کد خبر : 1821220 | 04 اردیبهشت 1401 ساعت 18:54 | 24.4K بازدید | 2 دیدگاه

مسئولیت این شکست‌ها با خاوی گارسیا است؛

صحبت‌های آتشین بونجاح علیه سرمربی السد

بغداد بونجاح، مهاجم سرشناس السد در گفت‌وگویی جنجالی مسئولیت حذف این تیم در لیگ قهرمانان آسیا را متوجه سرمربی‌شان دانست.

صحبت‌های آتشین بونجاح علیه سرمربی السد

به گزارش "ورزش سه"، السد قطر به‌عنوان قهرمان مقتدر لیگ ستارگان نتایج باورنکردنی‌ای در لیگ قهرمانان آسیا کسب کرده و از پنج بازی سه شکست، یک تساوی و تنها یک پیروزی را به‌دست آورده است.

مدیران السد بعد از جدایی ژاوی، خاویر گارسیای اسپانیایی را به‌عنوان سرمربی انتخاب کردند و حالا برای دومین سال متوالی از دور مسابقات کنار رفتند. تفاوت این حذف زودهنگام با سال گذشته این است که آنها سال گذشته با النصر و فولاد هم‌گروه بودند و در مسابقه‌ای که اشتباهات داوری وحشتناکی داشت از دور مسابقات کنار رفتند ولی امسال در یک گروه ساده پایین‌تر از الفیصلی، الوحدات و نسف قارشی تا پایان هفته پنجم قعر‌نشین شدند و از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

1708556

این نتایج مورد انتقاد شدید رسانه‌های قطری و هواداران‌شان قرار گرفته و احتمالا خاوی گارسیا شغلش را از دست خواهد داد. این درحالی است که السد چندی پیش در لیگ قطر بدون هیچ باختی با اختلاف ۱۵ امتیازی نسبت به الدحیل مقتدرانه قهرمان شده بود.

عجیب‌ترین وا‌کنش به این شکست‌ها صحبت‌های بغداد بونجاح است که با یک خبرنگار به‌صورت رسمی صحبت می‌کند و مسئولیت این نتایج را کاملا متوجه سرمربی دانسته و انتقادهای شدیدی نسبت به چیدمان و تاکتیک‌های او مطرح می‌کند. مهاجم نیمکت نشین این روزهای السد در این مورد گفت: مربی تاکتیک را داد و بازیکنان را مشخص کرد، برنامه را چید و بازیکنان ما با آمادگی کامل ‌برای کسب پیروزی وارد میدان شدند که محقق نشد. شرایط سختی را به خصوص مقابل الوحدات اردن تحمل کردیم. من نمی‌دانم چه اتفاقاتی افتاد ولی به هرحال فوتبال است و برد و باخت دارد.

1708564

او ادامه داد: بازی اول من بازی کردم و بازی خوبی را انجام دادم. بازی دوم یک‌سری خطاها داشتیم و بازی را واگذار کردیم و در بازی‌های سوم، چهارم و پنجم مربی ترجیح داد من را بازی ندهد.

بونجاح در ادامه صحبت‌هایش در پاسخ به سوال خبرنگار که پرسیده بود آیا این تغییر تاکتیک و نفرات در نتایج تاثیرگذار بوده بیان کرد: بله تاثیر گذار بوده؛ ما هیچ تاکتیک معینی برای این بازی‌ها نداشتیم و مسئولیت این شکست با مربی است. مربی کسی است که نفرات را انتخاب می‌کند. یک بازی با سه دفاع، یک بازی با چهار و بازی دیگر با پنج دفاع بازی کردیم و هر بازی تغییراتی داشتیم که به تیم آسیب می‌زند. این باعث می‌شود تیم تمرکز نداشته باشد.
 

1708563

مهاجم السد در ادامه انتقاد تندش نسبت به مربی تیم‌شان اضافه کرد: برای این مسابقات آن‌طور که باید آماده نبودیم. من به‌عنوان مهاجمی که 6 سال در این تیم هستم و هرسال بیش از بیست گل زده و هرفصل بهترین عملکردش را داشته، با آمدن یک مربی پستم عوض شد و به گوشه رفتم و طبیعتا عملکرد بازیکن تضعیف می‌شود. مربی باید مسئولیت این تغییر تاکتیک را قبول کند.

دیدگاه‌ها