کد خبر : 1821797 | 07 اردیبهشت 1401 ساعت 23:36 | 16K بازدید | 10 دیدگاه

تاریخ‌سازی با شماره یک

چشمک و کلین شیت؛ علیرضا حقیقی و شیرین‌ترین جام

کلین‌شیت‌های علیرضا حقیقی نساجی را قدم به قدم به جام قهرمانی حذفی نزدیک کرد تا آنها به تاریخی‌ترین افتخار خود دست یابند.

چشمک و کلین شیت؛ علیرضا حقیقی و شیرین‌ترین جام

به گزارش "ورزش سه"، بازگشت دوباره علیرضا حقیقی به قائمشهر و پوشیدن پیراهن تیم نساجی، یک موفقیت بزرگ دیگر برای دروازه‌بان اسبق پرسپولیس و تیم ملی در پی داشت. در شرایطی که علیرضا حقیقی در بازگشت دوباره به ایران با انتخاب نساجی مازندران همه فوتبالدوستان ایرانی را شوکه کرده بود، او با درخشش با پیراهن این تیم در فصل نوزدهم، به‌ عنوان تک رقمی با این تیم دست یافت. دروازه‌بان موفق نساجی در فصل بیستم اما تصمیم گرفت راهی گل گهر سیرجان شود و شاگرد امیر قلعه نویی شود. شرایط اما آنطور که باید برای حقیقی در این تیم پیش نرفت تا او در فصل جدید بار دیگر به درخواست نساجی برای بازگشت پاسخ مثبت بدهد.

حقیقی در بازگشت به نساجی بار دیگر در مسیر موفقیت قرار گرفت تا نشان دهد "اعتماد" نقش مهمی در موفقیت او دارد. دروازه‌بان نساجی با توجه به اعتماد و ایمانی که از سوی تمامی ارکان این باشگاه متوجه خود می‌دید، بازی به بازی در مسیر پیشرفت و موفقیت دوباره قرار گرفت و در نهایت نیز گام بزرگی در جام حذفی برداشت.

نساجی که فصل گذشته وداعی زودهنگام با جام حذفی بعد از شکست مقابل ملوان بندرانزلی داشت، در این فصل اما با برنامه‌تر از همیشه پیش رفت. آنها که برخلاف فصل گذشته سایه سقوط را به دنبال خود نمی‌دید، توان خود را روی این جام قرار داد تا بتواند یک عنوان تاریخی را به خود اختصاص دهد. مسیر آنها برای دستیابی به این عنوان با بازی اول‌شان مقابل تیم دسته اولی و مدعی آرمان گهر در زمین حریف استارت خورد؛ یک برد تک گله و اولین کلین شیت در این رقابت‌ها.

قرعه بعدی برای نساجی اما سخت‎تر از همه تیم‌ها به نظر می‌رسید؛ گل گهر سیرجان و امیر قلعه نویی که به نظر می‌رسید یکی از مدعیان اصلی این جام لقب گیرد اما آنها در نمایشی جالب توجه و باورنکردنی به برتری 3-1 مقابل این تیم دست یافتند. دیداری که برای حقیقی یک بازی بزرگ هم محسوب می‌شد و او به دنبال نمایش توانایی‌های خود مقابل امیر قلعه نویی و تیم سابقش بود.

1709434

سه بازی نهایی را اما باید کاملا به نام علیرضا حقیقی نوشت؛ جایی که او برابر استقلال، مس کرمان و در نهایت آلومینیوم اراک موفق به کلین شیت شد و این جام را با چهار کلین شیت و قهرمانی به نام خود کرد. هر چه در فصل گذشته محسن فروزان با پنالتی‌گیری‌های خود در دو بازی حساس برابر سپاهان و استقلال سهم بزرگی در قهرمانی تیمش داشت، حقیقی نیز با کلین شیت‌هایش و البته پنالتی‌گیری مقابل استقلال، این نقش را به بهترین شکل ممکن پیش برد. فروزان که با تصمیم جواد نکونام و اعتماد ویژه سرمربی فولاد خوزستان در لحظات پایانی دیدارهایی که منتهی به پنالتی می‌شد، برابر سپاهان و استقلال به بازی گرفته شد و در نهایت با پنالتی‌گیری‌های خود جام قهرمانی را برای خوزستانی‌ها به ارمغان آورد، حقیقی نیز با درخشش فوق العاده‌اش توانست شمالی‌ها را به تاریخی‌ترین افتخار نزدیک و نزدیک‌تر کند و در نهایت این افتخار را کسب کنند.

حقیقی امشب مقابل آلومینیوم مثل دو بازی گذشته کم اشتباه و مطمئن ظاهر شد و در چند صحنه از جمله مهار ضربه ایستگاهی آزادی در نیمه اول، واکنش های به موقع و نجات بخشی داشت. او با حدود 400 دقیقه بسته نگه داشتن متوالی دروازه تیمش، یکی از ارکان اصلی قهرمانی تاریخی نساجی نام گرفت تا در پایان مسابقه به شدت مورد تشویق هزاران هواداران تیمش که در ورزشگاه حاضر بودند قرار بگیرد.

شاید بزرگترین و بهترین نمایش علیرضا حقیقی در جدال با استقلال بود؛ گلر نساجی که در دو بازی قبلی برابر تیم مدعی فرهاد مجیدی موفق به کلین شیت در لیگ شده بود، اینبار در جام حذفی بارها با واکنش خود حریف را ناکام گذاشت و پاسخ محکمی به انتقادات در خصوص ناکامی‌هایش در پنالتی‌ها در مهار ضربه آمانوف داد و تیمش را راهی مرحله بعدی کرد. او برابر مس کرمان هم دروازه تیمش را بسته نگه داشت و در نهایت برابر آلومینیوم در فینال جام حذفی. دیداری که نیمه اول حریف توانست بارها روی دروازه‌اش موقعیت ایجاد کند اما نتوانست طلسم دروازه‌اش را بشکند و در نهایت حقیقی با جام فصل را به پایان رساند.

دیدگاه‌ها