کد خبر : 1822000 | 09 اردیبهشت 1401 ساعت 15:28 | 37.1K بازدید | 16 دیدگاه

لیگ انگلیس یک سوپرلیگ است

هشدار آنیلی؛ لیگ برتر به زودی همه را محو می‌‎کند

رئیس باشگاه یوونتوس و یکی از موسسان سوپرلیگ اروپا در مورد لیگ برتر انگلیس هشدار داد.

هشدار آنیلی؛ لیگ برتر به زودی همه را محو می‌‎کند

به گزارش "ورزش سه"، سال گذشته 12 باشگاه اروپایی و در راس‌شان سه باشگاه رئال، بارسا و یوونتوس خبر از تاسیس سوپرلیگ اروپا دادند. پروژه ای که خیلی زود و با موج مخالفت دوست داران فوتبال در انگلیس شکست خورد. 9 باشگاه کناره‌گیری کردند ولی موسسان اصلی هنوز باقی مانده اند و در جنگ قضایی با یوفا هستند.

1695857

 

آندره آ آنیلی رئیس باشگاه یوونتوس در مورد سوپرلیگ گفت:« پروژه دو مبحث داشت. 12 باشگاه در ابتدا یک توافقنامه 160 صفحه ای را امضا کردند و قرار بود ابتدا با یوفا و فیفا گفت و گو کنیم. شکل برگزاری رقابت ها قرار بود در درجه دوم اولویت باشد ولی واکنش تند یوفا و فیفا باعث تردید و ترس 9 باشگاه و کناره گیری آنها شد. برای جنگ حقوقی در این سطح، نیاز به شهامت و ایمان بیشتر دارید.»

آنیلی ادامه داد:« در حال حاضر یوفا قانونگذار، قاضی و یک اپراتور تجاری انحصاری در برگزاری مسابقات است. این حکمرانی مدرن نیست و این موضوع اصلی شکایت ما در دیوان عدالت اتحادیه اروپا است. این اصل اساسی رقابت آزاد در یک بازار آزاد را نقض می کند.»

1709312

 

حکمرانی لیگ برتر:« در نیمه نهایی لیگ قهرمانان بازی فوق‌العاده‌ای مانند سیتی-مادرید را داشتیم، اما ما نمی‌دانیم که دو رقابت وجود دارند که قرار است در سال‌های آینده 28000 میلیون یورو درآمد داشته باشند. بله، از لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا حرف می زنم. لیگ برتر انگلیس در هر فصل 4200 میلیون درآمد دارد. و به تدریج همه استعدادهای بزرگ دنیا را جذب خواهد کرد. تصور می کنید سوپرلیگ نداریم؟ لیگ برتر خودش یک سوپرلیگ است. ممکن است دو تیم انگلیسی در فینال لیگ قهرمانان و یک تیم در فینال لیگ اروپا و کنفرانس داشته باشیم. بیایید به لیگ های داخلی دیگر نگاه کنیم: پاری سن ژرمن، بایرن، لژیا... قدرت بلامنازع و بی رقیب هستند. این سیستم فوتبال را ایستا و بی حرکت کرده است.»

دیدگاه‌ها