جدول برگشتند.

سیتی ۳-۰ برایتون؛ بازگشت سیتیزن‌ها به صدر

به گزارش "ورزش سه"، در شبی که شاگردان گواردیولا در نیمه اول نمایش چندان خوبی نداشتند، توانستند در نیمه دوم سه بار دروازه حریف را باز کنند و به یک پیروزی پرگل برسند.

‌بازی مطابق انتظارات با مالکیت توپ قابل توجه سیتیزن‌ها آغاز شد. شاگردان پپ تلاش می‌کردند با پاس‌های پرتعداد در عرض دفاع برایتون را باز کنند. هدفی که چندباری به آن دست پیدا کردند ولی با پوشش فوری مدافعان دیگر، نتوانستند از آن بهره ببرند. 
در بیست دقیقه ابتدایی بازی عمده تمرکز سیتی روی حرکات محرز و فودن از کناره‌ها و ارسال‌های زمینی و ندرتا هوایی آنها بود که تنها یک بار به مقصد رسید ولی توپ روی سر محرز سوار نشد و موقعیت از دست رفت.
بعد از آنکه صدرنشین لیگ  در حملات روی ارسال‌ها ناکام ماند، پلن B خودشان را عملیاتی کردند. دی‌بروینه و برناردو سیلوا در فاصله سه دقیقه دو شوت بسیار خطرناک را روانه دروازه برایتون کردند که روبرت سانچز ضربه فنی سیلوا را دفع کرد و شوت کوین هم با اختلاف بسیار ناچیزی از کنار تیر عمودی به بیرون رفت.
برایتونی‌ها که در نیمه اول مسابقه نتوانستند هیچ ضربه‌ای را به سمت دروازه سیتی بزنند، تلاش می‌کردند با بردن توپ به کناره‌ها در اندک لحظات صاحب توپ شدن، روزنه‌هایی را برای ارسال روی سر مهاجمین خودشان پیدا کنند که هربار با دفاع خوب لاپورت روبه‌رو می‌شدند و سعی‌شان بی‌نتیجه می‌ماند و در نهایت درحالی که دقایق پایانی نیمه اول به سردی در حال سپری شدن بود، مایک دین در سوت خودش دمید تا دو تیم با نتیجه مساوی به رختکن بروند.
در شروع نیمه دوم و با مصدومیت ناتان آکه، روبن دیاز وارد زمین شد و کانسلو به پست دفاع چپ آمد تا در آن سمت زمین با فودن زوج خطرناکی را بسازند. روی شوت کانسلو و واکنش سانچز، سیتی صاحب یک کرنر شد. ارسال فوق‌العاده کوین دی‌بروینه با شوت رودریگو همراه شد که با برخورد در میانه راه به مدافع برایتون با اختلافی سانتی‌متری به به بیرون رفت.
درحالی‌که سیتیزن‌ها عطش شدیدی برای گلزنی و پیشی‌گرفتن از برایتون داشتند، روی یک توپ‌ربایی در میانه میدان کوین دی‌بروینه بیش از ۴۰ متر پا به توپ به سمت دروازه حریف حمله کرد و حتی یکی دو خطای برایتونی‌ها هم نتوانست او را متوقف کند تا خودش را به پشت محوطه برساند. در این لحظه درحالی‌که کوین می‌خواست به فودن پاس بدهد، تکل مدافع توپ او را به زیر پای محرز رساند تا وینگر الجزایری سیتی با پای چپ توپ را از روی دستان سانچز عبور دهد و در دقیقه ۵۳، اولین گل سیتی در این مسابقه را به نام خودش ثبت کند.

1707683

در ادامه بازی سیتی با آرامش بیشتری به سمت دروازه سانچز حمله می‌کرد و دیگر بی‌محابا پیش نمی‌رفت. روی یکی از همین حملات به کرنر رسید و باز هم پاس به بیرون از محوطه، انتخاب بازیکنان سیتی بود. فیل فودن انتخاب محرز برای گرفتن توپ بود و او هم بلافاصله پس از دریافت توپ به سمت دروازه شوتی زمینی زد که پس از برخورد توپ با پای مدافع تغییر مسیر داد و به سمت دیگری از دروازه رفت تا با جا ماندن سانچز، دومین گل سیتی در این مسابقه توسط فودن به ثمر برسد.

1707684

شاگردان پپ که حالا تا حدود بسیار زیادی خیالشان از بازپس‌گیری صدر راحت شده بود و فاصله یک‌امتیازی با لیورپول را احیا کرده بودند، دیگر به آب و آتش نزدند و دقایق باقی‌مانده را به اداره بازی گذراندند اما در همان شرایط هم روی اشتباه سانچز در بازی با پا، کوین دی‌بروینه روی خط محوطه جریمه برناردو سیلوا را صاحب توپ کرد که ستاره پرتغالی سیتی، بی‌درنگ با بغل‌پایی تماشایی دروازه حریف را برای سومین بار باز کرد تا سیتیزن‌ها شب خوب خودشان در اتحاد را کامل کنند.

1707685

با این پیروزی منچستر‌سیتی مجددا به صدر جدول برگشت و با ۷۷ امتیاز از ۳۲ بازی، در فاصله 6 هفته تا پایان فصل، هم‌چنان با حداقل اختلاف نسبت به لیورپول شانس اول قهرمانی است.

دیدگاه‌ها